טרנדים ומגמות 2023, אמבינטה (באדיבות יח"צ)

צבעים, חיבור לטבע וסביבת חיים מודולארית: לג'יט חוזרת מאמבינטה

בשבוע שעבר התכנסו בפרנקפורט מציגים, מותגים וקמעונאים מרחבי העולם כדי להציג את הקולקציות החדשות, המגמות והטרנדים לעונה הקרובה בתחומי המחיה, המטבח, העבודה והלימוד

לאחר הפסקה מכורח המגפה, צוות המגזין חזר לבקר בפרנקפורט, עיר הירידים והעסקים, והפעם לביקור בשלושה ירידים שהתרחשו במקביל, ירידי מוצרי הצריכה הבינלאומיים המובילים Ambiente, Christmasworld ו-Creativeworld שאיחדו כוחות לראשונה בשבוע שעבר כדי לעורר השראה כמרכז הגלובלי לטרנדים הבאים לעונה הקרבה ומשקפים את המיזוג ההולך וגובר של אורחות חיים שלנו. 4,561 מציגים הציגו במרכז התערוכות של העיר על פני 352,950 מ"ר ברוטו והרשימו 154,000 מבקרים וקמעונאים מכל רחבי העולם עם החידושים שלהם. בסך הכל שטפו את פרנקפורט מבקרים מ-170 מדינות מרחבי העולם.

Ambiente 2023 (באדיבות יחצ)
לאחר שנתיים הפסקה, היריד הגרמני חוזר. (באדיבות יח"צ)

תערוכת אמבינטה, המרכזית מבין השלוש הציגה 3 טרנדים מרכזיים שילוו אותנו בעונה הקרובה:

'היופי הבלתי נודע' המתמקד בלא צפוי, עם צורות בלתי רגילות ומיוחדות, עיצובים בחומרים שונים ושימוש בטכניקות דיגיטליות. מוצרים עם ערך אמנותי, עיצובים שפורצים את הסטנדרטים של הנורמלי והמוכר. אנחנו נחגוג את כניסת הבלתי צפוי לחיינו ולמרחב המחייה שלנו. נעסוק בחומריות שמדברת לכל החושים ובצורות וצבעים המנסים להדגיש ולערער על הגבולות. הגבול בין האנלוגי לדיגיטלי ובין המציאות לווירטואלי ילך ויטשטש. פלטת הצבעים נעה בין טונים נועזים לניואנסים מלאי חסד. ניתן לראות לא מעט שקיפות, ריבוי צבעים, חיפויים נוצצים ואפקטים של סטאן, מראה רטוב וקשת פנינתית.

'יופי בלתי נודע' (באדיבות מגזין לג'יט)
צבעוניות בוהקת. (באדיבות מגזין לג'יט)
משחק עם שקיפויות ופלטה נועזת. (באדיבות מגזין לג'יט)

טרנד נוסף הוא 'הטבע הרגוע' ומאחוריו האידאולוגיה של עולם בר קיימא, ללא פחת ופסולת. יצרנים שמשקיעים מחשבה על סוף חייהם של מוצריהם. עיצובים המלווים בפלטת צבעים שנראית כאילו נלקחה ממקורות טבעיים ועשויים מחומרים אורגנים.

אנחנו חשים את התשוקה למערכת יחסים חדשה בין האנושיות לטבע. נפתחה פרספקטיבה חדשה לגישה בת קיימא, ומודעת יותר לסביבת החיים הטבעית בה אנחנו חיים. צורות אורגניות, עיצוב ביופילי ופלטת צבעת נעימה יוצרת אטמוספירה עדינה בתוכה אפשר ליצור. הטרנד שם את הפוקוס על השלווה המביאה כוח וחיוניות. הסימביוזה בין אמנות, קרפאט וטכנולוגיה מניבה פתרונות חדשים ויוצאים מגדר הרגיל. חומרים ממוחזרים הופכים לחומרי גלם חדשים, והמפתח הוא השימוש הנבון והזהיר במשאבים שלנו. צורות אורגניות וגאוגרפיות מעוררות השראה לפאטרנים, לגישה חושית ולחומרים חיים כמו חימר או עץ.

