מתוך עמוד האינסטגרם של Irish Design Shop

עיצוב ואופנה נסתרים ברחובות דבלין הקסומה

מעבר לנופים ירוקים וטירות, הנה כמה חנויות עיצוב ואופנה איריות מסקרנות

לג'יט סוקרת את העולם ואוהבת לחזור עם רשמים, נקודות ציון ומקומות ייחודיים לטיול מלא בסטייל. הפעם אנו מפנים את הזרקור למדינה העליזה והירוקה: אירלנד.

 

Industry & co

Industry & Co היא חנות קונספט מוכוונת סגנון חיים הממוקמת בלב הרובע היצירתי של מרכז העיר דבלין, בה צרכנים בעלי אבחנה יכולים לקנות, לאכול, לשתות ולשבת במדרחוב האמנים הצבעוני. לאחר שנפתחה כחנות בוטיק קטנה ב-2009, החנות גדלה והפכה לחנות העיצוב העצמאית הגדולה והידועה ביותר בדבלין, עם חנות ובית קפה יוקרתיים. Industry & Co מנוהל על ידי אח ואחות, מרקוס וונסה)Marcus and Vanessa Mac Innes) וונסה, המנהלת הקריאטיבית, מפקחת על הקנייה והחנות הקמעונאית, בעוד שמרקוס אחראי על הניהול הכללי ומעורב בצד הקולינרי של העסק. החנות מלאה ביצירות עיצוב מעניינות שנאספו בקפידה משילוב של מעצבים איריים מקומיים וממקורות באירופה, ארה"ב ויפן ובית הקפה מפורסם בזכות בראוניז ממלח ים. באוגוסט 2015, ה-Irish Times בחר ב-Industry & Co כחנות המתנות, העיצוב והפנים הטובה ביותר באירלנד.

41A/B Drury Street, Dublin 2

Irish Design Shop

הוקמה בשנת 2008 על ידי שתי תכשיטנות, קלייר גרנן ולורה קפרי, (Clare Grennan and Laura Caffrey) ומהווה עסק קטן שמתגאה בקידום עבודתן של כמה מהמעצבים המעניינים ביותר באירלנד. מחנות און-ליין וחנות לוקאלית בעיר דבלין, מושם דגש על עיצוב ואומנות מקוריים. בשנת 2018 נוספה קומה נוספת לחנות עם דגש על הצגת קולקציית התכשיטים הביתית Names. במרכז החלל ישנו צורף שעובד בשעות הפעילות והעוברים ושבים יכולים לראות עבודות בייצור. יצרנים מבוססים וגם כאלה מתפתחים וצעירים מציגים בשתי קומות החנות, כשהחוט המשותף הוא תשוקה לקראפט, והערכה לאמנות המורשת האירית.

  41Drury Street, Dublin 2

Designist
חנות מתנות וכלי בית במרכז העיר דבלין שמתמחה במתנות יוצאות דופן ורעיונות מדליקים. החנות הוקמה על ידי ברברה נולן וג'ני פלין  ((Barbara Nolan & Jennie Flynn בשנת 2010, מתוך רעיון להפגיש בין מעצבים ולקוחות כשהדגש תמיד היה על האנשים. החנות מכילה כרטיסים, מתנות, תאורה, כלי שולחן, כלי כתיבה, ספרים, אביזרים, מיכלי צמחים, כוסות, תיקים, הדפסים ואמנות, כלי מטבח, צעצועים, משחקים וגאדג'טים ועוד. המשותף לכל הפריטים הוא שהם חדשניים, פרקטיים ובעלי פרספקטיבה עיצובית מוגדרת ועוזרים להאיר מעט את היום של הלקוחות שלהם, ולהוסיף להם מעט שמחה לדבריהם.

  68south great georges street

Aoife

בגזרת האופנה איתרנו את החנות הקטנה והשובבה הזו בקוטג' היסטורי קטנה בעיירה קטנה במרכז המדינה. Aoife McNamara הוא מותג אופנה יוקרתי בר-קיימא שמייצר בגדים ייחודיים בהשראת הטבע, כדי להגן עליו. המותג שנוסד בשנת 2019, מדמיין מחדש את העתיד של עיצוב בר קיימא על ידי חיבור מחדש של תעשיית האופנה לעולם הטבע. המותג מעריך יצירתיות, יופי ואנשים, ובעיקר איכות על פני כמות. מטרתו ליצור יופי ולא להרוס אותו. למייסדת העסק, אאויף מקנמרה, תמיד הייתה תשוקה לעולם הטבע. לאחר שהשיגה תואר בהצטיינות מבית הספר לאמנות ועיצוב לימריק, וצברה ניסיון בתעשייה בפריז ובניו יורק, מקנמרה הייתה נחושה ליצור בגדים איריים ייחודיים שישתלבו עם הסביבה ולא יהרסו אותה. Aoife מטפחת תרבות של שיתוף פעולה עממי והעצמה קהילתית על ידי שיתוף פעולה עם ספקים ואמנים מקומיים. הקולקציות עטורות הפרסים שלה שואבות השראה מהיופי הפראי של אירלנד ומונעות על ידי פרקטיקות חדשניות. החנות משמשת כמרכז חדשני עבור מעצבים ויוצרים כאחד ומהווה מרחב ליצירתיות, רעיונות, חיבור וחינוך.

Blackabbey, Adare, Co. Limerick, V94 R85P, Ireland

אולי יעניין אותך גם...