ספת Ranch (צילום: יניב ויצמן)

על קניינות בעולם החדש ואיך היא מושפעת מטרנדים וטעם מקומי

פגשנו את מנהל הסחר הראשי של רשת IDdesign כדי לשמוע ממנו איך הדברים נראו בשנה האחרונה, במה אנחנו מיוחדים ומה צופן לנו העתיד

הימים הם ימי משבר והחיים שלנו לא מפסיקים להשתנות מרגע לרגע. דברים שאתמול היו לנו חשובים, הפכו ללא רלוונטיים ומחשבות שלא הטרידו אותנו מעולם, לפתע לא נותנות מנוח. כל זה אמנם קורה בכל תחומי החיים שלנו, אבל מתחיל במקום הכי קרוב לכולנו. הבית, מכורח הנסיבות המיוחדות, הפך בחודשים האחרונים למרכז חיינו, ואנחנו מוצאים את עצמנו מבלים בו הרבה יותר זמן מהרגיל. חללי פנים, פריטי ריהוט, מוצרי טקסטיל ואביזרי עיצוב משלימים, מקבלים לפתע יתר חשיבות וכך, לא פעם קורה בתקופה הזו, שאנחנו מגלים אותם מחדש.

כסא Sumy (צילום: יניב ויצמן)
כסא Sumy (צילום: יניב ויצמן)

עיצוב בעידן של שינויים גלובליים

מסתבר, שהשינויים האלה, השפיעו לא רק עלינו כבני אדם וכצרכנים, אלא גם על חברות הריהוט שבוחרות עכשיו להסתכל על הדברים בצורה קצת אחרת. בחרנו לשוחח עם אורן נורי, מנהל הסחר הראשי של IDdesign, כדי להבין מה מתרחש ואיך פועלת בימים שכאלה חברה שדואגת להתעדכן בטרנדים המובילים ובכך להתאים את עצמה למגמות השולטות בכל זמן נתון בעולם העיצוב.

"הקורונה גרמה לכולם וגם לנו, לראות את הדברים בהקשר גלובלי ורחב יותר. וכך, במיוחד במצב הנוכחי, אנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת להציע תמהיל עיצובי מתקדם, איכותי ויוקרתי" אומר אורן נורי על ההווה והעתיד החדש של כולנו.

כסא Papiun (צילום: יניב ויצמן)

מה באמת השתנה בשנה האחרונה?

"מאז שנכנסתי לתפקיד לפני קצת יותר משנה, בחרתי לעצמי כמה נושאים מרכזיים לטפל בהם. ראשית, עם הזמן, אנחנו הופכים ליותר ויותר גלובליים ולכן אני פועל להרחבת מעגל המותגים הבינלאומיים שאנחנו מייבאים כדי לייצר גיוון שיתאים לסגנונות וטעמים שונים.

"הסיטואציה שנוצרה, הביאה אותי לחפש את פריטים נישתיים ומיוחדים ובאמת לתת פלטפורמה למעצבים מיוחדים מהעולם בכלל מהארץ בפרט. מבחינתי, האומנים והסיפור שלהם לא פחות חשובים מהמוצר עצמו. לא פעם קורה, שאני יוצר קשר עם מעצבים דרך הרשתות החברתיות. ככה למשל, נחשפתי לשבט בגאנה שבאפריקה שטווה ומייצר פריטים אדירים, גדולי ממדים, מקש. יצרתי איתם קשר, והיום אנחנו מייבאים מהם קולקציה שבטית של מוצרי קש".

כסא Papiun (צילום: יניב ויצמן)

אתם מאפשרים גם ייצור אישי. מאיפה זה בא?

"לגמרי. באמצעות מותג פרטי שלנו, אנחנו עובדים על פיתוח ועיצוב מוצרים חדשים יחד עם ספקים אירופאיים במטרה לאפשר ייצור בהתאמה אישית ללקוחות ולפרויקטים אדריכליים. למעשה, זיהינו דרישה שנבעה מהשטח לפיה אדריכלים ומעצבים מעוניינים ליצור פריטי ריהוט בשילוב ריפודי טקסטיל בהתאמה אישית וככה בעצם, אנחנו פותחים בפניהם את האפשרות להתאים ולתפור את המוצר לפי הצרכים המדויקים שלהם".

