(Pexels)

יצאנו לרקוד: 4 סגנונות מחול יוצאי דופן ומעוררי השראה

האמנים שמפגינים את היופי שבתנועה

בשנים האחרונות שוטפים את הרשתות החברתיות סרטונים ואתגרים המציעים לכל אחד מאיתנו להתנסות בסגנון האמנות הנפוץ בעולם והוא כמובן המחול. על שלל סגנונותיו, הריקוד מציע לנו דרך יצירתית לשחרר את הגוף, להתחבר עם צלילים ומקצבים ולהיות אחד עם השותפים שלנו לתנועה בין אם בצורה מקצועית או חובבנית. מצאנו כמה אמנים מעוררי השראה שהופכים השילוב של התנועה, הגוף והמוזיקה ליצירת חד פעמיות.

 

הכירו את יואן בורז'ואה (Yoann Bourgeois), אמן פרפורמנס צרפתי ומאוד מוכשר, שמביא את עולמות הקרקס והלהטוטנות ממנו מגיע לרחבת הריקודים. בסגנון עכשווי הוא משלב טרמפולינות ובוחן כוחות פיזיים כמו משיכה, וורטיגו והשתעות. בין שיתופי הפעולה המרשימים ברשומה שלו; כוראוגרפיה לתצוגה של בית האופנה הגבוה לואי ויטון, עליה עבד בצמוד למנהל האמנותי לשעבר וירג'יל אבלו (ז"ל), קליפ של המוזיקאי הארי סטיילס ואפילו מופע לייב בפנתאון הפריזאי. לכלל העבודות שלו משותף האלמנט התיאטרלי שמחבר בין ריקוד ואקרובטיקה במופע יוצא דופן. 

העבודות של סאדק בראבה (Sadeck Berrabah) הן כמו אלגוריתמים והרקדנים שמבצעים את הכוראוגרפיות שלו נראים מרחוק כמו פיקסלים קטנים שיוצרים יחד תמונה גדולה ומרשימה. בראבה הוא רקדן צרפתי, כוראוגרף ומנהל אומנותי שידוע בתנועות הגיאומטריות שלו. בריקודיו הוא מרבה להתמקד בגפיים העליוניות ולמרות הצמצום והמוגבלות שהכתיב לעצמו, הוא מצליח להעביר רגשות ולספר סיפור דרכן. בראבה עבד לצד שמות גדולים בתחום המוזיקה כמו שאקירה וכריס בראון ויחד עם רקדניו הופיעו במשחקים הפאראלימפיים ב-2020 בטוקיו ובישרו על האולימפיאדה שעתידה להתקיים בפריז שנה הבאה. במופע שהזניק אותו לתודעת הציבור, המחיש את הכישרון והיכולות שלו להתבטא גם בצמצום תנועה כשעבד בראבה עם 128 רקדנים בעלי מוגבלויות ורקד לפניהם כמנצח. כמו נחילים שמתואמים בתנועתם, העבודות שלו שואבות אותך פנימה.

דומה אך שונה, בשנת 2016 קבוצה של רקדנים איטלקיים נפגשו בזמן לימודיהם והחלו לפרסם סרטוני ריקוד בפלטפורמות שונות שבמהרה הפכו ויראליים. הסגנון שלהם נקרא טוטינג (Tutting) ומאופיין ביצירת צורות גיאומטריות ותעתועים בעיקר עזרת הידיים והזרועות. הסנכרון המדויק עושה את קסמיו, בתוספת עם אביזרים ויזואליים כמו כפפות צבעוניות, מסכות ומשחקי חושך ותאורה זוהרת, שיוצרים יחד את אפקט האשליה מהפנט.

זואי פוליס היא צעירה רק בת 17 וחלק מהנבחרת הלאומית של אוסטרליה בשחייה אמנותית. לצד הישגיה הספורטיביים, היא מתחזקת עמוד אינסטגרם ומציגה יכולות מרשימות עם קטעי מחול קצרים כולם מתחת למים. באמצעות משחק עם זווית המצלמה, ההופעות שלה מתעתעות, מפגינה שליטה יוצאת דופן בגוף חרף התנגדות המים.

אולי יעניין אותך גם...