teamLab, Massless Clouds Between Sculpture and Life © teamLab

הקולקטיב שמזמין אתכם להתהלך בתוך יצירת אמנות

פסלים צפים, יצירות אורקוליות שמגיבות לקהל וגן פרחים בטכנולוגיה דיגיטלית, teamLab מציעים אמנות מסוג אחר

מה אם היינו אומרים לכם שאתם יכולים להיכנס אל תוך יצירת אמנות ולחוות אותה בצורה רב חושית? קולקטיב האמנות הבינלאומי teamLab מאגד בתוכו מומחים מתחומים שונים; מהנדסים, מתכנתים, אנימטורים, אמנים, אדריכלים ואפילו מתמטיקאים. יחד, הם יוצרים יצירות חדשניות שמפגישות בין עולם הטבע, האמנות, הטכנולוגיה והמדע.

 

לקבוצה מוזיאונים ייחודיים לאמנות דיגיטלית, חללים בהם אפשר לבקר ולחוות אמנות דרך הגוף שלך, מכף רגל ועד הראש. ה- teamLab Planets מזמין את המבקרים להיכנס ולהיטמע בעולמות השונים, ללכת במים או לשוטט בגנים פרחוניים. הוא כולל ארבעה חללי יצירות בקנה מידה גדול ושני גנים שנוצרו במיוחד על ידי הקולקטיב. המבקרים מתהלכים יחפים בזמן שהיצירות מתחלפות ומשתנות ממש מתחת לרגליהם בחוויה שמטשטשת את גבולות הגוף והיצירה.

teamLab, Trails of Life - Transcending Space in All Directions © teamLab
teamLab, Existence in the Flow Creates Vortices © teamLab
teamLab, Floating in the Falling Universe of Flowers © teamLab

בפרויקט אחר, הקבוצה התמקדה ביצירות שמתעלות על החומריות. במוזיאון 'teamLab Massless Beijing', עולם חסר מסה, הם מציגים יצירות שחוצות את הגבולות הפיזיים  ורעיון החומר. בין המיצבים, מסה לבנה עצומה, צפה בחלל, לא שוקעת לרצפה ולא מגיעת לתקרה. הפסל המרחף מתאחה באופן טבעי ומתקן את עצמו כשהוא נשבר.

teamLab, Massless Clouds Between Sculpture and Life © teamLab
teamLab, The Infinite Crystal Universe © teamLab
teamLab, Resonating Microcosms - Solidified Light Color © teamLab

בעבודה אינטראקטיבית אחרת, הקולקטיב חקר את המושג 'צבע' עם עבודה שמושפעת מהאנשים והסביבה. לאחר השקיעה, ניצבים האלמנטים בחשכה כמו ביציות שמשנות את צבען ל-61 גוונים שונים. כאשה מישהו בא ודוחף אחת מהן, היא מתחילה לזהור ולהשמיע סאונד וכמוה, גם הביציות סביבה מגיבות לה.

 

חלק מהיצירות שלהם יוצאות מכותלי המוזיאונים והגלריות אל המרחב הפתוח. לדוגמה, בגן הבוטני באוסקה, שם חקרו איך טבע יכול להפוך לחלק מהיצירה מבלי לפגוע בו. היצירות הדיגיטליות בתערוכה הזו מושפעות מהעצים והציפורים שחיים סביבה, כך שאם חיות הבר ייעלמו, היצירה עצמה תיעלם. העבודה מושפעת מהרוח, הגשם, מהתנהגות האנשים ורואה בכולם חלק ממערכת אקולוגית אחת.

 

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

teamLab, Typhoon Light Balls in the Forest of Resonating Spheres - 9 Blurred Colors and 3 Flattening Colors © teamLab
teamLab, Tea in Spontaneous Order - Dynamic Equilibrium Color © teamLab

אולי יעניין אותך גם...