מיצב אינטראקטיבי במילאנו (באדיבות Preciosa Lighting)

תהיתם פעם איך נשמע אור?

ראינו במילאנו לא מעט מופעים מרשימים של מותגי על אבל סטודיו התאורה 'Preciosa' השאיר אותנו ללא מילים ועם עיניים נוצצות

הטורטונה, האזור ההיפסטרי, המגניב והצעיר במילאנו התמלא בשבוע שעבר במיצבים אומנותיים מרשימים בחסות מותגי על ומעצבים מצליחים כחלק משבוע העיצוב המפורסם. מ- 'Ikea' שהשתלטה על בניין שלם והציגה בו חדרים של אנשים אמיתיים מרחבי העולם עד ל- 'Haier' שיצרו חלל באווירת מטריקס בו הם חושפים את מוצרי החשמל הביתיים החכמים שלהם, ועוד אינסוף מותגים ואומנים. בין כל אלה, במתחם ה- 'Super Studio' ברחוב פנימי נגלה בפנינו חלל מסקרן וכשנכנסנו אליו נחשפנו לנברשת קריסטלים עצומה של הסטודיו הצ'כי 'Preciosa'.

מיצב אינטראקטיבי במילאנו (באדיבות Preciosa Lighting)
הפיל אותנו מהרגליים(באדיבות Preciosa Lighting)

'Composition in Crystal' הוא שם המופע שלהם; מופע שמזמין את הצופה להביט בכמה פרספקטיבות על היחידה העצומה שמורכבת מאלפי גלילי קריסטלים העשויים גביש בוהמי משובח, שנופחו באופן ידני בשיטה המסורתית על ידי בעלי מלאכה המעבירים את אומנותם מדור לדור. כתוצאה מכך נוצרים וריאנטים קלים וטבעיים המדגישים את יופיו של הקריסטל. . כשניגשים להביט מקרוב על כל גליל, כי כל קריסטל כזה הוא יחידה חד פעמית שלא חוזרת על עצמה, שבתוכה גם מושתל שבב LED שמחדיר לתוכה אור שהופך את החוויה לקסומה ומרגשת.

כל אחד הוא יחיד במינו (באדיבות Preciosa Lighting)
תהליך הייצור (באדיבות Preciosa Lighting)
מלאכת יד שעוברת מדור לדור(באדיבות Preciosa Lighting)
בין כלי נגינה לגוף תאורה (באדיבות Preciosa Lighting)

הסטודיו הצ'כי הוותיק ועטור הפרטים שיוצר גופי תאורה מקריסטלים לבתי יוקרה ומלונות, החליט השנה לקחת את המוצר הנמכר שלו ולהפוך אותו לחוויה אינטראקטיבית שמטשטשת את הגבולות בין אור, צבע ומוזיקה. כשמסתובבים בין הקריסטלים של הנברשת העצומה, מגלים עמדה המכילה מקלות נגינה מעץ וברגע שמקישים איתם בגלילי הקריסטל, מופק סאונד. צורת היצירה השונה שלהם גורמת לכל אחד להפיק קול שונה, משמע השנדליר הופך בין רגע לכלי נגינה המזכיר קסילופון. צוות היוצרים הוסיף והטמיע בכל אחד מהקריסטלים סנסורים כך שבכל הקשה נדלקת נורת ה- LED בתוך הקריסטל שמקרינה אור דרך הזכוכית וצובעת את כולו בצבע חדש.

סטודיו ותיק עטור פרסים (באדיבות Preciosa Lighting)

"היצירה מהדהדת עם אור וניצוץ", אומר מייקל ואסקו, מנהל קריאייטיב של 'Preciosa Lighting'. "ראינו כיצד המבקרים חוקרים ומקיימים אינטראקציה עם המתקן שלנו ומאפשרים לעצמם כמה רגעים לשקוע בו לגמרי. אנו מאמינים שהגישה שלנו תהיה מעוררת השראה למעצבים כפי שהייתה עבורנו".

איזו יצירה הייתם מנגנים? (באדיבות Preciosa Lighting)

ההשראה לעבודה המרשימה הגיעה משני אלמנטים טבעיים שונים: נטיפי קרח ואורות הקוטב. הגלילים בעבודת יד יוצרים ניצוץ, כמו שמש החורף המשתקפת מקווצות קרח והגמישות מזכירה את מערבולות האור שנוצרות כשהאורות הקוטביים מופיעים.

 

שמירה על אומנות מלאכת יד עתיקה שיוצרת פריט עצום ומרשים בעידן כל כך ויראלי ודיגיטלי בשילוב עם אינטראקציה מוזיקלית וצבעונית הפעילה בנו את כל החושים, ואנחנו כבר סקרנים לראות מה ייצור הסטודיו בשנה הבאה.

 

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...