קרב מקלות, הדר שבח (יחצ)

תצוגת הגמר המרשימה של שנקר התקיימה בסימן פרידה מלאה פרץ

"הבאת גאווה ישראלית שאין דומה לה במערכת האקדמיה בישראל" אמר מוטי רייפ, מי שמפיק ומביים את תצוגות האופנה של שנקר למעלה מעשרים שנה, רגע לפני שעלו אל המסלול 32 קולקציות מרהיבות

תצוגת האופנה של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, התקיימה לפני כמה ימים בהאנגר 11 בתל אביב. התצוגה, התקיימה בסימן פרידה מלאה פרץ רקנטי – ראשת המחלקה האגדית שכיהנה בתפקידה למעלה מעשרים שנה.

פרץ, שנמנעה מנאום פרידה בשל התרגשות יתר מוצדקת, נחשבת מהנשים המובילות והמשפיעות בתחום החינוך לאופנה בישראל ובעולם. ככזו, הכשירה דורות של מעצבי אופנה, הובילה את המחלקה בגאון ומיצבה אותה כאחת הבולטות בעולם בתחום.

כמה קולקציות בולטות:

כל אדם הוא סיפור, שי רוזנשטוק (צילום רפי דלויה)
התפכחות, גלי ניר (צילום רפי דלויה)
Bulletproof, ליה פתאל (צילום רפי דלויה)

פרידה מחבר

"אומרים שהאדם הוא זה שיוצר את התפקיד" אמר בדברי הפרידה מוטי רייפ, מפיק ויזם אופנה ומי שמפיק ומביים מזה 25 שנה "זכיתי לראות אותך במשך כל השנים יוצרת מחלקה מעוררת הערכה והערצה, מחלקה שעומדת בסטנדרטים בינלאומיים, מחלקה שהסטודנטים בה זכו, בזכותך, לאורך כל השנים להתארח ולעבוד בבתי האופנה והמעצבים הנחשקים ביותר בעולם. יצרת קשרים עם כל מנהלי בתי הספר וראשי המגמות הנחשבות בעולם, והם הגיעו לפאתי רמת גן כל שנה לביקורות הגמר.

הובלת את המגמה בשנים האחרונות להיכלל ברשימת עשרת בתי הספר החשובים והמומלצים בעולם. הכל בזכותך. פתחת את כל הדלתות בכל התחרויות החשובות בעולם וסטודנטים תחת שרביטך זכו באין ספור פרסים בינלאומיים. הבאת גאווה ישראלית שאין דומה לה במערכת האקדמיה בישראל" הוסיף רייפ.

לאה פרץ ומוטי רייף (צילום רפי דלויה)

אקטואליה במיטבה

יש מי שיגידו שהשנה, מספר הקולקציות הטובות במיוחד היה רב מהרגיל. וכך, לא רק אלו הראשונות והאחרונות בסדר העלייה על המסלול הסבו את תשומת ליבם של האורחים, אלא כך גם קרה לאורך כל התצוגה כולה. שלושים ושניים הבוגרים עסקו השנה באינספור נושאים אקטואליים שבהם: מפגשים בין תרבויות, מעמדות חברתיים, מהפכות, מגדר, זהות מינית, אידיאל היופי, חריגה מהנורמה, פליטים והגירה, זוהר ושפע, תרבות הצריכה, קיימות, זכרונות, מסורת ועתידנות וישן מול חדש. עם זאת, ברבות מהקולקציות חזרו אלמנטים כמו ריחוק מהגוף, שכבות ונפחים. עוד נראו לא מעט קולקציות צבעוניות, שילובי בדים והדפסים וא-סימטריה. 

טל מדינה – חניכה

הקולקציה של טל מדינה נוצרה מחקר חברות סגורות בזרם החרדי והתבוננות מעמיקה על עולם של תרבות, אמונות וסדר חברתי שבמהותם שייכים לעולם שורשי וקדום. מקום שבו חיים של עדריות מלוכדת מתקיימים על פני מחשבות עצמאיות, רצון חופשי ואינדיבידואליזם. הקולקציה מציגה את הניסיון להקביל את אותן חברות לעדר, תוך דגש על עוצמה לצד כניעות, פאר לצד שורשיות, נסתר וגלוי, פחד ושייכות. הסממנים הויזואליים והתרבותיים של אותן החברות נבחנים לצד אלו של בעלי החיים.

טל מדינה (צילום רפי דלויה)
טל מדינה

הילה כהן – Born To Run

הספורט בכלל ותריאטלון בפרט, הם אורח חיים עבור הילה כהן. קולקציית בגדי הספורט שהציגה, המשלבת בין שתי אהבותיה (ספורט ואופנה), נבעה מהרצון לאתגר את גבול יכולות הגוף ולשאוף לשבור שיאים וניצחונות. כהן לקחה את בגדי הספורט האישיים שלה ושילבה אותם עם בדים וגזרות המתקשרים לעולם הנשי הן מבחינת בדים והן מבחינת גזרות המתייחסות לביגוד נשי לפי קבלה חברתית וגזרות שמדגישות אנטומיה נשית ואת חוסר הפרופורציה בין הגוף הנשי המקובל לגוף החזק והספורטיבי.

