שולחן הפינג פונג העשוי לוחות אבן של קוסנטינו
שולחן הפינג פונג העשוי לוחות אבן של קוסנטינו (צילום יחצ)

רון ארד ורפאל נדאל יפגשו בחודש הבא למשחק פינג פונג היסטורי

המשחק יתקיים על גבי שולחן שעיצב ארד שיוצב באקדמיה לטניס של נדאל במיורקה שבספרד. ארד הזמין את האלוף למשחק ראווה והכריז שהשניים לגמרי 'פיטים' ושבהחלט יש לו סיכוי

איך מגיעים מעצב על ואלוף טניס לשחק פינג פונג? כמו לכל סיפור טוב, גם לסיפור הזה יש התחלה, אמצע וסוף. הסיפור מתחיל דווקא בארץ כשמעצב העל רון ארד הוזמן לתכנן את מתחם ToHa בתל אביב. כשהשלים את הגיית הקונספט, חבר למשרד ישר אדריכלים ויחד המשיכו בתכנון. "כשחיפשנו חומר חיפוי לבניינים הגענו, בדרך לא דרך, למשטחי הדקטון של קוסנטינו שהם למעשה משטחי אבן מעשה ידי אדם" מסביר המעצב רון ארד "מכל החומרים שבחנו, נראה היה שזה החומר המתאים ביותר לפרויקט בעיקר בשל הסיבה שיכולנו לבחור ולשלוט בגוון המדויק של המשטחים".

על מנת לבחון ולפקח על יצור המשטחים, נסע ארד כל הדרך לבית החרושת של המותג הנמצא אי שם באלמריה שבספרד. "כשהגענו לביקור, נדהמנו מהגודל והעוצמה של המקום שבו הכל פועל אוטומטית וכמעט ללא מגע יד אדם" אומר ארד "במקום ההוא, להבדיל בגודל ובפרמטרים רבים אחרים, קשה היה שלא לחשוב על העצב הנקשר בסגירתו לא מזמן של מפעל נגב קרמיקה שגם בו בקרתי ושגם הוא היה קסום מסוגו".

שולחן הפינג פונג הראשון, עשוי פלדת אל חלד
שולחן הפינג פונג הראשון, עשוי פלדת אל חלד (יחצ)

קברניטי המותג הספרדיים, שהתלהבו עד מאוד מהגעתו של המעצב הנודע, ביקשו מארד באותה הזדמנות לחשוב מה יוכל לייצר מחומר הגלם שלהם שיהיה מיוחד ויצור באז ועניין. "הרומן שלי עם שולחנות הפינג פונג הוא ארוך שנים ובעצמי אני משחק פינג פונג ונחשב לשחקן לא רע בכלל" מעיד ארד על עצמו "כבר לפני זמן רב, יצרתי שולחן מפלדת אל חלד שהיה בעל מבנה של בטן קעורה בחתך האורך שלו מה שאפשר את האטת קצב המשחק והפך את ההפוגות בו לארוכות מהרגיל. הדגם הראשון מהשולחן ההוא עדיין ניצב אצלי בסטודיו".

בהמשך, יצר ארד דגם מושקע ומשוכלל יותר העשוי מפלדת אל חלד וארד שהוצג, בשנת 2013, בתערוכת הקיץ השנתית של האקדמיה המלכותית לאמנויות בלונדון. "במהלך התערוכה, ניגש אלי אנתוני קארו, הנחשב לפסל הבינלאומי של אנגליה, ואמר לי שהפסל נפלא ושאולי כדאי לנסות לשחק עליו פינג פונג. אולי בשל היותו פסל אבסטרקטי, הוא פשוט לא ראה שהאובייקט עוצב במקור כשולחן. בשבילי, זה היה סיכום יפה של הדיון על אמנות, עיצוב, ספורט ומה שביניהם".

שולחן הפינג פונג הראשון, עשוי פלדת אל חלד
שולחן הפינג פונג הראשון, עשוי פלדת אל חלד (יחצ)

כך, כשהתבקש ארד "לייצר משהו מיוחד" ממשטחי הדקסטון והסיילסטון, חשב שבהחלט ניתן לנצל את תכונות החומר לפיתוח ושכלול שולחן הפינג פונג שלו. "חשבתי על שולחן עשוי עשר שכבות שבאמצעות חיתוך וכרסום ממוחשב יהיה קעור גם בחתך האורך וגם בחתך הרוחב שלו" מסביר ארד "בנוסף, יכולתי לחשוף כך את הצבעוניות המשתנה של השכבות ולקבל את דוגמת המעגלים המושלמים הבולטים בגווניהם המנוגדים".

שולחן הפינג פונג העשוי לוחות אבן של קוסנטינו
שולחן הפינג פונג העשוי לוחות אבן של קוסנטינו (צילום יחצ)

את אלוף הטניס הספרדי, רפאל נדאל, הנחשב לאחד הטניסאים הגדולים בכל הזמנים, פגש ארד באירוע של המותג הספרדי בלונדון. נדאל, המשמש כפרזנטור של החברה, בא לעשות את עבודתו. הוא בטח לא ציפה שמעצב העל רון ארד ייגש אליו ויסביר לו שטניס זה לא פינג פונג ושבהחלט יש לו סיכוי במשחק נגדו. "אמנם נקיים את המשחק במגרש הביתי של נדאל במיורקה כשהשולחן ככל הנראה יגיע לשם לפניי, אבל אני עדיין חושב שיש לי סיכוי לנצח. בכל מקרה שהטוב ביותר ינצח" מסכם ארד.

ארד הציג את השולחן בפאנל 'מותחים את גבולות החומר' שהתקיים אתמול במרכז קוסנטינו בפתח תקווה, שם שימש גם כשופט בתחרות שקיימה החברה לעידוד מצוינות בעיצוב ואדריכלות.

רון ארד
רון ארד (צילום אסא ברונו)

אולי יעניין אותך גם...