MOLET, הילה עידו, פשוט גן
פשוט גן בעיצוב MOLET (צילום הילה עידו)

פשוט גן יפה: כשמומחי העץ משתלטים על גן הילדים של מגדלי מידטאון

אם אתם אוהבים עיצוב ויש לכם ילדים, כנראה שככה הייתם רוצים שהגן שלהם ייראה

על גג המרכז המסחרי של מגדלי מידטאון תל אביב נמצאות שלוש כיתות גן עבור גילאי 0-3 והן פועלות כגן עירייה לכל דבר. מדובר על פיילוט ראשון מסוגו של עיריית תל אביב להפעיל ולפקח על גן עירייה לגיל הרך. היזם איתי ברשדסקי ואשתו נינה, שיזמו ומנהלים את 'פשוט גן', לצד קידום פרויקט 'מחוסגן', זכו במכרז של העירייה להפעלת הגנים בחדשים במידטאון.

 

הגן פתח את שעריו לראשונה ב-1 בספטמבר האחרון אך עבודת העיצוב עליו נמשכה עד לאחרונה על ידי הסטודיו לעיצוב של MOLET. אם עוד לא יצא לכם להכיר, מדובר על קבוצה של אדריכלים, מעצבים גרפים ומעצבים תעשייתיים, שחברו יחדיו כדי לחולל מהפכה באופן בו אנחנו מרהטים את הסביבה שלנו.

גן עץ, עץ ממוחזר, ילדים בגן, מולט
בחוץ כבישים ומכוניות, בפנים חם ונעים (צילום הילה עידו)

אחרי פגישה קצרה בין היזם לסטודיו MOLET, היה ברור לשני הצדדים שיוצאים לדרך יחד. "מדובר על חלל בבניין זכוכית. כל הדרך אליו אתה נוסע בכביש בסביבה עירונית, יורד לחניון, עולה במעלית נירוסטה, רצינו שכשתיכנס תהיה אווירה אחרת לגמרי" מספר לנו אלי סער, ממקימי MOLET והאחראי על עיצוב ופיתוח מוצרים בסטודיו.

כך נראה גן ילדים מ 5.5 טון עץ ממוחזר

עבודת העיצוב על 'פשוט גן תל אביבי' החלה עם מעצבת הפנים איילת זיו שליוותה את הפרויקט מתחילתו ועד סופו, אליה הצטרפו סטודיו MOLET המתמחה בעבודה עם עץ ממוחזר ומשטחים. "יצרנו גן שלם מ 250 משטחים, 3,500 מטר רץ של עץ ממוחזר, 5.5 טון עץ, זה שווה ל23 עצים שלא נכרתו אם היו רוצים לעשות את זה מעץ חדש" מסביר סער.

 

הפרויקט החל בתחילת הסגר השני, כשהגן עצמו תפקד כגן לילדי העובדים החיוניים והמשיך להיות פעיל בזמן ההתקנות, שהיו נעשות בסוף היום לאחר שהילדים כבר נאספו על ידי הוריהם. בכל בוקר הם היו מגיעים מחדש ומגלים חלקים חדשים שהותקנו בליל אמש. "מבחינת הילדים היה מעניין, כל יום משהו נוסף, זו חוויה אחרת. אתה מסתכל על הנוף מהחלונות הגדולים ורואה את הקריה, דרך בגין, איילון, בפנים הכל עץ טבעי וחם." אומר סער.

מולט ידועים בסדנאות העץ שלהם, בפרויקטים של DIY וקיטים לבנייה בבית אך בפרויקט מסוג זה, בו כל החלקים צריכים לעמוד בתקני הבטיחות הגבוהים ביותר של גני ילדים, הם שברו פינות, שייפו והגיעו לרמת גימור מאוד גבוהה בעזרת הקצעות ולכות. "עשינו התאמות בגבהים של אלמנטים מסוימים, התאמנו רווחים בין חלקים למניעת הכנסת כף יד, בעבודה עם עץ ממוחזר, אחרי שמקלפים את השכבות, העץ יכול להראות ממש חדש, זו הבחירה שלנו עד כמה אנחנו חושפים את זה."

למה שהילדים שלכם יגדלו במשרד הייטק אם הם יכולים לגדול בטבע?

למה אתה חושב שסביבה כזו עדיפה על סביבה אחרת עבור ילדים?

