mind over matter, עבודתו של דניאל לנדאו

אסטרטגיית יציאה: 40 יצירות. 3 ימים. סופ"ש אחד בתל אביב

עשרות נקודות במרחב הציבורי יהפכו את שבועות לחג תרבותי במיוחד. נמאס לכם מאמנות ווירטואלית? זה הזמן להצביע ברגליים

ראיתם פעם דב הולך ברחוב? אז זהו שבין שלל אירועי 'אסטרטגיות יציאה' – אירוע לאמנות ציבורית שיתקיים בסוף השבוע ברחבי העיר תל אביב יפו – ישוטט דב. הדב, שהוא זכר לחלום הטבע המתפרץ שכביכול עלה על גדותיו בזמן שהעיר נרדמה לרגע, ינדוד ברחבי העיר ויאפשר לציבור ללטף ולחבק אותו ולהתכרבל בפרוותו הנעימה.

 

אבל זה ממש לא הכל. עיריית תל אביב-יפו, במסגרת מאמציה לתמוך באמנים בעיקר עכשיו, חברה לקרן יהושע רבינוביץ לאמנויות, ויחד הם יזמו את אירוע 'אסטרטגיות יציאה' המציע חשיפה לכ 40 יצירות ופעולות אמנות שיתרחשו בעשרות מוקדים ברחבי העיר. היצירות יוצגו במהלך חג השבועות: ביום חמישי, 28 במאי, החל מהשעה 17:00, ביום שישי, 29 במאי, בין השעות 11:00-19:00 וביום שבת, 30 במאי, בין השעות 11:00-23:00.

הזוגות ששרדו את המשבר שטים בנהר הירקון

את האירוע מנהלות אמנותית דפנה קרון, רננה רז ומירב פרץ ויוצגו בו, בין היתר: מיצב תאורה בבריכת כיכר הבימה, קונצרט רחוב ויקינגי, ציור קיר דיגיטלי, זוגות שטים בנחל הירקון לאחר ששרדו את המשבר, קפסולה של טבע צומח בעגלה המציעה לתושבים לקטוף פרי מבוסתן זמני, טקס לגירוש מגפת הקורונה, מעגלי לחש של טקסטים מקודשים, חווית תנועה במאה מטרים, ווידאו ארט נשיקות ברחבת הסינמטק.

עבודת קיר של דור זליכה לוי

כל האמנים שישתתפו באירוע, יציגו יצירות שנוצרו בזמן וברוח תקופת משבר הקורונה כשהן מנכיחות את המחשבות שעלו בעקבות זמן הסגר ואת ההגבלות עימן הם התמודדו. האירוע, למעשה מבקש להציע מחשבה ופעולה לקראת שינויים אפשריים בחיי התרבות. את זה, הוא עושה באמצעות בחינה מחודשת של הקשר בין אמנות לקהילה ובין אמנים למרחבים ציבוריים שמישים שמקבלים פתאום חיים חדשים.

גואנה גונס כיכר תיקון

בתקופה האחרונה, בה נדמה כי תרבות ואמנות התקיימו במרחבים וירטואליים בלבד, ו׳מתווה חזרה׳ לשגרת פעילות של מוסדות התרבות טרם נראה באופק, 'אסטרטגיות יציאה' מנכיח את האמנות ומוכיח שמדובר בפעולה אזרחית הכרחית ומשמעותית.

 

כל הפרטים ומפת היצירות והמיצבים: https://www.exitstrategies.info/

חכו חכו עוד יהיה פה עץ, של ליאור אורגד

אולי יעניין אותך גם...