אמנות דיגיטלית, אלגוריתם
תערוכת נהר מתפתל, סטודיו onformative

כשאלגוריתם מזרים מים בנהר ובינה מלאכותית מלחינה מוזיקה

דמיינו שאתם שטים בנהר, נתיב המים משתנה ויש מוזיקה ברקע שרוקדת לפי תנועותיו. ואתם? אתם נחים ונהנים מהנוף שיצר הטבע. הטבע הדיגיטלי כמובן

לטבע כוחות משלו והם חזקים בצורה בלתי רגילה. גם אם לפעמים אנחנו חושבים כי הצלחנו להשתלט עליו, לקבוע לו, להזיז אותו, פעמים רבות אנחנו פשוט מתבדים, הוא בלתי ניתן לשליטה. האמנם? תערוכה אורקולית בברלין מציגה נהרות דיגיטליים שתנועתם נשלטת על ידי אלגוריתם והם זזים לצלילי המוזיקה, אותה מלחינה בינה מלאכותית שהותאמה למקום ולזמן. קוראים לזה – אמנות דיגיטלית

 

בחלוף הזמן נופים משתנים ומתעצבים בהדרגה על ידי כוחות טבע. כשאנחנו צופים בהם, אנחנו תופסים בעין רגע אחד. אין לנו אפשרות להבחין בתנודות המינוריות, בתנועה ובקצב של התמונה המשתנה לאיטה. נהרות לעומת זאת, מאפשרים לנו לראות את ההשתנות, התנועתיות ונותנים הצצה אל העבר שמוכיח את השינוי שהטבע עובר.

מה זה בכלל אומר טבע דיגיטלי

מיצב 'נהר מתפתל Meandering River' מורכב מוויזואליות בזמן אמת שנוצרות על ידי אלגוריתם ומוזיקה שהולחנה על ידי A.I. יצירות האמנות הדיגיטליות הופכות את השינוי בטבע לנראה עבורנו על ידי יצירת מודעות חדשה לזמן. התנועות יוצרות התנהגויות חדשות של נהרות דיגיטליים ועוזר לנו להבין את ההשפעה שלהם על האדמה עליה הם זורמים.

 

המיצב משתרע על פני מסכים רבים שנוצרו על ידי onformative, סטודיו לעיצוב ואמנות דיגיטלית והוצג לאחרונה בסין, גרמניה ושוויץ. הסטודיו הוקם ב-2010 ע"י ג'וליה לאוב Julia Laub וסדריק קיפר Cedric Kiefer בברלין ומתמחה בעשר השנים האחרונות ביצירת עבודות משמעותיות שנמצאות על הגבול שבין עיצוב, אמנות וטכנולוגיה.

הברלינאים מגדירים מחדש את הנוף

התערוכה האורקולית הזו שיצרו מראה לנו מבט ממעוף הציפור, שמאפשר פרספקטיבה אנושית חדשה על נוף שמשתנה עם הזמן, בניסיון לפענח את הדפוסים הבלתי צפויים של הטבע. הוידאו המרהיב אליו הגיעו נולד מתוך מחקר ארוך של חומרים אקדמיים ומדעיים שבחנו את התופעה הטבעית הזו. אלגוריתמים שונים פותחו עד שנמצא האלגוריתם הנכון שמדמה בצורה הטובה ביותר את התנודתיות הבלתי צפויה של הנוף.

 

צלילי המוזיקה שמתנגנים בהתאמה נוצרו בשיתוף פעולה עם סטודיו kling klang klong הברלינאי שמתמחה במוזיקה וסאונד, בכוונה להעצים את האופי הרגשי, המורכב והבלתי צפוי של האסתטיקה החזותית. בעקבות מחקר של אסטרטגיות חישוביות שונות, התנועה המוזיקלית נוצרת בעזרת Google Magenta Performance RNN learning model ומערכת מותאמת אישית שיחד מלחינות את הצלילים.

 

התוצאה הסופית – 6 מודלים וויזואליים משתנים שמלווים בקומפוזיציות מוזיקליות תואמות.

יש לכם רעיון, מחשבה, סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...