דיאלוג חזותי-מרחבי (באדיבות קבוצת פיקניק (Piknik)

האמנים הטורקים שרוצים לקשקש איתכם

כמו ילדים שמציירים על גבי קירות הבית, פרויקט מיוחד מזמין אתכם להיות חלק מהיצירה ומהנרטיב החזותי ולרשום על מיצגי התערוכה

משחר ההיסטוריה האדם סיפר סיפורים והנציח אותם במרחב סביבו; מציורי מערות ועד לנרטיבים ויזואליים במבני דת, הקשר בין סיפור חזותי למרחב נכח בתרבויות השונות. קבוצת 'פיקניק' (Piknik) הטורקית, מבקשת לחדש את אותו הקשר ולבחון את הפוטנציאל הסיפורי של המרחבים. הקבוצה הוקמה בשנת 2016 על ידי הויול קאן אוזטונק ואטיל אוגונדוז (Oğul Can Öztunç ,Atıl Aggündüz). בהמשך הצטרפו אל השניים מלודי גולבה ובורץ' גוהן (Melodi Gülbaba ,Burçe Gökhun) . כיום, משתלבים חבריה עם יצירותיהם באירועי תרבות שונים ברחבי העולם.

במרכז פעילותם רישום פרפורמטיבי, זהו אקט אמנותי, מעין מופע מתמשך ובו יוצרים מרחב מסוים ומחוללים בו מהפך באמצעות רישום. הרישומים נעשים ישירות על האלמנטים השונים שבחלל; מהרצפה ועד התקרה, הקירות, החלונות, הרהיטים ועד לחפצים שמעטרים את המקום, שום דבר לא נשאר לא מטופל.

כקנבס לבן (באדיבות קבוצת פיקניק (Piknik)
מטורקיה, דרך ירושלים- פיקניק סלון מגיע ליפו (באדיבות קבוצת פיקניק (Piknik))

היצירה 'סלון פיקניק' הגיעה החודש אל בירתנו ירושלים, כחלק מאירועי שבוע העיצוב בעיר, שהתקיימו בבית הנסן בחודש שעבר. שם, הקבוצה יצרה במיוחד למאורע חדר עם שולחן סעודה ערוך ושטוף בצבע לבן. כקנבס ריק ומתוח, החלל היווה פלטפורמה ליצירה החזותית, עבודה שהתכתבה עם התמה השנתית של שבוע העיצוב 'לעת עתה' שמדברת על המציאות חסרת הוודאות ובוחנת את זמניותו של עיצוב והשפעותיו על ההווה והמרחב. במשך שבעה ימים הם שרבטו ומלאו את אותו החלל. העבודה נעשתה באופן ספונטני למדי והושפעה מהמבקרים והאמנים האחרים באירוע ובסיומם, החליטו להשאיר את היצירה כאן אצלנו בארץ.

לקחת חלק מהיצירה (באדיבות קבוצת פיקניק (Piknik))

אחרי שעוררה עניין רב וסקרנות, נדדה היצירה בשבוע שעבר אל יפו העתיקה, שם הוזמנה להתארח בגלריה 'באהבה' בכיכר קדומים, מרחב שיתופי ליצירה עם יצירות של אמנים ויוצרים מדיסציפלינות שונות. היצירה המרפררת ליצירתה של יוקו אונו 'Refugee Boat' מזמינה את הקהל להשתתף באופן פעיל ולהשאיר את חותמו על היצירה, בעבודה דינאמית שמשתנה בחלוף הרגע.

פיקניק סלון, גלריה 'באהבה', יפו בין התאריכים 21/7-4/8
 

אולי יעניין אותך גם...