הילה כהן (צילום רפי דלויה)
הילה כהן

דוד וקסלר – נשבר הזין

קולקציית הסטריט הקאמפית של דוד וקסלר עוסקת בגבריות ובאתגרים הניצבים בפניה כיום, ועונה על השאלה מה ילבשו הגברים של מחר בתקופה רוויה מהפכות מגדר ושינויים חברתיים. וקסלר מצייר מהלך איקונוקלסטי לעבר המוסכמות הגבריות הישנות, בהשראת מקומות בנאליים ו'לא משמעותיים' בארון הגברים. הוא חושף פני שטח ופתחי גוף סמי ארוטיים ומשרטט את גבולותיו של הגוף לאורך קווים תרבותיים חדשים. זאת, במסע לעבר עידן של לבוש גברי, המשיל את המיותר וחושף את הנסתר.  

דוד וקסלר (צילום רפי דלויה)
דוד וקסלר

שיר שטרקר – אוברלואוד

שיר שטרקר מעבירה ביקורת הומוריסטית על תרבות הצריכה הקיצונית והמעוותת ועל הרדיפה אחרי קניות בחנויות ובאינטרנט. כך, נולדה קולקציה המדגישה ביטויים ויזואליים חזרתיים מתוך 'השפה הצרכנית' בה משתמשות חברות הפרסום והשיווק כדי לגרום לצרכן לקנות ללא הפסקה. מדובר בקולקציית יוניסקס, בהשראת מדי עבודה, מדי קרב וביגוד ספורטיבי, תוך שימוש בצבעוניות ובהדפסים אותם פיתחה שטרקר בתהליך העבודה. הקולקציה מיועדת לצרכנים היוצאים ל'קרב' בזירת השוק ומתמודדים מול השפע והגירויים שמציגים בפניהם המותגים.

שיר שטרקר (צילום רפי דלויה)
שיר שטרקר

דפנה גולוב – 10110101 שחקן נכון

קולקציית בגדי הילדים של דפנה גולוב פונה לקהל צעיר כבוגר ועוסקת באפשרות של הדור הצעיר לשלוט בעולם התוכן שלו ולהפוך את העולם למקום טוב יותר. הבגדים משלבים את אמנות ה-8 ביט עם פיקסלים המושאלים ממשחקי הווידאו הראשונים. הצבעוניות והאייקונים נבחרים מעולם המבוגרים בכדי להציג בעיות גלובליות בצורה ילדותית וברורה. הקולקציה מורכבת מסריגים רכים בשילוב ניילון עכשווי, רקמות של חרוזי גיהוץ והדפסים בסגנונות שונים.

דפנה גולוב (צילום רפי דלויה)
דפנה גולוב

נועה ברוך – נקודת מבט / רטרו פרספקטיבה

קולקציית הנשים המחויטת של נועה ברוך עוסקת בשיח בין שני עולמות שהשפיעו עליה. האחד, מיוצג על ידי מחברת גזרות בת כ-50 שנה, עבודת יד של סבתה שהייתה חייטת בצעירותה ותפרה חליפות גברים במרוקו. השני, מיוצג על ידי תוכנות הדמיית תלת ממד לייצור גזרות, בהן משתמשים מעצבים צעירים כיום. דו השיח הוויזואלי, התפיסתי והערכי שבין שני העולמות, הישן והחדש, דרכי הפעולה השונות, והניגודים ונקודות ההשקה שביניהם, היוו בסיס לעיצובים. 

נועה ברוך (צילום רפי דלויה)
נועה ברוך

מהמסלול לחנות

בניגוד, למה שקורה בדרך כלל, לא מעט קולקציות היו מוכוונות גברים ועוד נראתה קולקציית ילדים אחת. נראה גם שפריטים רבים מתוך רבות מהקולקציות עשויים להפוך בקלות רבה יחסית לפריטים לבישים.   

אם להסתכל על סרט הצילום של התצוגה, רוב הבוגרים השנה הציגו עבודות מרתקות ומסקרנות כמו גם אביזרים נלווים ורמת תפירה גבוהה ביותר.

להנאתכם, הנה עוד כמה קולקציות יפהפיות:

אינסוף, תמר פז (צילום רפי דלויה)
Meet Me Round the Corner, איתמר שרעבי (צילום רפי דלויה)
מג'נון, דור פיצ'ון (צילום רפי דלויה)
כי האדם הוא עץ השדה, מיכל שרה וורקנה (צילום רפי דלויה)
פרחים מארץ הקודש, נופר רפאלי (צילום רפי דלויה)
You're There & You're Gone, שיר נאה (צילום רפי דלויה)

אולי יעניין אותך גם...