עיצוב פנים, דירת קבלן, סטודיו ליש, גדעון לוין
גם דירות קבלן יכולות להראות וואו. תכנון ועיצוב סטודיו LEESH, צילום גדעון לוין

עיצוב יחידה בדיור מוגן והתמחות במחיר למשתכן – סטודיו צעיר להכיר!

אחרי שהתגברו על תגובות ה'חוצפה' שנזרקו לעברן מהיציע, הן הצליחו למצוא לעצמן את הדרך, לא להתנצל ולהגיד לכולם את האמת בפרצוף. הכירו את סטודיו LEESH

מתי נולד הסטודיו ומה היה החלום?

מיד כשסיימנו את הלימודים. בלימודים עבדנו במשרדי אדריכלים, אבל הרגשנו שאנחנו יכולות גם לבד. זה התפרש כנועז מידי ואמרו לנו שזה קצת חצוף מצידנו ושכדאי לצבור ניסיון. אחרי הלימודים  הבנו שזה 'הכל או כלום' והקמנו את סטודיו LEESH. התמקדנו בתחום הפרטי, לעבוד יחד עם הלקוחות על הבית שלהם תמיד הרבה יותר אישי ועם הרבה יותר גבולות.

 

איך מסתדרים בעיצוב בזוג?

גדלנו יחד לתוך תחום העיצוב. הכרנו בלימודים, במכון הטכנולוגי והחיבור היה מיידי. מטבע הדברים לכל אחת יש את הדעה שלה ולפעמים יכולים לעלות ויכוחים מקצועיים אבל למדנו לשים את האגו בצד. אין לנו בעיה להגיד "אני לא יודעת, זה שלך". אין ספק שזו הזוגיות הכי משמעותית שלנו וגם בני הזוג שלנו יסכימו עם זה. גיבשנו שפה שהיא שלנו והדברים פשוט זורמים בצורה טבעית לאותו מקום. מדי פעם אנחנו עוצרות הכל ועושות 'ישיבת צוות'. בשיחות האלה אנחנו מדייקות את עצמנו ואת השירות שאנחנו נותנות, ויודעות להגיד מה נכון לנו ומה כבר לא, ומזכירות לעצמנו מה הם הדברים שהולידו את הרעיון לעסק ושחשוב לנו שלא יאבדו בדרך.

טלי מנדריק, אורטל כלפון, סטודיו ליש, סטודיו leesh
טליש ואורטליש, צילום יונתן תמיר

הפרויקט שכבש אותן עד כדי התנדבות

מה הפרויקט הכי מגניב שעשיתן ואיך קיבלתן אותו?

אחד הפרויקטים הכי מיוחדים שעשינו, היה תכנון ועיצוב יחידת מגורים בדיור מוגן בהתנדבות. 20 מ"ר הכוללים סלון, מטבח, חדר שינה, חדר רחצה וחדר שירות, כשמדובר בחלל ללא דלתות והפרדות המתוכנן כספייס אחד. הדיירת – אמה, פנתה אלינו ודי הקסימה אותנו בבקשה שלה. לקח לנו חצי שניה להחליט שאנחנו הולכות על זה.

 

מה היה הפרויקט הראשון שלכן ועל מה אתן מצטערות בו?

עיצוב משרדים של חברה לפיתוח ציוד ומכשור רפואי. קיבלנו את הפרויקט יומיים לפני שהחברה התחילה בשיפוץ ובזמן הזה היינו צריכות ללמוד על החברה, לייצר קונספט, ולתכנן את החלל מחדש. מאחר וזה היה השיפוץ הראשון שעשינו, התמקדנו בעיקר בלתת מענה פונקציונלי. למרות שהיה קונספט תכנוני מעניין, העיצוב קצת התפספס ונשאר די 'חלבי'. באווירה הכללית היה משהו די סטנדרטי וזה לגמרי סיפק את הלקוחות אבל אותנו פחות.

לא מתנצלות על הדברים שלא מעניינים אותן

מה החלום המקצועי הכי גדול שלכן ומה אתן עושות היום כדי להגשים אותו?

הפן הטכני יכול לפעמים  להיות דומיננטי מדי וימים שלמים עובדים בעיקר מאחורי מסך. מדי פעם אנחנו צריכות לשחרר את ה- 9TO5, ומשתתפות בסנדאת רישום\פיסול, כל דבר שיגרום לנו לצאת מגבולות האוטוקד. החלום – סטודיו בחזית רחוב, חלל כפול שבו אנחנו עובדות ויוצרות. משלבות בו סדנא של קדרות/רישום והפסקות קטנות ביום כדי לגעת בחומר וליצור.

 

מה בחיים לא תעשו?

לא נעשה פרויקט המתרכז בחיפוש אקססוריז וריהוט. אנחנו מחפשות לעשות שינוי משמעותי שיאתגר גם אותנו. אנחנו לא ממעיטות בחשיבות תחום הלבשת הבית, אבל אנחנו חושבות שאלו דברים שמחזקים תכנון ועיצוב, ולא הדבר עצמו. לריהוט יפה בתוך חלל נטול קונטקסט אין מספיק כוח לייחד ולאפיין לקוח ספציפי. הרבה פעמים אנחנו מוצאות את עצמנו דווקא משתמשות בריהוט המוני כמו 'איקאה' בחלל שמוגדר בדרך שונה ע"י צבע, שינויים בתקרה, או משחקים ברצפה, כך אנחנו שוברות את התבנית הברורה ויוצרות דבר חדש.

