זיכרון קולקטיבי, מידן לוי
זיכרון קולקטיבי, מידן לוי (צילום בוגדן סוקולו ושי ממן)

עונת העיצוב תפתח בכנס Next: טרנדים בעיצוב ומיתוג לקראת 2020

כריסטופר סנדרסון, אורח הכבוד ומומחה בעל שם בינלאומי לחקר טרנדים ומייסד שותף ב'מעבדת העתיד' הלונדונית, ירצה על 'התקוממות מוסרית ועתידם של המיתוג והעיצוב הגרפי'

ביום חמישי, 6/9, תפתח העונה הישראלית לעיצוב, החוגגת השנה עשר שנים להווסדה. עונת העיצוב היא חלק מחזונה של העיר חולון להוביל ולהשפיע על החברה והתרבות בישראל ולשמש מוקד לאומי ובינלאומי לעיצוב כמו גם זירה לחדשנות בתחום. העונה תפתח בכנס העיצוב הבינלאומי 'Next: טרנדים בעיצוב ומיתוג לקראת 2020+' שיתקיים ביום רביעי, 5/9, במדיטק חולון שבמסגרתו ירצה כאורח כבוד כריס סנדרסון, הרצאה בכותרת 'התקוממות מוסרית: עתידם של המיתוג והעיצוב הגרפי'. הכנס ידון ברצון שלנו לדעת כבר היום מה צופן לנו העתיד בעוד שנתיים ואפילו עשור. כדי להיות ראשונים ומובילים, עלינו לדעת, לא רק מה הולך להיות הצבע הנכון, אלא להבין לאן נושבת הרוח מבחינה כלכלית, חברתית, כמו גם לאן צועדת הטכנולוגיה.

כריס סנדרסון, מומחה בעל שם עולמי לחקר טרנדים ומייסד ושתף ב'מעבדת העתיד' (The Future Lab) הלונדונית המפתחת מתודולוגיה ייחודית המאפשרת לראות את הנולד באמצעות תהליך הכולל חקירה, תצפית ואינטואיציה. בהרצאתו, יעסוק סנדרסון בקצב השינויים המסחרר שאנו חווים בשנים אחרונות ההולך ומואץ ככל שאנחנו נעים לעבר הרבעון השני של המאה ה-21. שינויים אקולוגיים, טכנולוגיים וחברתיים המתרחשים במקביל מצטלבים ומובילים להיווצרותן של נקודות מפגש חדשות. מהלכים אלה מעידים כי אנו בעיצומה של תקופה מכרעת שבה העולם הופך מקושר, מחובר ומתקדם יותר ויותר, אך גם באינפלציה של ידע, מידע והפרעה תמידית.

בין השאלות בהן ידון הכנס: איך משפיעים שינויים אלה על גורלו של תחום המיתוג? כיצד ניסיון, רגשות וערכים כמו שקיפות ואותנטיות חיוניים כיום להצלחה של מותג בעבודה עם קהלים שונים? האם יכולים אנשי הווה לחיות את העתיד? כיצד השילוב בין תצפית, תשאול ואינטואיציה בריאה מאפשר לחזות את העתיד הקרוב, הרחוק ואולי אף המדומיין ואילו מגמות עתידיות ניתן לסמן כבר היום כדבר החם הבא?

מרצים נוספים בכנס: ד״ר גלעד פדבה: 'מיתוג וחיזוי סלבריטיז: מחשבות על הקלות הבלתי-נסבלת של הכוכבוּת', הדס צוקר: 'בזמן שדיברת עם אלקסה, סין מיתגה מחדש את תרבות השפע' ופדי מרגי: 'קנו אותי, אני ערכי!'.

