פסק זמן, שירה גוטגולד, המכללה האקדמית הדסה (יחצ)

מעונות ב 130 מיליון ו 4 תערוכות בגלריות האקדמיות

מה קורה כשמרצים וסטודנטים מביעים דעה על אירועים עכשוויים? ואיזה תפקיד יש לצבע כשהוא נמצא בפרונט וכשהוא מסתתר מאחור?

כרזות לאופרה

לקראת ביצוע בכורה בישראל של האופרה הראשונה שנכתבה בידי אישה, הוכנו במכללת העיצוב מנטור שבע כרזות שילוו את הפרסומים ויוצגו בתערוכה. "התלמידים התבקשו ליצור זהות ויזואלית למופע. הם למדו וחקרו את עולם התוכן של האופרה ושל עולם הבארוק, ומתוך המחקר נוצרו קונספטים ופתרונות גרפיים מגוונים ומפתיעים" אמר אורי פלג, מנהל מחלקת עיצוב גרפי ואינטרקטיב "זה היה תהליך מרתק עבור הסטודנטים, שכן הם התמודדו עם עולם תכן שאינו שגרתי עבורם ושהיווה אתגר אמיתי ששיקף נאמנה את תנאי עבודת המעצבים הגרפיים בעולם כיום".

שבע כרזות העפילו לשלב הגמר, והכרזה של ספיר גלמור זכתה בפרס הראשון ובפרס כספי.

הכרזה המנצחת, ספיר גלמור (יחצ)
הכרזה של עדן גיל (יחצ)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה לגמרי הזמן להקליק

איזו חזירות

מורי המחלקה לאמנות במכון אבני מציגים את 'חזירים'. התערוכה, מנסה להגיב לאירועים המתרחשים בארץ ובעולם, להתמודד עם הנושאים הללו וכן להציג נקודות מבט ואמירות בהקשרים חברתיים העומדים כיום במרכז השיח.

/// אוצר: שי פרדו. עד: סוף השבוע הנוכחי. אילת 6, תל אביב.

מגיבים לאירועים, יעל שמר (יחצ)
בארץ ובחו"ל, חזיר על הירח, גוסטבו בר ו(יחצ)

בפרונט ומאחור

'רְאָיוֹת' של אייל אגיבייב היא תערוכה המוצגת בגלריית המחלקה לצילום במנשר לאמנות. אלגיבייב, מתייחס בצילומיו לצבעוניות הן כנקודת פתיחה והן ככזו העוברת לרקע אבל שמשמשת בכל זאת כנושאת המשמעות. מהו תמנון ללא רקע כחול? ומהו פרח נבול ללא רקע צהוב מדברי? הדימויים של אגיבייב הועברו מסביבתם ה'טבעית', לעיתים גם נחתכו, נשרפו ונשתלו במקום חדש, סתמי, על רקע מונוכרומטי; כדי שהדימוי עצמו, הזניח לכאורה, יקבל חשיבות והדגשת הצורה. קבוצה אחרת של דימויים מנהלת דו שיח בין היפה-אתני-פתייני לבין הסתמיות של היומיום. בהכללה, אפשר להגדיר את מצבור העבודות כרגיש, פואטי, מהנה ואסתטי; אך בו בזמן גם נוגע בתשוקה וחסר, בפצע וכאב. אין שום דבר חי באוסף הדימויים – כולם תלושים, נבולים, שרופים, פצועים. היופי מצוי בסבל, האסתטיקה הצבעונית שואבת מן המוות. 

/// עד: 11/1. דוד חכמי 18, תל אביב.

פרח קמל על רקע צהוב (אייל אגיבייב)
תמנון על רקע כחול (אייל אגיבייב)

אדם, מקום וזמן

גלריית החוג לתקשורת צילומית ע”ש יוסי נחמיאס, המכללה האקדמית הדסה, נפתחה התערוכה 'פסק זמן' של שירה גוטגולד. בתערוכה, מציגה גוטגולד עבודות הבוחנות את הקשר הדינמי בין אדם, מקום וזמן. היא רותמת את יכולתו של מדיום הצילום לשחק עם תפיסת הזמן, כדי לבדוק את השפעתו על היחסים בין אדם לסביבתו. התצלומים בתערוכה, גורמים לתחושה שהכל עצר מלכת, חסר הגדרה כרונולוגית, דבר המתבטא בשקט לא נוח. בסדרה אחת בתערוכה, מוצגות  עבודות ווידאו המשחקות עם יכולתו של הצילום לייצר תעתוע בו הדברים עומדים בו בזמן שהם נמצאים בתנועה. בשנייה, מוצגים צילומים מערי ים ואתרי נופש באנגליה וצילומים בהם מתמקדתת גוטגולד בעבר ובוחנת איך הקשר ההיסטורי, האישי והקולקטיבי עם מקום לאורך תקופה ממושכת, משפיע על הזהות הפרטית העכשווית. 

/// אוצר: יוסי גלנטי. עד: 8/1. הנביאים 37, ירושלים.

ערי ים ונופש, שירה גוטגולד (יחצ)
בובת תצוגה, שירה גוטגולד (יחצ)

130 מיליון

המכללה למינהל ואפקון חתמו על הסכם זכיינות להקמת מעונות הסטודנטים בראשון לציון בעלות כוללת הצפויה לעמוד על סך של כ 130 מליון שקלים. המעונות, ימוקמו על ציר שדרות רבין במערב העיר, בסמוך למכללה למנהל, על פני שטח של כארבעה דונם. מעונות הסטודנטים, שבנייתם צפויה להסתיים עד לתחילת שנת הלימודים ב 2022, יתנשאו לגובה של שש קומות ויכללו כ 500 דירות סטודיו. כל יחידה, תכלול גם מטבחון וחדר אמבטיה. הפרויקט, יכלול גם מועדון סטודנטים, חדרי לימוד וחללי עבודה משותפים. מחיר דירה סטנדרטית בפרויקט המעונות יעמוד על 2,000 ₪ לחודש, בעוד ההוצאה הממוצעת בקרבת המכללה עומדת על כ 3,500 ₪ ליחידת דיור.

בתמונה מימין: ירון קריסי, מנכ"ל אפקון, ישראל רייף, יו"ר אפקון, רפי גמיש, מנכ"ל המכללה, אבי באשר, דירקטור (צילום Dream Jacob)

אולי יעניין אותך גם...