'הטבע הרגוע' (באדיבות מגזין לג'יט)
חזרה לטבעי ולאורגני. (באדיבות יח"צ)
טכנולוגיות חדשות ומערכת יחסים חדשה עם הטבע. (באדיבות מערכת לג'יט)

המגמה האחרונה מדברת על 'רעיונות מתמשכים' והיא מתאפיינת בעיצובים גיאומטריים, שימוש נרחב באבן ושיש, רעיונות מודולריים עם מגוון עיצובים וקומבינציות שמתאימים עצמם לסביבת הבית והעבודה המשתנה. הרעיון משלב קונספטי עיצוב ידועים ומסורתיים המחפשים פתרונות ופרשנויות לכאן ועכשיו. עכשיו כשמרחב המחייה שלנו גדל יחד עם מרחב העבודה שלנו, פתרונות מודולריים יחד עם עירוב שימושים נוצרים ומתרחבים.

 

'רעיונות מתמשכים' (באדיבות מגזין לג'יט)
בעיצובים גיאומטריים. (באדיבות מגזין לג'יט)
קונספטי עיצוב ידועים ומסורתיים המחפשים פתרונות ופרשנויות לכאן ועכשיו. (באדיבות מגזין לג'יט)

מעבר לטרנדים שהוצגו ב'אמבינטה', זיהינו שימוש רחב ונועז בצבעוניות, אפילו מעט גסה, שאם לפני כמה שנים הייתה מנת חלקם של יחידים, היום נפוצה במגוון דיסציפלינות וחללים ובאה לביטוי בלא מעט מוצרים. לצד הצבעוניות שמנו לב שהמינימליזם מת ואיתו גם השימוש בבטון, אותו החליפו החומרים הטבעיים כמו העץ והקרמיקה שהחזירו איתם את עבודת האמנות והקראפט שבלטו מאוד בנוכחותם.

 

ביתני התערוכה התמקדו בעיצוב, ריהוט ואבזור פנים, ביתנים נוספים התרכזו סביב נושא המטבח והארחה ואחרים דווקא הציגו מגוון רחב של מוצרי פנאי, מתנות, יצירה, DIY, אביזרי משרד ועוד. מעצבי על כמו קארים ראשיד ורוס לבגרוב הגיעו להרצות בכנסים ובאירועים השונים לאורך היריד ובנוסף נערכה תערוכה גדולה שהוקדשה כולה לתקופת החגים (כריסמס, סילבסטר וחג ההודיה) ולמוצרי הנוי והצריכה הרבים שנצרכים בהם מסביב לעולם.

(באדיבות מגזין לג'יט)
(באדיבות מגזין לג'יט)

ירידי פרנקפורט כבר מתכוננים לעונת 2024 ופתחו את ההרשמה ליריד Christmasworld שיתקיים בין ה-26 עד ה-30 בינואר 2024 ויציג את התמה 'ONE FOR ALL SEASONS'. היריד יציע את המוצרים והטרנדים העדכניים ביותר לחג המולד ולכל שאר האירועים החגיגיים של השנה. בנוסף כמדי שנה, מספק רעיונות קונספטים חדשניים לעיצוב שטחים גדולים וחיצונים עבור סיטונאים וקמעונאים, מרכזי קניות ומרכזי ערים. קבוצות מוצרים אחרות, כגון סרטים ואריזות חגיגיות, משלימות באופן אידיאלי את הטווחים הקיימים ופותחות נקודות מבט חדשות וערך מוסף למציגים ולמבקרים.

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

Christmasworld 2023
Christmasworld 2023

אולי יעניין אותך גם...