מימין: הספר, משמאל: ראסל וויטהד וג'ורדן קלורו @2lovelygays

עיצוב יפה, משמעות הבית ואסתטיקה עיצובית מגובשת: המלצת קריאה

יזם העיצוב גיל רויטר בהמלצה חמה מתוך הספרייה הפרטית הענפה שלו על הספר שיעשה לכם נעים בלב ובעיניים: MAKING LIVING LOVELY by RUSSELL WHITEHEAD & JORDAN CLUROE

אני מאוד אוהב ספרים ובמיוחד ספרי עיצוב, כאלה שמאפשרים לי לדמיין ולהפליג בין הדפים למחוזות צבעוניים ומרתקים. נכון שהרבה מידע ניתן לדלות בשיטוט הדיגיטלי באתרים וברשתות החברתיות ונכון שספרים הם לא תמיד עניין זול, אבל בעיניי אי אפשר להחליף את חווית הדפדוף והמגע של הנייר בפיקסלים במחשב. אני גם לגמרי חושב שקירות עם ספרים תמיד נראים הרבה יותר טוב (ויזואלית ותרבותית) ולכן חשוב שאת הספריות שלנו נמלא בתוכן אמיתי ולא רק בשמונצעס שמעלים אבק. כזה אני, פולני.

 

אני אוהב לקרוא, אבל ממש מהר. זה חלק משגרת היומיום שלי. אני מאלה שמצליחים לעשות 'ויש' על כותרות קצרות ולהבין במה מדובר. לפעמים אני קורא רק ויז'ואלים מעוררי השראה, בלי טקסטים בכלל ודואג לסמן אותם לטובת פרויקטים או הרצאות עתידיות שלי. אני בהחלט שומר על הספרים שלי, זה לא אומר שאני משתמש בכפפות לבנות בכל פעם שאני פותח ספר (כן שוטף ידיים ובימינו גם מחטא באלכוג'ל), אבל בהחלט אף פעם לא מקפל את הדפים או שומו שמים משתמש במרקר צבעוני.

 

אחרי מעצבי הפנים הבריטים ובני הזוג ג'ורדן וראסל, שמכנים עצמם 2LG STUDIO = 2 LOVELY GAYS, אני עוקב כבר תקופה. השניים, שחיים בדרום לונדון, מתחזקים חשבון אינסטגרם עם קצת יותר ממאה אלף עוקבים ודואגים לשתף על בסיס קבוע בפרויקטים של עיצוב פנים בתקציבים שונים שעשו, שיתופי פעולה עם חברות מסחריות והמון השראה מנסיעות שהשניים עשו בעולם. כי טיסות וטיולים בעולם זה הכי לא אין היום…

בעולם בו אנו חיים

כשהשניים העלו טיזר לגבי הספר החדש שהם מוציאים בהוצאת THAMES & HUDSON הייתי מהראשונים להזמין אותו, בימי טרום קורונה, כשהמשלוח מ- AMAZON עוד היה חינם מעל 49 דולר ואז עם המתנה של כמה חודשים טובים. מדובר בספר שהוא מעין מדריך שמשתף בטיפים עיצוביים של השניים, כיצד להפוך את החלל בו אנו חיים לאישי, שמח ונהדר ממש. טוב, LOVELY באנגלית נשמע הרבה יותר טוב, גם אם הוא לא נחשב למונח מקצועי מאוד בעולם העיצוב. עיצוב יכול להיות יפה. ותו לו. 

 

בעולם הדיגיטלי שאנחנו חיים, עולם שיש בו עודף אינפורמציה ותכנים, הספר הוא מעין מורה נבוכים בסיסי ושימושי לסגנונות עיצוב, לפתרונות פונקציונאליים ואסתטיים בתכנון חלל ולתיעוד השלבים והלבטים שיש לשקול בתהליך עיצוב הפנים. בנוסף, בניגוד לעיצוב השמרני, שהפך להיות קצת גנרי, אפרפר וחסר אישיות בשנים האחרונות, למעצבים הלונדוניים היה חשוב לחזק ולפתח את החופש לאינדיבידואליות ותעוזה עיצובית, לצד החשיבות של משחק בצבע וחומר והחשוב מכל, לבניית הסיפור הייחודי של כל חלל, כך שיתאים למי שגר בו בסופו של יום.

 

לא מדובר בספר קריאה כבד ומתיש, אלא בספר עם עריכה גרפית נהדרת, שיש בו מסה נכונה ודינאמית של טקסט, לצד המון צילומים תומכים. בין הצילומים השונים גם תיעוד ותובנות עיצוביות של בני הזוג מתהליך העבודה על שיפוץ הבית הוויקטוריאני שלהם במהלך חמש השנים האחרונות. תהליך שהם גם משתפים בסטוריז באינסטגרם.

נא לקרוא עד הסוף

בנוסף, השניים פנו לאסופה נהדרת של מעצבים וחברות ביניהם מעצבת הפנים האמריקאית KELLY WEARSTLER, המעצבים המילאנזים DIMORE STUDIO וחברות כמו CALICO WALLPAPER, שחושפים מהי משמעות הבית עבורם, החומרים לגיבוש האסתטיקה העיצובית שלהם ומה המקום שמרגיע אותם או בו הם נהנים. בסוף הספר יש גם את ה SOURCE BOOK של השניים לחנויות, מקומות עיצוביים, סרטים ומוזיקה. שווה במיוחד.

 

מבחינתי, הספר הוא חווייתי יותר מאשר מקצועי, אבל בהחלט שווה רכישה. ל 2LG STUDIO יש טביעת אצבע צבעונית וייחודית וגם דרך קלילה ונטולת מאמצים להעביר את המסרים העיצוביים שלהם לקהל העוקבים שלהם.  ממליץ במיוחד על רכישת הספר למעצבים בתחילת דרכם ובמיוחד לאלה המתמחים בתחום ההום סטיילינג והדקורציה לבית, שבמיוחד בימי פוסט קורונה יכולים לאמץ כמה מהטיפים והעצות וליישם ביעילות ובעלויות שוות לכל כיס. 

 

את הספר תוכלו להזמין פה, או פה, או פה.

קריאה מהנה!

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...