Llacuna, MEATS Elisava

שקר וכזב בעיר הבירה

התערוכות המסקרנות שמחכות לכם בשבוע העיצוב ירושלים

שבוע העיצוב בירושלים חוזר וזה הזמן בשנה לעלות לבירה לספוג תרבות. זוהי השנה ה-12 שיתקיים שבוע העיצוב, יוזמה של משרד ירושלים ומסורת של הרשות לפיתוח ירושלים. הנושא שנבחר הוא 'שקר וכזב', נושא שהעסיק תרבויות אנושיות לאורך ההיסטוריה ואולי היום בעידן הדיגיטלי האמון מתערער עוד יותר עם תופעות כמו דיסאינפורמציה, בעיקר ברשת, מניפולציות ודימוים מזויפים.

 

שבוע העיצוב יציג עבודות שמסתירות ומרמות לצד כאלו שעוסקות בגילוי וחשיפה. מעצבים מקומיים ובינלאומיים יוצרים מציאות מקבילה ובוחנים את מידת האותנטיות בעידן הפוסט-אמת. התמה מתייחסת לנושא בהיבטים שונים; ביניהם מניפולציה, שמתבוננת על מלאכות יד מסורתיות וחדשניות בעבודות שחוגגות שליטה בחומר ומפגשים מפתיעים עם חומרים מוכרים. תעלומה והנדסת התודעה והדרך בה עיצוב מקדם מסרים ומכתיב נרטיבים, אמת ואחיזת עיניים דרך משחק של אור וצל, מעצבים העסוקים בניסיון לנבא את העתיד ולתת מענה לאתגרים הצפויים לבוא ועוד.

Maya Kaplan (photo: Brianna Pecsok)
המטריושקות של יונתן לוי
אריאל קוצר מתוך התערוכה התפחלצות

במסגרת האירועים, חללי הפנים והחוץ של בית הנסן, מרכז תרבות לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, יתמלאו בתערוכות, מיצגים, מיצבים והופעות בהשתתפות עשרות מעצבים ישראלים ובינלאומיים. בין המציגים קבוצת המחקר של MEATS ELISAVA מברצלונה שתשתלט על חצר ההוספיס החדשה באמצעות הקרנות אור וערפל שמעצימות את חשיבותם של המים לחיינו ולכדור הארץ. מבקרים יכנסו אל תוך מישור אור שנדמה כאילו שוקעים במימיה של ביצה. עוד אורחים מחוץ לארץ,Nohlab, , קבוצת יוצרים מאיסטנבול תהפוך את עליית הגג לעולם מקביל באמצעות אנימציה וסאונד. הקבוצה תיצור מרחב זמן שמשתנה ללא הרף, חוויה אינסופית דרך משחק באור שיוצר צורות מורכבות ודפוסים בחלל. בתערוכה אחרת באוצרותו של המעצב שחר קדם ובשיתוף פעולה עם מוזיאון הטבע, יוצרים מקומיים מגיבים לפעולת הפחלוץ. לבני האדם מערכת מורכבת עם הטבע; הוא נפעם ממנו, לוקח השראה ומחקה אותו, לצד זה הוא מנסה לביית אותו, לשלוט עליו. הפחלוץ היא פעולת תיעוד שמשמרת ולוכדת רגע, ספק טבעי ספק מלאכותי, התערוכה מזמינה את הצופים לשוטט במרחבי טבע מדומיין.

שוקעים בים של אור
Noam Kisch, Yuval Ayali- Spinning wheel, (photo: Yuval Ayali)
קבוצת היוצרים Nohlab

הפתיחה בחמישי הקרוב ואנחנו כמובן נהיה שם לעדכן אתכם בכל מה שמעניין, תעקבו.

שבוע העיצוב ירושלים 22-29.6, בית הנסן, ירושלים

אוצרות: דנה בן שלום, סוניה אוליטסקי וד"ר ג'רמי פוגל

אולי יעניין אותך גם...