מיצב כתר ביריד המזרח, נמל תל אביב לרגל חודש המודעות לסרטן השד (צילום: אלכסנדר מולגן)

כדאי שתציצי: המיצבים שעשויים להציל את חייך

חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד ועידוד נשים ללכת להיבדק הם המסרים האקוטיים שעומדים מאחורי מאות הכיסאות הורודים

'שבי רגע. זה עשוי להציל את חייך' הוא השם שנבחר לשני מיצבי ענק אמנותיים שהוצבו שלשום, באישון לילה, בלב נמל תל אביב ובפארק הלאומי ברמת גן. מטרת המיצבים המפתיעים היא העלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד.

עדיין לא מנויים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

מסר בכיסא

המיצבים, הם פרי מהלך משותף של חברת 'כתר', עמותת 'אחת מתשע' והמעצב אורי שיפרין ענבי שחיבר זה לזה מאות כיסאות ורודים על מנת ליצור את אייקון הסרט הוורוד המזוהה עם חודש המודעות לסרטן השד.

מאות כיסאות (צילום: אלכסנדר מולגן)
בנמל תל אביב (צילום: אלכסנדר מולגן)

שיפרין ענבי הוא בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר, שכרך זה בזה את הכסאות ורודים, על מנת ליצור צורתו של הסמל המוכר. ליד כל מיצב, הוצב גם שלט המסביר את החשיבות בגילוי מוקדם ומעודד נשים לגשת להיבדק. השלט, כולל גם קוד סריקה לקבלת מידע מציל חיים.

ומאות נוספים (צילום: אורי שיפרין)
בפארק הלאומי ברמת גן (צילום: אורי שיפרין)

אייקון בוורוד

"כחברה שדוגלת בהעצמת נשים וקידומן בתעשייה, בחרנו לקחת את האייקון המושרש בישראליות, כיסא כתר פלסטיק, ולייצר אותו בורוד, מתוך אמונה שעלינו להיות מעורבים בחברה ולקדם, באמצעות פעולות מעוררות, שיח הנוגע בבריאות הנשים והמלחמה בסרטן השד" אמרו אודי שגיא ויפתח סחר, מנכ"לים משותפים כתר "אנחנו גאים לקדם את הפרויקט החברתי הזה בשיתוף עמותת 'אחת מתשע' ועיריות תל אביב ורמת גן".

מהדורה מוגבלת (צילום: יחיאל ינאי)

ובאמת, במהלך חודש המודעות לסרטן השד שחל עכשיו, נמכרים ב'כתר' כיסאות ה'קלאב' (שכבר מזמן הפכו לאייקון ישראלי), במהדורה מיוחדת שכל הכנסותיה ייתרמו לעמותת 'אחת מתשע'.

שהכנסותיה קודש ל'אחת מתשע' (צילום: יחיאל ינאי)

בדיקה מצילת חיים

סיגל רצין, מנכ"לית עמותת 'אחת מתשע' מסרה בתגובה שהעמותה מודה לחברת 'כתר' על ההירתמות החשובה, גם בפעילות זו במרחב הציבורי, למען העלאת המודעות לגילוי המוקדם של סרטן השד. "אנו מזכירות וממליצות לכל אישה להיבדק אצל כירורג שד כבר מגיל 30 וללכת לבדיקת ממוגרפיה מגיל 40 – אבחון מוקדם באמת ובתמים מציל חיים" אמרה רצין. 

הסרט הורוד (יח"צ)

עמותת 'אחת מתשע' מסייעת לנשים חולות סרטן השד ולקרוביהן משלב האבחון לאורך כל שלבי המחלה ועד ליום שאחרי. העמותה מעניקה ליווי ותמיכה באמצעות מתנדבות, שהחלימו מסרטן השד, לצד תמיכה רגשית על ידי אנשי מקצוע, ומסייעת במידע ובמיצוי זכויות. כן מקיימת העמותה סדנאות, הרצאות, פעילויות הסברה ומהלכים תקשורתיים להעלאת המודעות לגילוי מוקדם למחלה, ומובילה מאבקים ציבוריים לשינוי מדיניות בתחום בישראל.

אולי יעניין אותך גם...