כריס סנדרסון
כריס סנדרסון (צילום דיויוד מקגוורן)

מה בתערוכה

במסגרת עונת העיצוב, מזמינות הגלריות בעיר חולון מעצבים ויוצרים ישראלים בינלאומיים להציג את פרי יצירתם בתחומי העיצוב השונים שבהם אדריכלות, עיצוב פנים, ריהוט, עיצוב מוצר, עיצוב אופנה ועיצוב גראפי. ארבע התערוכות החדשות שיושקו בספטמבר:

התערוכה 'זכרון קולקטיבי מאוסף מוזיאון העיצוב חולון' מוציאה פריטים מאוסף מוזיאון העיצוב חולון לאור אל מעבר לגבולות המוזיאון וחושפת מוצגים חדשים. בתערוכה יוצגו במגוון מדיה אובייקטים נבחרים, מתוך מוצגים חדשים שנכנסו לאוסף המוזיאון בחמש השנים האחרונות, בינהם עבודות בינלאומיות, עבודות בוגרים מקומיות ומוצגים חדשים של יוצרים ותיקים. בין האמנים המשתתפים: דנה חכים, טל גור, טליה מוקמל, סטודיו ננדו, סטודיו קנוב ואחרים. גלריה חנקין. אוצרות: נגה שמשון ורונה זינגר.

זיכרון קולקטיבי, מידן לוי
זיכרון קולקטיבי, מידן לוי (צילום בוגדן סוקולו ושי ממן)

תערוכת החוצות 'על החתום, טראמפ' המוקדשת לדונאלד טראמפ וחתימתו. התערוכה הופכת את החתימה המפורסמת של טראמפ לכלי להעברת מסרים באמצעות כרזות שעוצבו במיוחד באפן לגלגני המעיד על התנהגותו הכוחנית נטולת העדינות. מיקומה של החתימה והמשמעויות החדשות שבהן היא נטענת מעלות גם אצל הצופה שאלות מעניינות על אפן התנהולו ההזויה לעיתים של מנהיג העולם. שדרות דב הוז אוצר: יוסי אוחיון.

על החתום טראמפ, אבי בוחבוט
על החתום טראמפ, אבי בוחבוט (צילום יחצ)

התערוכה 'זה הסוד שלי' מוקדשת לזמרת יפה ירקוני, מי שהיתה ועדיין, יוצרת ענקית שהשפיעה על הפסקול הישראלי מימי טרום הקמת המדינה ועד לכתה בשנת 2012. התערוכה מתחקה אחר דמותה של יפה הפרטית ויפה הציבורית, מימיה כרקדנית בסטודיו למחול של גרטרוד קראוס, כאלחוטאית בהגנה ולאחר מכן כזמרת בהרכב המוסיקלי של חטיבת גבעתי במסגרת הרכב מוסיקלי, ההופעות במוצבים ובסיסים הצבאיים, בהיכלות ובתיאטראות הגדולים בארץ ובעולם ועד לארון הבגדים הפרטי בביתה בתל אביב. גלריה החווה. אוצרת: אילנה כרמלי לנר.

זה הסוד שלי, אוסף פריטי יפה ירקוני
זה הסוד שלי, אוסף פריטי יפה ירקוני (צילום רן יחזקאל)

התערוכה 'בראשית דנה אינטרהשיונל: התערוכה' מוקדשת לדנה אינטרנשיונל, מי שחוללה מהפכה בתרבות הפופולרית המקומית והעולמית והפכה לאייקון תרבות פורץ דרך בארץ ובעולם. התערוכה מזמינה את המבקרים, באמצעות זרקור על נקודות משמעותיות לאורך הקריירה של הדיווה, לקחת חלק בשינוי החברתי המשמעותי שחל בישראל בעשורים האחרונים ולהציב גבוה בסולם סדר העדיפויות את השאיפה לשוויון וזכויות אדם כערכים משמעותיים. בתערוכה יוצגו פריטי אופנה ומערכות לבוש המזוהות עם הופעותיה בארץ ובעולם ופריטים כמו נייר טיוטת השיר דיווה שנכתב על ידי יואב גינאי, ערכת הכניסה לאירוויזיון 98, תקליטי זהב, תעודות, פרסים, פריטי אספנות מהעיתונות הכתובה, קטעי וידאו ביתיים המתעדים את מסעותיה בעולם, קטעי וידאו זכורים ואהובים בשיתוף הטלויזיה החינוכית ותאגיד השידור כאן, ראיונות וקליפים, צילומים והפקות אופנה. גלריית המשכן בית מאירוב. אוצרים: רפי וזאנה ודר' גיא מורג צפלביץ'. יעוץ אקדמי: ד"ר גלעד פדבה.

המסע לאירוויזיון 98
המסע לאירוויזיון 98 (צילום זיו קורן)

אולי יעניין אותך גם...