ויוה לה דיוה, יולטה (צילום גילי בן חור)

5 פריטי חובה למעריץ האירוויזיון המושבע

האירוויזיון הוא ללא ספק מהאירועים הגדולים והמרגשים שמפיקה מדינה. לצד ההכנות והעבודה מסביב לשעון, יש גם מי שחושב מאלו מזכרות ייהנו האוהדים וכמה הם יהיו מוכנים להשקיע בזה

האירוויזיון כבר ממש מעבר לפינה וההתרגשות בקרב האוהדים והחובבים בשיאה. באירוע בסדר גודל כזה, רובנו כלל לא מודעים לעוצמתה של ההפקה ובעיקר למורכבות המסובכת מאוד של אחורי הקלעים. עם זה, יש גם מי שמנצל את אחד מהקרנבלים הגדולים שנראו פה לטובת עיצוב יצירתי ויצורן של מזכרות שלבטח ילכו ויצברו שווי ככל שיעברו השנים. עיריית תל אביב-יפו יצאה כבר לפני חודש בהכרזה על מגוון מוצרים רשמיים ממותגי אירוויזיון שכבר מוצעים למכירה ובהם מגוון פריטי לבוש, תיקים, כוסות, מגנטים ואפילו העתק מוקטן של הפסל שיוענק לזוכים. אבל לצד אלו, מוצעים בארץ כולה, ובתל אביב בפרט, שלל אירועי לוויין ומוצרים ממותגים לא פחות

כך למשל, ביום ששי הקרוב, 3/5, תפתח בביתן 24 בנמל תל אביב, 'בראשית דנה אינטרנשיונל: התערוכה'. שיתוף הפעולה בין חברת אתרים ונמל תל אביב עם עיריית חולון הוא למעשה תצוגה חוזרת של התערוכה שכבר הוצגה בחולון. לקראת האירוויזיון והקהל הרב שמגיע מרחבי אירופה, מוזמנים כולם להיחשף לתערוכה המוקדשת למי שחוללה מהפכה בתרבות הפופולרית המקומית והעולמית והפכה לאייקון תרבות פורץ דרך בארץ ובעולם. בתערוכה יוצגו פריטי אופנה ומערכות לבוש שבהם, כמובן, השמלות שלבשה דנה אינטרנשיונל בקדם אירוויזיון 95 בעיצוב ירון מינקובסקי,  שמלת הניצחון באירוויזיון 98 בעיצוב גלית לוי והשמלה שאיתה עלתה לשיר לאחר הניצחון בעיצובו של ז'אן פול גוטייה. עוד יוצגו בתערוכה פריטים כמו טיוטות השיר 'דיווה', ערכת כניסה לאירוויזיון 98, תקליטי זהב, תעודות ופרסים, קטעי מדיה, צילומים והפקות אופנה בהן השתתפה. בנוסף, יוצגו עבודות של אמנים ומעצבים ישראליים וותיקים לצד חדשים ופורצי דרך בעצמם המתייחסים בעבודתם לדמותה של דנה ולתרומתה לתרבות המקומית והבינלאומית. (אוצרים: רפי וזאנה ודר' גיא מורג צפלביץ').

עד: 15/5. כניסה ללא תשלום.

מהמסע לאירוויזיון 98 (צילום זיו קורן)
פורטרט אופייני (צילום רמי זרנגר)

כלים ומוצרי נייר

קולקציית קפסולה חגיגית, מחווה לאירוויזיון 2019, הושקה גם בקבוצת גולף והיא כוללת כוסות, ספלים, ציפיות וחולצות טריקו. השילוב בין פונטים וטיפוגרפיה עברית, לבין כיתוב באותיות לועזיות, מסמל את חיבור החגיגה המקומית שלנו בישראל לחגיגה הבינלאומית, בשיתוף כל התיירים הצפויים להגיע לישראל, ואלה שיצפו באירוע מרחוק. "הקולקציה נוצרה מתוך שמחה וגאווה" אמרה עינת יונגר כרמלי, סמנכ"לית שיווק בקבוצת גולף "כמו כולם, גם אנחנו נשמח לקבל את קהל המבקרים באווירה הראויה למעמד".

קולקציית האירוויזיון של גולף אנד קו (צילום ערן סלם)

גם בחנות מוצרי הנייר YOOLETA ההתרגשות לקראת האירוע הנדיר בשיאה. לרגל המופע הגדול, הושקה סדרת יצירות במהדורה מוגבלת בשם Come As You Are שעליה איורי דיוקנאות הזוכים הנוסטלגיים של ישראל שבהם יזהר כהן, גלי עטרי ודנה אינטרנשיונל. סטודיו Toi et Moi, האחראי על הקולקציה, יצר גלויות, פוסטרים וניירות עטיפה שישמשו מזכרת לאוהדים מקומיים כמו גם למי שיגיע מעבר לים. כל העיצובים אוירו ידנית בטכניקות הגורמות לכל דבר להראות כמו יצירה חד פעמית. "הזוכים שלנו הביאו את עצמם כמו שהם וגרמו לנו להאמין שאותנטיות היא המתכון המנצח" אמרו השותפים לקולקציה "האירוויזיון, עם הצבעוניות שלו, עם תחושת החופש והערבוב בין תרבויות, גורם לנו לחשוב שאין מארחת טובה יותר מתל אביב. עיר שנותנת לך בדיוק את ההרגשה הזו. זה מה שהביא אותנו ליצור את סדרת האיורים בגאווה והנאה רבה".

גלי עטרי וחלב ודבש, זכו ב 79 (צילום גילי בן חור)
יזהר כהן ואלף-בית, זכו ב 78 (צילום גילי בן חור)

מוצרי טקסטיל

קולקציית מחווה נוספת, הפעם בדמות כרית האירוויזיון, בעיצוב הומוריסטי צבעוני המשלב מוטיבים של זוכי אירוויזיון ישראלים, עוצבה ב BADIM TLV. הכרית רקומה בעבודת יד עם דמות תרנגול, קריצה לשיר הנצחון TOY של נטע ברזילי, מעוטרת בכנפי נוצות בהשראת השמלה הבלתי נשכחת של דנה אינטרנשיונל. על צוואר התרנגול בולטת שרשרת 'חי' המסמלת גם היא את אחד השירים המוכרים – 'חי' של עופרה חזה שהגיע למקום השני. בנוסף, עוצבו כריות ברוח ישראלית בנושא פלאפל, כמחווה למאכל המקומי, וכיכר דיזנגוף – מסמליה המוכרים של תל אביב – העיר שתארח את האירוע העצום.

הרבה נציגים בכרית האירוויזיון (טל רביב)

גם שיכר הקינוח Sweet Pomegranate Wine החליט לא להישאר מאחור ולעצב שלושה בקבוקים מיוחדים לקראת האירוויזיון. הראשון, עם הכיתוב I Love Israel, השני עם הכיתוב I Love TLV והשלישי I Love Eurovision. אלו מוצגים על רקע פסים רוחביים המזוהים עם צבעי דגל הגאווה. 

כל צבעי הקשת (צילום יחצ)

מותג הכובעים העולמי goorin משיק כובע במהדורה מיוחדת לקראת האירוויזיון המתקיים בישראל, כמחווה לשיר הזוכה TOY שהביא את האירוויזיון לישראל. תוכלו למצוא אותו רק בארץ בחודש מאי ורק ברשת סטורי.

וגם תזכורת לנטע ברזילי (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...