מתוך עמוד האינסטגרם של brookedidonato

טוויסט למציאות: האמניות שהופכות את הגוף לקנבס

צילום, ארט או פורטרטים אישיים, האמניות הבאות מעבירות מסרים נוקבים על דימוי גוף האישה דרך דימויים עדינים ונשיים שנראה שהופיעו בחלום רחוק

אמנם אנחנו חיים בעידן שהתרבות העדכנית והתקשורת מתחילים להתעורר אחרי שנים של הפצת מסרים של רדיפה אחר אידאל היופי וצצים ניצנים של העצמה נשית וקבלת השונה במדיה, אנחנו עוד רחוקים מלקבל את עצמנו כמו שאנחנו ואת חוסר השלמות של הגוף. הכירו שלוש אמניות שנוגעות בעבודות שלהן בדימוי גוף ונשיות עם צילומים חלומיים.

הראשונה היא הצלמת הטייוואנית לין יונג צ'נג (Ling Yung Cheng) שידועה בכינויה CM3. התמונות החושניות משלבות משחקי השתקפויות ואור וצל ומעבירות ביקורת על מושג הנשיות. באחת מסדרות צילומיה למשל היא מציירת קוים על הגוף, כשהתנוחה שלה כופה ומשלימה אותם לידי צורות גיאומטריות.  

האמנית האיטלקיה ג'וליה גרילו (Giulia Grillo), הידועה בשם Petite Doll, עוסקת בפורטרטים עצמיים שמאתגרים את אידיאל היופי והסטנדרט המסורתי. דרך תמונות סוריאליסטיות ובתחפושת של מראה בובתי, בין יפה למשונה, היא מתעתעת בין מה שאמיתי ומזויף וחוקרת את הנשיות בימינו. 

אמנית נוספת שגם היא מציגה דיוקנאות עצמיים ודמיוניים היא ברוק דידונאטו (Brooke Didonato). הצלמת האמריקאית מציבה את גופה בסצנות יומיומיות לכאורה שגרתיות אבל עם טוויסט קטן שמעוות את המציאות. עם ניחוחות שנות החמישים, פלטת צבעי פסטל וטפטים פרחוניים, על פניו מוצגים מצבים רגילים שמבקשים לתת מבט נוסף ומטילים ספק בריאליזם. 

אולי יעניין אותך גם...