כסא Papiun (צילום: יניב ויצמן)

על טרנדים וקהלים

"בסופו של דבר צריך להנגיש את העיצוב הבינלאומי ללקוח הישראלי, אבל חשוב לדעת איך עושים את האדפטציה" אומר נורי על האופן שבו הוא בוחר ומתאים טרנדים לקהל המקומי. "אנחנו חיים במדינה שבה משתנים כמו האקלים, התרבות וההרגלים שונים ולכן, המרקמים והבדים שיתאימו לנו, שונים קצת מאילו שמתאימים באירופה. הגוונים החמים, שמתאימים למשל למדינות סקנדינביות, לא תמיד עובדים פה באותה עוצמה".

כסא Amica (צילום: יניב ויצמן)

מה הם באמת ההבדלים המהותיים בטעם של הקהל הישראלי לעומת האמריקאי או האירופאי למשל?

"הקהל הישראלי עדיין קצת מאופק עם צבע, בעיקר במוצרים בעלי נפח כמו מערכות ישיבה. בסוף, הבחירה מסתיימת בדרך כלל בגוונים של שחור ואפור. לכן, אני לוקח את פלטת הצבעים הטרנדית לאותה תקופה וממתן אותה כך שתתאים לקהל שמעדיף בייסיק והליכה על בטוח. עם זה, אני שמח לראות שהקהל דווקא מעז קצת יותר כשמדובר בריהוט משלים או אקססוריז. למרות שאנחנו חיים בעידן שבו הנראות חייבת להצטלם נהדר, אני חושב שגם התעוזה שלנו עומדת במבחן. לקוח ישראלי אוהב וצריך לקבל הרבה חיזוקים מאנשי מקצוע, ולכן הרבה מהם מגיעים עם מעצבי פנים כדי לקבל את הגושפנקה ובאמת להעז יותר בבחירות שלהם".

כסא Amica (צילום: יניב ויצמן)

שעת סיפור

איך בתוך תמהיל הפריטים אתה בונה סיפורי משנה?

"הערכים שלנו מתרכזים סביב עיצוב ומיתוג בינלאומיים. אני חי בסביבה גלובלית ונושם את תערוכות העיצוב בעולם. בנוסף, אני מאוד פעיל ברשתות החברתיות, ולא פעם יוצא שאני יוצר דרכן קשרים שמבשילים לעסקאות. כפועל יוצא מהפעילות הזו, אנחנו מייבאים פריטי ריהוט ממדינות סקנדינביה ולא מעט פריטי עיצוב מארצות נוספות באירופה ומהם יוצרים עלילות וחוויות. ככה אנחנו עובדים על סיפורים שישתלבו עם ערכי המותג".

קולקציית 'סמוקי' למשל היא דוגמה לזה?

"יש היום טרנד חזק של לחזור למוצרים עם גוונים עמוקים יותר כמו חום שוקולד, שחור מט ופחם. כך, לצד פריטים העשויים עץ, הוספתי סדרת מוצרים מעורות כהים ומעושנים בגוני חום, כמעט אגוז, שמזכיר אווירה של חווה (ראנץ'). את הקולקציה הזו, אני מייחס לראייה העיצובית שלי שיש לה אופי מצ'ואיסטי שמזכיר גבר שיושב בבית ומעשן סיגר".

ספת Ranch (צילום: יניב ויצמן)

גם העטיפה של הסיפורים שאתה יוצר מהודרת למדיי

"לגמרי. בשנה האחרונה, עדכנו את הנראות של הסניפים מתוך רצון למצב אותם כמובילים בתחום הלייף סטייל ותוך כדי חברנו לחברת פרסום כדי לייצר שפת שיווק חדשה שמתמקדת ב'פיסים' המיוחדים של הקולקציות השונות. לא סתם אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים".

הריאיון עם נורי אופטימי מאוד ומסתיים בתחושה שממשיכים קדימה ושיש עוד הרבה לגלות בעולם החדש הזה שנחשפנו אליו. הבנו, שדברים קצת משתנים אבל לא נעצרים ושבעצם זה ממש נחמד. ושהבית, המקום בו הסתגרנו שבועות ארוכים, זקוק לנו עכשיו יותר מכל ולכן  אנחנו מתגייסים במטרה להפוך אותו למקום נעים יותר, מזמין יותר וביתי יותר.

כורסת Oragamy (צילום: יניב ויצמן)

אולי יעניין אותך גם...