"כשאנחנו נכנסנו היו שם רהיטי גן הכי סטנדרטיים, הרבה פורמייקה, מאוד קר ולא כל כך נעים וחמים. החלל עצמו עם תקרות גבוהות ופלורסנטים, רצפת קרמיקה אפורה, בקלות זה היה יכול להיות משרד הייטק. ההשתלטות שלנו על החלל וההכנסה של העץ והצבעוניות, זה נתן אווירה הרבה יותר חמימה ונעימה לילדים שמבלים שם שעות רבות בכל יום."

מה מחכה לילדים שמגיעים לגן?

מבחינת הפרויקט עצמו יצרנו כל מיני אזורים ופינות שבהם הילדים יוכלו לשחק, ליצור ולהעביר את היום בגן בכל מיני סביבות שעיצבנו. יש בכל כיתה בית עץ גדול שמהווה את אזור המשחק וההתכנסות, את העמודים העגולים של הקונסטרוקציה חיפינו בקורות עץ ויצרנו עצים בתוך הגן. חוצמזה על הקירות עשינו פאנלים מודולריים, חלק למידוף, חלק למשחקים טקסטואליים. זה מכניס הרבה אווירה ומייצר עניין סביב הקירות של הגן בשונה מגנים רגילים בהם הכל סטנדרטי. לקחנו חלק מהמוצרים שיש אצלנו במולט ועשינו להם התאמה לגודל של ילדים עד גיל 3, שולחן קק"ל שהקטנו, שרפרפים, כיסאות, עשינו גם חיפוי לכל המבואה, כדי לתת כבר בכניסה את האווירה של העץ והחמימות ותחושה של טבע.

הגן יפהפה, מרגיש שהוא קצת מתרחק מאג'נדת ב-DIY והולך לעולמות סקנדינביים, לשם מולט הולכים?

"מולט בנוי על ארבע רגליים, הרגל המרכזית עד הקורונה היתה הסדנאות, להעביר את הידע ולהכניס את האנשים לעולם של עיצוב, מחזור וקיימות. הרגל השנייה זה הרהיטים שאנחנו מעצבים ובונים, הקיטים ורהיטים בהתאמה אישית. הרגל השלישית היא הסטודיו לאדריכלות ועיצוב, שם זה לא DIY אלא סטודיו שבא עם אג'נדה של שימוש בחומר ממוחזר והרגל הרביעית זה כל העולם של החינוך, העבודה שאנחנו עושים בגני ילדים, באקדמיה, עם תוכניות חינוכיות.

 

אנחנו עובדים חזק לחזק את העבודות של הסטודיו והפרויקטים, הוא תמיד היה קיים ועכשיו אנחנו רואים את הפוטנציאל שטמון בו, להמשיך להפיץ את מה שאנחנו עושים, נקרא לזה מהפכת המשטחים."

גן ילדים, פשוט גן
עץ ממוחזר בסטנדרט הגבוה ביותר (צילום הילה עידו)

מהפכת משטחים בינלאומית

מה החלום הבא?

"החלום שלנו הוא להפיץ את הבשורה לכמה שיותר מקומות ואנשים. שאנשים ידעו שאפשר לחשוב אחרת על הרהיטים שסביבנו. ממש בקלות ופשטות אפשר לקחת אחריות על מה שנמצא סביבנו ואם זה קורה גם בחומרים ממוחזרים אז בכלל טוב."

 

סער מספר כי יש כבר סניף פעיל ומקומי של מולט במקסיקו והמטרה בשנים הקרובות היא להתפשט למקומות נוספים. בין הסגרים הסדנאות חזרו לפעילות וברגע שזה יתאפשר, הן יחזרו שוב "זה הכיף הכי גדול. רוב האנשים שמגיעים לפה, זו הפעם הראשונה שהם פוגשים את הכלים אלה, את הג'יגסו, את המשייפת, הם לומדים ובאותו מפגש יוצאים עם רהיט שהם עיצבו ובנו בעצמם, לראות את העיניים שלהם בסוף זה הכיף שלנו."

פייר, התרגשנו. מהסיפור שמאחורי הגן על הפיילוט של העירייה והיזמים שרוצים עולם טוב יותר עבור הילדים שלכם. מהאג'נדות של הקיימות והמיחזור שדוחפות קדימה את סטודיו MOLET והיופי שהסטודיו שלהם יודע לייצר בעזרתן. ובעיקר מהשילוב של כל אלה ליצירת פשוט גן יפה.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...