 

 

איזה יתרון יש לסטודיו צעיר על פני סטודיו ותיק?

היתרון הכי משמעותי, זה שגם מגדיר את הלקוחות שלנו, זה העובדה שאנחנו באותו סטטוס כמו רוב לקוחותינו. משפחות צעירות, שמבינות שחלום הבית הוא לא כל כך פשוט להגשמה בישראל של היום. מתוך זה אנחנו מוצאות הרבה פתרונות יצירתיים ולא מתפשרים. ריהוט יוקרה לצד ריהוט נגיש, חיפויים וריצופים סטנדרטים, עם טוויסט ביישום, או פשוט לתת לצבע לעשות את העבודה. לקחנו את הסוגייה הזאת ופיתחנו שירות ספסציפי לזוכי מחיר למשתכן. שירות שהוא קצת שונה ממה שהשוק מציע, כיוון שאנחנו כמעט תמיד עובדות עם המגבלות של תכנית מחיר למשתכן, משנות את התכנון הגנרי ומנסות להוציא את המקסימום מתוך המפרט הבסיסי.

מהו נאום המעלית שלכן?

אנחנו סטודיו ליש, טלי מנדריק ואורטל כלפון, או אם תרצו פשוט אורטליש. אנחנו עושות עיצוב פנים ועושות את זה טוב. והאמת אנחנו לא מבינות איך אפשר בלי זה. היום, כשרוב הבתים הם סוג של העתק הדבק, ברור לנו שאתם רק מחפשים לשבור את השבלונה, ולבטא את עצמכם בעיצוב הבית. האתגר מתחיל כשברוב המקרים אתם פשוט לא יודעים או מעוניינים לעשות זאת בעצמכם. אחרי לא מעט מ"ר שתכננו, נדע איך לחסוך לכם את כאב הראש ולהשאיר לכם רק את ההתלהבות שבתהליך. נפקח על הכל, ביחד עם בעלי מקצוע שבחרנו בפינצטה. אתם תגדירו את הגבולות מבחוץ אנחנו נדאג לתכנן ולמקסם את הפנים, אה ו… אל תסדרו את הבלאגן, תנו לנו לפשפש לכם בארונות, רק ככה אנחנו נבין אתכם באמת.

לפעמים הצבע הכי חשוב

את מי אתן מעריצות?

אוקי סאטו/סטודיו ננדו – אנחנו מעריצות את רמת הדיוק שלו. התערוכות שלו מפוצצות את המוח, לא רוצים לצאת משם. יש משהו מאוד מהפנט, מספק ושלו בעבודות שלו. העיצוב שלו גורם לך לשים לב לכל הפרטים הקטנים ולהתרגש מהם עד דמעות, אפשר להגיד שזה מדויק להפליא וגאוני להחריד.

 

צבע, חומר או מהות, מי הכי חשוב ומי הכי פחות?

זה תלוי בתקופה, נכון לעכשיו זה הדירוג: צבע – הוא אלמנט משמעותי מאוד בעיצוב פנים, וזו הדרך המהירה לשינוי מהותי. לקחנו את עניין הצבע הכי רחוק שאנחנו יכולות,  מדהים איך שצבע של רהיט, קיר ואפילו תקרה יכול לשנות חלל. מהות – הפרוגרמה, ברור שחשובה, אבל בשורה התחתונה גם אם יש אינפוטים ספציפיים, הפרוגרמה הכללית היא די דומה: בבית צריכים להיות חללים מאוד ברורים – מטבח, סלון, חדרי שינה ורחצה כשלכל אחד מאלו יש תבנית די ברורה של מה שצריך להתקיים בתוכם. חומר – חומר בהחלט מגדיר את האופי של החלל, אבל המגוון כל כך רחב, שניתן היום למצוא פתרונות לכל.

הלקוחות הכי טובים והחלק הכי חשוב

מהו לקוח חלומי?

תמיד נציע ללקוח תכנון ועיצוב המותאם לייחוד שלו ולא בהכרח את המוכר והידוע, אבל לרוב הלקוחות יעדיפו ללכת על כיוון יותר ניטרלי, בכדי שהשינוי יהיה נכון לאורך זמן. לקוח חלומי הוא כזה שמוכן לצאת מאזור הנוחות ולהביא את עצמו לידי ביטוי בלי מחסומים.

 

מה החלק האהוב עליכן ביותר בתהליך העבודה?

שלב ההריסות. כשאנחנו מגיעות לשטח, בעיני הלקוחות שלנו הכל נראה כמו בלאגן אחד גדול שאי אפשר לצאת ממנו. אותנו זה מסקרן ומותח מה ההריסות יחשפו. בשלב הזה אנחנו חוות סוג של לידה, מפנטזות ורואות את הדברים קורים.

 

מה הכי הייתן רוצות שנדע על הסטודיו שלכם?

אנשים פונים אלינו כדי שנלביש להם את הבית אבל זו לא העשייה שלנו. מבחינתנו עיצוב זה דבר רחב יותר ולא רק קוסמטי.

 

תארו את הסטודיו במשפט בן 6 מילים בדיוק.

Design for living, Live for Design

 

המעצבות של סטודיו ליש קפצו ראש למים ונראה כי הן מהר מאוד למדו לשחות ואף עושות את זה יפה מאוד. תוכלו להנות מהן גם בעמוד האינסטגרם שלהן או באתר.

רוצים להמליץ על חבר או מכר או אפילו על עצמכם למדור? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...