בבקשה לשבת, מיצב עירוני (יחצ)

חודשיים לפסטיבל העיצוב בלונדון נחשפים כמה מהפרויקטים הבולטים

אל תגידו שלא אמרנו: לאט לאט חושפים קברניטי הפסטיבל תערוכות, מיצבים ופרויקטים המעידים על העובדה שבהחלט הולך להיות חםםם. שווה לשריין מקום 

פסטיבל העיצוב ה 17 של לונדון יתקיים עוד חודשיים בדיוק, בין התאריכים 14-22/9. לדברי המארגנים, גם הפעם צפויה תכנית מרשימה של אירועים ומיצבים שיתפרסו ברחבי העיר. השנה, יחגוג הפסטיבל גם 11 שנים לשיתוף הפעולה הרשמי עם מוזיאון ויקטוריה ואלברט, שיארח פרויקטים שהוזמנו במיוחד, פרי יצירתם של מעצבים בעלי שם בינלאומי.

מאז תחילתו, ידוע האירוע ככזה המאגד את הקהילה הבינלאומית של אדריכלים, מעצבים ואמנים כמו גם את התעשיות היצרניות למספר ימים בו מוכרזת לונדון כבירת העיצוב הבינלאומית. פסטיבל העיצוב של השנה שעברה אירח, כך לפי קברניטיו, קרוב ל 590,000 מבקרים מקרוב ל 80 מדינות.

והנה חלק מהאירועים הצפויים שכבר נחשפו שיקחו חלק באירועים במהלך הפסטיבל:

מיצבים עירוניים

בין המיצבים הצפויים בעיר, יהיה זה של המעצב הבריטי פול קוקסדג' (Paul Cocksedge) שיציב בכיכר פינסבורי שבמרכז העיר את 'בבקשה לשבת' – מיצב שאפתני בקנה מידה עצום המשלב חדשנות וטכנולוגיה יחד עם שינויי הקצב של הקהילה מסביב כפי שהם באים לידי ביטוי במהלך היום. המיצב, הבנוי כמו מעגלי סרטים גליים, מזמין את העוברים והשבים לשבת עליו או ללכת מתחתיו.

"כל אספקט במיצב תפור כך שיתאים לסביבה. הגלים מתוכננים כך שישמשו לישיבה עם משענת כמו גם כמעין נווה מדבר בעיר שבו ניתן למצוא מעט צל" אמר קוקסדג' "המיצב בכללותו, נע על קו התפר שבין אובייקט אומנותי ופתרון עיצובי. יופיו בכך שהוא נוכח בכיכר מבלי לחסום אותה". 

אומנות ועיצוב באותו מיצב (יחצ)

הזמנות מיוחדות

דן טובין סמית' (Dan Tobin Smith) יציג את 'ריק' – מיצב רב חושי שיוצב בתיאטרון קולינס. במיצב, חוקר האמן את הגבולות הפיזיים המצויים בעולמות הטבעיים של אבני חן. האבנים נוצרות בהליך גיאולוגי של חומר הנלכד במינרל היוצר כל אבן כיחידה במינה ומהווה דוגמא מצוינת למה שאנחנו מכנים בעולם העיצוב One of a Kind. טובין סמית' מגדיל בהגזמה את המיקרוקוסמוס הזעיר הזה כדי למצוא מבנים אבסטרקטיים דמויי גלקסיות החבויים שם. 

עולמות קסומים (יחצ)

מיצב נוסף הוא זה של PATTERNITY שיורכב ממבוך עירוני ויזמין את המבקרים לעשות בו שימוש מדיטטיבי תוך שהם נהנים מיפי הכיכר.

מבוך (יחצ)

ליז ווסט (Liz West) תייצר מיצב בו תתלה 150 מסגרות של קוביות באטריום של חנות Fortnum&Mason שבפיקדילי.

תמונה (יחצ)

פרויקטים מיוחדים

המעצבת הצרפתיה והצבעונית שחיה בלונדון, קמיל וואללה (Camille Walala), חוזרת לפסטיבל עם מיצב צבעוני במיוחד. וואללה תעורר חיים בדרום רחוב מולטון שבלב הווסט אנד עם סדרה מרתקת של רהיטים. השילוב בין צבעים עזים וצורות גאומטריות בקנה מידה מונומנטלי, יצור מראה מפתיע ומלא עניין. הרחוב כולו, על בתי הקפה והבוטיקים שבו, יהפוך למקום של הפוגה. החיזיון של וואללה הוא ליצור בתוך כל זה מעין סלון חיצוני צבעוני – מקום שבתוך האזור המסחרי אנשים יוכלו להפגש, לפטפט ולנוח.

