תערוכת באמצע, כדים, כדי עור, HIT, המכון הטכנולוגי חולון
מימין: כדי עור של טליה לובטון, משמאל: עבודתה של אפרת דניאלה, צילום יחצ

תערוכת 'באמצע' לא עוצרת ויוצאת בגרסה דיגיטלית ראשונה

כבכל שנה המכון הטכנולוגי חולון מציג את תערוכת 'באמצע' שחושפת את עבודותיהם של הסטודנטים במחלקות השונות. השנה היא הפכה ל'באמצע.COM'

בעוד תערוכת 'באמצע' המסורתית החלה להתעצב לה בתחילת 2020, חלל לתצוגה כבר נבחר וחומרים לבניית התערוכה כמעט הוזמנו, מצאו את עצמם הסטודנטים במכון הטכנולוגי חולון, יחד עם סגל המרצים במחלקות השונות בסגר בדיוק כמו כולנו. יחד עם הבהלה והחיפוש אחר האלכוג'ל בכל מקום, התחלנו כולנו להסתגל לחיים חדשים והסטודנטים, הם נאלצו לבטל את התערוכה השנתית ולהתרגל לשיטות לימוד חדשות.

 

בימים אלה, שנה אחרי, הם מציגים את גרסת 'באמצע 2021' הלא היא הגרסה הדיגיטלית. בתערוכה מוצגים תוצרים של שנתיים שמשקפים את הפעילות במחלקה לעיצוב תעשייתי ב-HIT. מהעידן הפרה-קורונאי ועד שנה לתוך הדבר הזה. מ HIT מספרים לנו כי "מעז גם יצא מתוק. אם אין לנו דרך להציג עבודות פיזיות בחלל פיזי, נציג באופן וירטואלי. ואם כבר מציגים וירטואלית, אז בואו נייצר מרחב תצוגה מקוון למען המחלקה לעיצוב תעשייתי עכשיו ובימים הבריאים שלפנינו."

פיזיותרפיה בבית, מכשיר פזיותרפיה, HIT מכון טכנולוגי חולון
מכשיר פיזיותרפיה ביתי של מור גפן ורני קלע, הדמיה יחצ

התערוכה השנה תתחלק לשלושה תחומים:

  • המעצב בתעשייה: במהלך הלימודים פוגשים הסטודנטים קורסים ופרויקטים שעיקרם "עיצוב תעשייתי". הסטודנטים מבצעים תרגילים מורכבים הכוללים עיצוב מוצר לחברות ולקוחות – בהם הסטודנטים מזהים צורך ונותנים את המענה המתאים ביותר עבורו.

 

  • המעצב כיוצר: הסטודנטים לעיצוב תעשייתי פוגשים את היצירה והעשייה בפרויקטים רבים – בעבודת יד ובעבודה מול אנשי מקצוע ולקוחות. חדוות העשייה של הסטודנטים היא המובילה אותם לפרויקטים חדשים, מפיתוח הרעיון ועד יצירת המוצר הסופי.

 

  • המעצב כסוכן תרבות: בפרויקטים רבים מבצעים הסטודנטים חשיבה מחדש על מושגים המוכרים בתרבות ואפשרות לבחון אותם על התפיסות האישיות של הסטודנטים וסביבתם. עשייה זו משלבת תהליכי מחקר, חיפוש מקורות השראה וניסוח מחודש של התחום הנבחר.
מוג'י רדיו מוג'י, muji, תרגיל רדיו
קונספט רדיו לחברת מוג'י של שחר ירושלמי, הדמיה יחצ

"השנה למדנו לעבוד מרחוק, לעצב בלי סדנא, להגיש חומרים בצורה כוללת מעמיקה וברורה יותר ולשמור על קשר משמעותי." אומר שולי שטראוס, מרצה במחלקה ואוצר התערוכה, "המגפה השחורה הותירה בשובל ההרס שלה את הרנסאנס. אני רוצה להודות לצוות התערוכה המופלא בהובלת אור רוזן, שבסבלנות, נחישות ובעיקר במהירות הקימו את הפרויקט הזה, לאביחי מזרחי ואדם ססנר מעצבי האתר, לנעמה שטיינבוק שהובילה את פרויקט מיתוג המחלקה ולאורי בן צבי ראש המחלקה, שפיקח על הכל ביד רמה."

 

התערוכה המלאה בלינק >

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...