יעל בר כהן
צילומים לשחר אבנת, עוצרת נשימה (צילום יעל בר כהן)

המגזין, זכוכית המגדלת והמצלמה של הארטית הסוריאליסטית

המצלמה אצלה ביד מגיל 8, היא דוהרת אל עבר הרי השוויון והצדק ובקיץ הקרוב היא תארוז את חפציה ותיסע לגלות את איסלנד. הכירו את הצלמת והארטית יעל בר כהן

"המצלמה אצלי ביד מאז שאני זוכרת את עצמי. בגיל 8 הייתי קונה מצלמות פילם חד פעמיות ומצלמת חתולים ברחוב מדי יום, זו היתה פעולה מדיטטיבית עבורי עוד לפני שהייתי מודעת לכך." מספרת בר כהן כשאנחנו תוהים על תחילתה של ידידות מופלאה זו "המצלמה מאפשרת לי לבטא את העולם הפנימי שלי ולנוע במנעד שבין המציאות המוכרת לעולם סוריאליסטי חסר מקום וזמן, שבו שוויון בין האדם לטבע ולבעלי החיים מוצג כערך עליון."

חייזרית, צילום ביוטי, צילום אופנה, יעל בר כהן
צילומים לנוי נהרדעא, חוצה את גבול הריאליזם ושוחה בסוריאליזם (צילום יעל בר כהן)

יעל בר כהן סיימה את לימודיה במחלקה לצילום בבצלאל ומאז היא פועלת בירושלים ובתל אביב, מצלמת אופנה, פורטרטים, אמנות, מוצר ודברים נוספים. בקיץ הקרוב, היא עוברת לעשות את כל הטוב הזה באיסלנד הרחוקה.

 

"הצילום מבחינתי הוא מדיום שדרכו ניתן לתת ביטוי לחוויה ולתפיסה קיומית במרחב, ולא פחות חשוב מזה, ליצור שינוי. כבר יותר מעשר שנים שהמצלמה שותפה לשינוי שאני מעוניינת לחולל בתודעת האדם בכל הנוגע ליצירת אמות מידה חדשות של צדק ושוויון בין כל הברואים." היא מסבירה, "בהרבה מעבודותיי אני בוחרת לבחון, באופן ישיר ועקיף, את ההפרדה המקובלת של בעלי חיים שונים כפי שהם נתפסים בעיננו מבחינה תרבותית והיסטורית – תחת זכוכית מגדלת ביקורתית."

לוקיישן לוקיישן לוקיישן

ללוקיישנים שהיא בוחרת עבור הצילומים שלה יש משמעות רבה ליצירה שלה. היא מנסה דרכם ליצור תחושת דיס-אוריינטציה שבה המקום נע במנעד שבין הריאליסטי והמופשט, המוכר והזר, האפשרי וההזוי, ונוגע במעברים התת קרקעיים של התודעה.

לפני מספר חודשים, בשיא הסגר השני, היא החליטה באופן ספונטני להקים מגזין חדש. עוד באותו הלילה של ההחלטה, היא מצאה שם, עיצבה לוגו וקנתה דומיין. אחרי שבוע כבר קיבלה עבודות מאמנים ברחבי העולם.

 

"Vouet Magazine נולד מתוך רצון ליצור פלטפורמה שתאפשר לאמנים וצלמים לעצב שדה אמנותי עכשווי אוונגרדי, המתמקד באופנה ופורטרטים." מתארת בר כהן את הצורך, "במגזין מתפרסמות עבודות של אמנים מכל העולם, חדשות וכתבות אמנות, ובקרוב גם ראיונות עם צלמים ועוד הפתעות. חלק מהחזון של המגזין הוא להרחיב את מושג היופי בעולם האופנה, להציג שוויון כערך עליון ולייצר אסתטיקה של צילום שמושפעת מציור רנסאנסי ובארוקי."

Vouet Magazine, מגזין אמנות
יעל בר כהן
לירין שחף, פורטרט. צילום יעל בר כהן
יעל בר כהן, צילומי אופנה, צלמת אופנה, צלם אופנה
אופנתית במיוחד, צילום יעל בר כהן

אולי יעניין אותך גם...