יומיומי מכיוון לא רגיל (צילום ערן לוי)

אוברדוז: התערוכה שתשחק לכם במוח

מוזיאון העיצוב בחולון מציג תערוכה חדשה שמציגה פריטים יומיומיים בדרך שתוציא מכם את כל האמוציות

אחרי ההצלחה של "הנשף", תערוכת השמלות הקסומה, במוזיאון העיצוב בחולון מציגים החל מהיום תערוכה חדשה ובה הם מקווים לעורר תחושות אחרות אצל הצופים, תערוכה שפונה ללב ולראש ושהצופה בה יוצא אחרת לגמרי מאיך שנכנס.

180 עבודות של 150 יוצרים ואמנים מהארץ ומהעולם שמעניקות פרשנות חדשה ומופשטת למושג "בית". מטאטא, כיסא, צלחת או נעל מוצגים בדרך חדשה וגורמת לנו לתהות על הדברים הפשוטים ביותר ואלה הנראים לנו כמובן מאליו. "הסביבה הביתית בכאוס מושלם" מסביר אביחי מזרחי שאצר ועיצב את התערוכה יחד עם ניל ננר.

מייקל ג'והנסון עם תלמידי שנקר (צילום ערן לוי)

"זהו כבוד גדול בשבילי" אמרה לנו גלילה ברזילי הולנדר, האספנית הישראלית שנידבה מאוספה הפרטי לתערוכה. "גיליתי את האמנות העכשווית בגיל 56, יחסית מאוחר, וזה היה סוג של לידה מחדש, הופיעה גלילה שהייתה חבויה. אני לא בוחרת את הפריטים מתוך שמיעה או ידע אלא מתחושת בטן, תמיד יש נרטיב. הפריטים מתפקדים כמו פאזל כך שכל חתיכה משלימה את השנייה. האוסף גדול, ובלי שמרגישים יש המון נושאים וחומר למחשבה".

 

מברשת שיער (מערכת לג'יט)

כמה עבודות שעשו לנו קווץ' בלב היו המטאטא עם גדילי זכוכית של אודרי פרוגייר שהופכת חפצים לפרודיה של עצמם וקראה לעבודה 'עקרות בית נואשות', ביקורת על הניסיון לברוח מהמציאות היומיומית האפורה. או הסולם שלא נגמר של גבריאלה ונגה ובניין רכבת של שאול כהן, אביחי מזרחי וניל ננר בו תצפו באינטרפטציה המילולית של המושג השגור משנות ה-50 וה-60 כרכבת צעצוע הנוסעת על מסילה. דגם הבניין, שנוסע במעגלים ולעולם אינו מגיע ליעדו, מייצג את הקשיים הנוגעים לדיור בארץ ולמצב הירוד של מבני המגורים מבחינת תחזוקה ואסתטיקה.

רכבת בניין (מערכת לג'יט)

לצד הגלריות המרכזיות, יוצג בחלל מעבדת העיצוב מיצב מרתק – "The Boiler Room". המיצב עוצב ונבנה על ידי צוות של שבעה מעצבים ישראלים, ייצג את ישראל בביאנלה לעיצוב בלונדון בשנת 2021 וזכה בפרס בחירת הקהל ולא סתם. יותר מ- 2000 מתגי דוד ממותגים בהאשטגים מוכרים מספרים לנו את סיפורה של הגלובליזציה שמצד אחד מחברת אבל מצד שני, כל אחד ברשת החברתית יכול בלחיצת כפתור "לחמם" שיח בלי לשים לב להשלכות שלו. מתגי דוד תויגו בנושאים שונים כמו הקורונה או המלחמה באוקראינה ועוד נושאים חמים על הפרק והצופה יכול לבחור את מה הוא מדליק ואת מה לא.

אוברדוז (צילום ערן לוי)
התשוקה שברגיל (מערכת לג'יט)
כיסא נדנדה (מערכת לג'יט)
פתיחה: 11 באפריל. נעילה: 13 באוגוסט. מוזיאון העיצוב חולון.
 

אולי יעניין אותך גם...