מוסררה מיקס מתחיל (צילום Shahar Marcus)

טונים גבוהים: מוזיקה ואומנות לצד מחאה בפסטיבל מוסררה מיקס

בית הספר מוסררה מזמין אתכם לשוטט בין סמטאותיה של השכונה הירושלמית בשלושה ימים של אומנות רב תחומית

החל משנת 2000, זה 21 שנים, שפסטיבל מוסררה מיקס מתקיים מדי שנה בשכונת התפר מוסררה שבירושלים. זהו אירוע בינלאומי רב תחומי, עליו מנצח בית הספר מוסררה לאמנות וחברה. פסטיבל של מוזיקה ואומנות מהארץ ומהעולם, שמבטא את ה'אני מאמין' של בית הספר ומדגיש את תפקידו המשמעותי של תהליך יצירה המתייחס לחברה ולזהויות שמרכיבות אותה. השנה, הוא עתיד להתקיים בשני חלקים, הראשון יחול בחנוכה הקרוב והשני ימשיך בסוף חודש מאי. החלק הראשון שייפתח בשבוע הבא, יתקיים בבניין ההיסטורי של בית הספר ובבית קנדה ויכלול אמנות חיה, פרפורמנס אינטראקטיבי, דרכו הצופים יוכלו לבחון את המרחב הקיים בפרספקטיבה חדשה.

 

הפסטיבל המדובר מסמל את ההוויה הייחודית של ישראל וירושלים בפרט, הן בפן התרבותי והן בפוליטי ומציג את האירועים והפעילויות האמנותיות והחברתיות העדכניות. במהדורה הנוכחית, בית הספר המארח, מציין 50 שנה למאבק הפנתרים השחורים, תנועת המחאה החברתית הראשונה בארץ, שצמחה בשנות השבעים ממש באותה השכונה, איפה שפועל בית הספר כיום. על רקע זאת, הנושא השנתי שנבחר להוביל את הפסטיבל הוא 'טונים גבוהים' וייגע בסוגיות פוליטיות מובהקות ורבדים עמוקים של בניית זהותו הסובייקטיבית של הפרט. במסגרת זו, יציגו אמנים שעוסקים בגוף כמרחב פרטי וימחישו את הכוח הטמון לגלם מחאה, שמהדהדת את חופש הביטוי האמנותי.  

קולאז של מאיר טאטי

כיוצא מהתמה השנתית, התוכנית המוזיקלית מתמקדת ביוצרים שעוסקים בנושאים של מהפכה ושינוי, שהמוסיקה שלהם נוגעת בנושאים האלה ומוזיקאים שפועלים בתחומים יצירתיים, מהפכניים ופורצי דרך או אמנים שידם בשינויים תודעתיים. האורח המרכזי של המהדורה הנוכחית הוא ליונל מרקטי, מוזיקאי צרפתי שרוקח עולמות שמע סוחפים ומהפנטים. מרקטי צפוי להופיע בשתי הופעות; האחת, בביצוע אקוסטי והשנייה, על מערכת סינתיסייזרים ואמצעים אלקטרוניים אנלוגיים נוספים.

 

עוד בתוכנית, הופעתם של 'הג'מעה של תחריר' עם שילוב מסקרן בין מוסיקה ערבית קלאסית ותפילות ופיוטים. 'האינטרנציונלי', פרויקט חתרני שחוגג את חוסר האחריות שאפיין את המחשבה הפוליטית והפואטית של היהודים במזרח אירופה. פרויקט שיחזיר לכם את החשק במהפכה ובו בזמן יזכיר לכם כמה היא יכולה להיות מסוכנת. בין הפרויקטים המיוחדים שמחכים לכם שם, 'לא נחמדים' לקט סרטי מחאה אונליין, מדובר למעשה בארכיון בהתהוות של סרטים זמינים לצפייה ללא מגבלות, שנוצר בעקבות המלצות של אמנים וילך ויגדל במהלך הפסטיבל עם המלצותיהם של המבקרים בו.

הופעות חיות (צילום אבשלום לוי)

אולי יעניין אותך גם...