(Nina Nayko)

טביליסי כפי שהיא לא נראתה מעולם

הצלמת הצעירה שמתעדת את היופי הנסתר בין רחובות העיר

הכירו את נינה נייקו, צלמת ויוצרת תוכן בת 23 בלבד, שהחלה לצלם כבר מגיל 13. "תמיד היה לי חזון שונה לגבי הסביבה שלי, תמיד שמתי לב לפרטים מעניינים שגרמו לי להרגיש משהו, אז התחלתי ללכוד אותם. העניין והאהבה שלי לצילום גדלו במהירות ואבי העניק לי במתנה את המצלמה הראשונה שלי. מאז התנסיתי הרבה והבנתי שזה יותר מסתם תחביב, זה הפך לחלק הכי גדול בחיים שלי וצמח למקצוע". כשסרטוני הוידיאו נכנסו אל המדיות החברתיות רצתה נייקו להתחיל לבחון גם את השדה הזה, אבל המצלמה שהחזיקה לא הייתה טובה לסרטוני ווידיאו. מה שאילץ אותה לחשוב מחוץ לקופסה. "הייתי צריכה להיות יצירתית והתחלתי לעשות סרטונים עם תמונות, מה שיצא סופר מוצלח וזכה לתשומת לב ברחבי העולם, שהמשיך להניע אותי ליצור יותר מדי יום".

 

מה מעורר בך השראה?

"ההשראה שלי היא הסביבה שלי, בכל מקום שאני הולכת אני מנסה לחפש פרטים שגורמים לי להרגיש משהו ייחודי ששווה ללכוד. למזלי, אני גרה במדינה יפה, מלאה בתרבויות שונות, טבע מדהים וערים מעניינות. קיבלתי תמיכה מהמשפחה והחברים שלי כמו גם מהאנשים ברחבי העולם, מה שתמיד נותן מוטיבציה והשראה".

אורות העיר (Nina Nayko)
(Nina Nayko)

לעתים קרובות את מצלמת את העיר שלך, טביליסי. מה את מוצאת בה מעניין?

"יש לה הרבה צדדים; צד ג'ונגל ברוטלי מבטון, ארכיטקטורה מודרנית, לצד מסורתית ורחובות בסגנון אירופאי וכמובן טבע בתוך העיר. אני אוהבת הכל, את הרע, הטוב, הישן והחדש, בכל מקום שאתה הולך אתה מוצא משהו מיוחד, ככה שלהסתובב בכל רחוב אקראי זה תמיד מסע מעניין".

 

יש עיר אחרת שהיית רוצה לתעד?

"ערים רבות אחרות גם מחוץ לגיאורגיה, אני רוצה ללכוד את מצב הרוח של מדינות אחרות. בריטניה באופן כללי תמיד משכה את תשומת ליבי עם הארכיטקטורה שלה. אבל כל מקום אחר יעבוד בשבילי, כי זה האתגר, למצוא משהו שניתן לצלם בכל מקום שלא תהיה".

(Nina Nayko)
בין רחובות טביליסי (Nina Nayko)

ספרי לנו על טכניקות העבודה שלך; משחק בצבע על רקע שחור-לבן, סגנון הקולאז' והשכבות.

"עריכה היא התהליך האהוב עליי ואני אוהבת להתנסות בצבעים. הרבה אנשים חושבים שטכניקת העריכה שלי היא משהו מורכב, אבל היא לא, אני שומרת על זה מאוד פשוט. הטכניקה בה אני משתמשת לסרטונים נקראת מיסוך, אני בעצם בוחרת וחותכת פרטים, למשל חלונות, ומאירה אותם באמצעות הגדרות חשיפה וכלי צבע. לאחר מכן, אני משלבת תמונות שונות בעריכה; אחת עם חלונות כבויים, אחת עם חלונות מופעלים בעורך הווידאו, מסנכרנת את זה עם מוזיקה, משחקת עם המעברים והאנימציה מוכנה".

 

איך התהליך בלהפוך רעיון ועד הביצוע? האם התוצאה דומה לחזון שהיה לך בהתחלה?

"כשאני יוצרת את הצילומים שלי, אני לא ממש מתכננת מה בדיוק אצלם מראש, מכיוון שאני אוהב לבחור ולחקור רחובות אקראיים. הרעיון מגיע ממש ברגע שאני מצלמת והוא נהיה יותר ספציפי כשאני מתחילה לערוך. לפעמים אני אפילו בוחרת את התמונות שלא באמת ציפיתי שיעבדו. כך שהתהליך הקריאיטיבי משתנה לעיתים קרובות והתוצאה לפעמים מתבררת כטובה יותר ממה שדמיינתי, ולפעמים להיפך. בכל מקרה, אני מנסה לשמור שהכל יהיה מרענן ומהנה עבורי ועבור הקהל שלי".

(Nina Nayko)
ג'ונגל בטון (Nina Nayko)
(Nina Nayko)

מוזמנים להציץ בעמוד האינסטגרם של נייקו לעבודות נוספות

אולי יעניין אותך גם...