ההיפסטרים של עמית שמעוני
ההיפסטרים של עמית שמעוני (יחצ)

עדיין באווירת עצמאות: הרצל ובן-גוריון מסתכלים עליכם מלמעלה

בשדרות רוטשילד בתל אביב נתלה איור ענק של האמן עמית שמעוני המשמש מחווה לחגיגות ה-70 לישראל ולמנהיגים הישראלים הגדולים אותם הוא מציג באופן עכשווי ומעודכן

מי שעבר בימים האחרונים בשדרות רוטשילד בתל אביב, מרחק כמה עשרות מטרים מבית העצמאות בו הוכרזה הקמתה של מדינת ישראל לפני שבעים שנה בדיוק, לא יכול שלא לשים לב ליצירת ענק שנתלתה לצד מבנה היסטורי אחר בשדרה.

היצירה נתלתה על חזיתו של אחד משני מבנים חדשניים שהוקמו לאחרונה הניצבים משני צדיו של בית עווד, משכיות החמדה המרשימות של תל אביב שתוכנן בשנות השלושים של המאה הקודמת על ידי האדריכל יוסף ברלין.

בעת ההיא, שימש הבית כבית מידות מפואר ויפהפה שנבנה לבקשת משפחת עווד במטרה לשקף את מעמדם הגבוה. היום, מהווה הבית ההיסטורי חלק בלתי נפרד ממורשתה של העיר והוא כלול בפרויקט 'וילה רוטשילד' כשהוא ניצב בין שני מבנים שנבנו לצדו.

הבית העתיק, בבעלות היזם ואיש העסקים אהוד בן ש"ך, מיועד לשימור ושחזור וישוב למעמדו כווילה עירונית קלאסית בין אם יחליט ש"ך לגור בו בעצמו ובין אם ימכור אותו לאחר השיפוץ. על תכנון ושחזור הפרויקט המשולב אחראי משרד האדריכלים גידי בר אוריין המתמחה בתחום ההתחדשות העירונית, השימור והבנייה החדשה.

לקראת יום העצמאות וחגיגות השבעים למדינה, נתלה על חזית אחד המבנים בפרויקט איור ענק של אמן ההיפסטרים עמית שמעוני שעליו מתנוססות דמויותיהן האיקוניות של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל וראש הממשלה ושר הביטחון הראשון דוד בן גוריון. השניים מהווים חלק מסדרת 'היפסטורי' הכוללת שורה של מנהיגים ישראלים ששמעוני מעניק להם מראה היפסטרי עדכני. במקרה של הרצל ובן גוריון, השניים כמו מביטים על העוברים ושבים ברוטשילד מלמעלה כשהם עוטים אופי ומראה מודרני כפי שפרש אותו שמעוני. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בזכות חולצת אננסים ומשקפי שמש כהים שהולבשו לבן גוריון ועגיל וחולצת טי שירט חושפת שרירי חזה שהוענקו להרצל.

"חזות המנהיגים הציוניים, הרצל ובן גוריון התחדשה, אך שומרת על מאפיינים מוכרים ועל ערכי הציונות אותם הם מייצגים" אמר האמן עמית שמעוני "המטרה היא למעשה לקחת את המנהיגים הגדולים ולהנגיש אותם לדור הצעיר. זה עובד מצוין בכל העולם וגם בתל אביב והנה ההזדמנות שלנו, כאן ברוטשילד, כמה עשרות מטרים מאיפה שבעצם הייתה הכרזת העצמאות, לפגוש את בן גוריון והרצל מזווית קצת יותר קלילה וסחבקית".

וילה רוטשילד ביזמת בולווארד טרה
וילה רוטשילד ביזמת בולווארד טרה (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...