Joyride by Nike (IG: nikerunning)

רצים על חרוזים: נייקי חושפת טכנולוגיה לבישה חדשה

נעלי Joyride הושקו רק לפני מספר שבועות וכבר תוכלו למצוא אותן בחנויות ולגלות איך זה מרגיש לרוץ בתוך טכנולוגיה לבישה שאמורה ממש להקפיץ אתכם ואת הריצה שלכם

צעדי הריצה שלכם הולכים לגדול, להשתפר פלאים ובעיקר להעיף אתכם לשמיים, טוענים בנייקי עם השקת הנעליים החדשות המצוידות במערכת ריפוד חדשנית ודינאמית מלאה באלפי חרוזי TPE קטנים. "הנעליים עוצבו כדי לגרום לריצה להרגיש קלה יותר ולתת לרגליים שלכם יום חופש" נכתב באתר החברה שכבר מזמן לא מתעסקת רק באופנה.

תאגידי הספורט הגדולים נודעים בשנים האחרונות בהשקעה האדירה שלהם בפיתוח טכנולוגיות חדשות, מעבר לייצור שמתחשב בסביבה והפיכת המוצרים שלהם מיפים וצבעוניים לבעלי משמעות. כל סוג בד נבחר בקפידה וכל טכנולוגיית ייצור מותאמת ספציפית למוצר. איפה שצריך להדביק – מדביקים ואיפה שצריך לתפור – תופרים. העולם שלנו נהיה מודע לעצמו ולנזקים שאנחנו גורמים לסביבה ולעצמנו והחברות, שפעם היו ידועות כמובילות בתחום אופנת הספורט, הפכו בשנים האחרונות להרבה מעבר לזה.

עיצוב מוצר ומחקר

צוות העיצוב של נייקי בדק 150 חומרים שונים עבור החרוזים כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. אחרי כל הבדיקות, החליטו על החומר TPE שהוא שילוב של פלסטיק וגומי המייצר חומר יציב מאוד אך גם גמיש. החרוזים עצמם לא עפים באוויר לכל עבר כמו בפרסומות, אלא ממוקמים בכיסים ייעודיים בתוך הנעל המאפשרים להם להתרחב ולהתכווץ במידת הצורך. העקב בנוי בצורה שבה הוא מאפשר לאוויר להיכנס ולצאת מתוך הנעל בזמן פעילות ולמעשה מסכם מחקר של עשרות שנים שהתמקד באוויר. נשמע הזוי אך זהו אחד מתחומי העניין המורחבים של נייקי.

איך לעזאזל חשבו על זה? הנעליים נמצאות בפיתוח כבר כמה שנים טובות וההשראה עבורן הגיעה מצפייה בספורטאים ובאצנים ובדרך שבה הנעל שלהם פוגשת את המשטח עליו הם רצים, שבערים הוא בדרך כלל עשוי בטון. בנייקי, רצו לגרום לכם להרגיש שאתם רצים על החוף בלי כל המאמץ הכרוך בכך.

התגובות ברשת נעות לכאן ולכאן. יש המגדירים אותן כהמצאת המאה וכאלו שחושבים שאלו נעלי הריצה הגרועות ביותר שקיימות בעולם. ומה אתם חושבים? כנראה שיש רק דרך אחת לגלות.

אולי יעניין אותך גם...