סלון חיצוני (יחצ)
של צבע באזור מסחרי (יחצ)

ויקטוריה ואלברט

בתשעת ימי הפסטיבל, אזורים איקוניים במוזיאון ויקטוריה ואלברט ישנו את פניהם באמצעות אוצרות מקורית של תצוגות ומיצבים. המוזיאון יארח גם את תכנית ההרצאות, הדיונים והסדנאות של הפסטיבל. 

"מזה למעלה מעשור המוזיאון נהנה מהזכות לשמש כמוקד מרכזי של הפסטיבל המספק הזדמנות לייצר הצהרות משמעותיות בתחום העיצוב ככזה המגיב לנושאים חשובים ומתייחס בגרך יצירתית לנושאים מקומיים וגלובליים" אמר ד"ר כריסטופר טרנר מהמחלקה לעיצוב, אדריכלות ודיגיטל במוזיאון "אנחנו רוצים לקדם ולהפוך את הגישה לעיצוב על החשיבה העדכנית ביותר שלו לדמוקרטית וכן להוות השראה לדור הבא של מעצבים ומחדשים".

קנגו קומה במוזיאון

מיצב מעניין יהיה, ללא ספק, זה של האדריכל היפני קנגו קומה. המיצב ייבנה בצורת דונאט ובדומה לקן או גולם כשהוא עשוי מאריגה משולבת של במבוק וסיבי פחם. השילוב בים חומר מסורתי וגמיש לבין חומר עכשווי מאפשר יצירת מבנה נוקשה תוך הדגשת יופיו של הבמבוק.

קנגו קומה (יחצ)

עוד במוזיאון, רוני פלסל (Rony Plesl) יציב במוזיאון מיצב זכוכית ענק בטכנולוגיה חדשה שמקור ההשראה לו באש ועץ. אלו הם רכיבי מפתח ביצור זכוכית שמקורם גם בגיאומטריה המקודשת – שפה אוניברסלית המארגנת את כל המציאות הנראית ושאינה נראית בהתאם לעקרונות גאומטריים בסיסיים. יער הזכוכית, שימוקם בגלריות ימי הביניים והרנסנס, ישקף את ההיסטוריה של הזכוית הצ'כית המוצגת במוזיאון בעוד שיתן לה פרקים חדשים של מסורת.

גאומטריה מקודשת (יחצ)

המעצב הקנדי מת'יו מק'קורמיק (Matthew McCormick) יציג במוזיאון את 'שמיים נופלים' – מיצב עיצוב ואמנות רב קומתי שיורכב מאלמנטים דמויי קרח שכמו קפאו בזמן. החלקים, שאינם סימטריים, יציעו למתבונן לעצור לרגע ולחשוב על האפקט שיש להתחממות כדור הארץ על היקום. המיצב מורכב ידנית מחלקי אלומיניום המדמים מצבים שונים בטבע.

'זיקה לעצמאות' הוא מיצב הנתמך על ידי סוני המתרגם חדשנות לחוויה. למעשה, מדובר במטוטלת רובוטית אינטראקטיבית שבה העצמאות הרובוטית באה לידי ביטוי בתנועה הרנדומלית שלה. הנוכחות האנושית ניתנת לזיהוי באמצעות תנועה. המטוטלת הקונספטואלית חוזה עולם שבו אינטליגנציה, טכנולוגיה ועיצוב יצירתי משולבים יותר זה בזה. בסוני מאמינים שהקשר בין האדם והטכנולוגיה יועצם באמצעות הבנה עמוקה יותר של בינה מלאכותית והיכולת שלה להביע רגשות. 

מפל רב קומתי (יחצ)
וגם זה (יחצ)

פורום ורובעי עיצוב

פורום העיצוב הגלובלי יימשך שבוע ימים ויסוב סביב חגיגת העיצוב והשפעתו על העולם. סדרה של הרצאות, דיונים וסדנאות תייצג את החשיבה העדכנית והחדשנית הקיימת היום בעולם העיצוב. 

בנוסף, אירועים ופעילויות רבות יתיימו בעיר בהם: עשרה רובעי העיצוב, יעדי עיצוב ומסלולי עיצוב. עוד, יתקיימו ירידים מסחריים שיכללו את 100% עיצוב, דיזיינג'נקשן, פוקוס/19 וויריד העיצוב של לונדון.

מגזין LEGIT ימשיך לעדכן ככל שיהיו עוד פרטים.

ש - מ - ח (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...