מלודיה, תבניות וקצב - הקטלוג של מיסוני (צילום צוריאל שדה)

קטלוגיקה: המבקר שלנו פיזז להנאתו עם החברים במיסוני

״כל כפולת עמודים חושפת צילום כל-כך נכון, כל-כך מדויק ומעורר קנאה, עד שלגמרי שוכחים שמישהו מנסה בעצם למכור לנו משהו״ כותב בהתפעלות צוריאל שדה

החברים ב״מיסוני״ (Missoni) מבינים בצבע, אבל באמת מבינים. זה הרושם הראשוני שעולה מדפדוף בקטלוג החדש של Missoni Home.

בכלל, המילה 'קטלוג' ממש חוטאת למטרה ונראה, שהמונח 'מחברת תווים' הולם הרבה יותר את כוונת היוצרים. כמו בספר לימוד של סטודנט בשנה א׳ למוסיקה בקורס 'מבוא לסולפג׳ ופיתוח שמיעה' – מישהו ממש התאמץ להחדיר במדפדף הבנה של מושגים כמו מלודיה, תבניות וריתמיקה. ואולי בעצם, גם המילה 'קורא' לא באמת שייכת לעניין, בעיקר בגלל העובדה שלא באמת כתוב שם כלום. 'המאזין', במקרה הזה, מרגיש הרבה יותר נכון. המילה 'משימה' (mission) המסתתרת בשם מיסוני, נראית פתאום כל כך מתאימה.

כמומחברת תווים (צילום צוריאל שדה)

ההבדל העיקרי בין מוסיקה ומחול לבין אומנויות פלסטיות ועיצוב, הוא הנוכחות של ציר הזמן. אצל מיסוני, הגבול כל-כך מטשטש עד שממש ניתן להרגיש את התפתחות המקצב בעיצוב (נראה לי שפשוט תצטרכו להתארגן על עותק כדי להבין למה התכוונתי).

מקצב בעיצוב (צילום צוריאל שדה)

הקולקציות המוצגת בקטלוג, חושפות שלל מוצרי טקסטיל לבית – החל מכריות נוי, כסאות מרופדים, כורסאות וספות, מצעים ושטיחים, חלוקי רחצה ומגבות. כל קולקציה, נושאת שם משלה, המרמז על אופי הטקסטורה ולא בהכרח על הפריטים המרכיבים אותה:
'פנורמה – המציגה נוף אבסטרקטי, 'מוזאיקת פסים' – שנראית כמו אסופת אותות מלחמה של לוחם בצבא הקהילה הגאה, 'גינת חורף', 'פרחים מרקדים', 'פנטזיית זכוכית', 'פרחי תאווה' (שנשמע הרבה יותר טוב מסתם פסיפלורה) ועוד. כולן משדרות שמחת חיים ו-הרמוניה (זאת המילה שחיפשתי).

שמחת חיים והרמוניה (צילום צוריאל שדה)

כל כפולת עמודים, חושפת צילום כל-כך נכון, כל-כך מדויק ומעורר קנאה, עד שלגמרי שוכחים שמישהו, בעצם מנסה למכור לנו משהו.
מקום של כבוד, מקבל הגיבור, שהבין שמקומה של מגבת האמבטיה הוא בעצם על הרצפה ועיצב קולקציה שכל ייעודה הוא להסתיר את הבלגן בחדר הרחצה, תוך שהוא, עם דגש על ה-'הוא' (כי רק גבר אמיתי יכול לחשוב ככה), מאחד את טקסטורת המגבת עם השטיחון – גאון. זה מסביר, כמובן, את אותות המלחמה ממקודם.

מקום של כבוד (צילום צוריאל שדה)

אז נכון שבחירת השמות מאוד שמרנית ועם שם כמו 'פרחים מרקדים' היית מצפה לראות קצת יותר אקשן מכריות שנראה כאילו הלכו להן לישון על מיטה בחצר ארמון פריזאי (מיד אחרי שטיפסו במעלה מדרגות) אבל זה באמת בקטנה – סתם כי בא לי לטרחן על משהו.

ששש... (צילום צוריאל שדה)

ככה עושים קטלוג:

מושלם (צילום צוריאל שדה)

הקטלוג החדש של מיסוני הום (Missoni Home)

גודל: 28×22 ס״מ

משקל: אז זהו, שממש היו לי כוונות אמתיות לשקול הפעם את הקטלוג, אבל איכשהו לא הצלחתי להתארגן על שקר כלשהו.

את מי אפשר להרשים איתו:
את דודו מהום סנטר.

אולי יעניין אותך גם...