טרנדים רוחביים בעולם עיצוב הבית (צילום שירן כרמל)

סיפורי עיצוב: על קניינות, טקסטיל, ריהוט וחוויות בחלל

איך רשת IDdesign הבינה את היתרונות בהכרות עם עולמות עיצוב שונים וגם מיישמת אותם באיתור והבאת טרנדים עולמיים שייצרו את החוויה השלמה לקהל שלה

"הטרנדים בעולם העיצוב הם מאוד רוחביים" אומר לנו אורן נורי, הקניין החדש של IDdesign כשאנחנו מתעניינים בדרך הארוכה שעשה לתפקידו החדש. "הטרנדים מתהווים במקביל בעולמות העיצוב השונים, באופנה, בטקסטיל. בריהוט לפעמים יש דיליי מסוים, כי דברים לבישים לא תמיד יכולים להפוך לרהיט, הרי אי אפשר לשבת על ספה מלאה בפאייטים, לעומת זאת, הגוונים והצבעים, סוגי הטקסטיל, הרבה פעמים מופיעים בעולם האופנה ובמקביל נקבל אותם גם בבדי ריפוד וכדומה".

 

לדבריו, עולמות היצירה השונים, עיצוב אופנה, מוזיקה, צילום, אדריכלות, עיצוב פנים, הם כולם תחומים משיקים שמתקדמים ומקיימים טרנדים במקביל. את הדרך שלו הוא התחיל הרחק מרהיטים ואקססוריז לבית והתחנות שעבר מספרות סיפור של למידת תחומים רבים, התמקצעות ושילוב של ההבנות הרבות והמגוונות "אנחנו חלק מדור שממשיך להתפתח כל הזמן. אתה יכול לגעת בתחום אחד של עיצוב ואחר כך לקחת את מה שלמדת בו לתחום אחר" הוא מסביר, "לייצר כל היום בסטודיו אופנה זה צר בעיני, תמיד חיפשתי להרחיב את האופקים שלי כדי לדעת כמה שיותר ולהבין כמה שיותר, אני מקפיד לראות גם תחומים אחרים, משיקים כמובן."

קטיפה והדפסים פראיים (צילום שירן כרמל ל IDdesign)

אורן נורי (39) נולד לאבא אדריכל ולאמא מעצבת אופנה. הוא התחיל בגיל 17 בתחום אופנת הגברים כאסיסטנט והמשיך ללימודי אופנה בסידני, אוסטרליה. הוא התמחה בחייטות, סיים את התואר בהצטיינות והחל לעבוד בתעשייה במלבורן. אחרי שהשתתף בפרויקט מסלול אוסטרליה, החליט לפני עשר שנים לחזור לארץ ולהקים מותג אופנה ביחד עם אמו. לאחר שראה את השוק פה בארץ והבין שדברים השתנו עם השנים, הוא מצא את עצמו מתעסק בתחום של מסחור חנויות ועיצוב חלונות ראווה. אחרי שעבד בחברת סקאל והתחבר לפולו ראלף לורן, הקים חנויות בעולם ולמד את התחום, הוא החליט שהמקום הבא אליו פניו מועדות הוא עיצוב פנים ולייף סטייל. אחרי קורס של שנה וחצי, יצא לדרך עצמאית והקים עסק לעיצוב חללים מסחריים ובתים פרטיים.

 

"תמיד היתה לי משיכה לתחום הטקסטיל והאופנה ולאורך הדרך פיתחתי את הרצון להקנות חוויית קנייה מיוחדת ללקוחות בתחום המסחרי" אומר נורי וממשיך לספר על הדרך ששבה הוא מסתכל על מקצוע הקניינות אליו התגלגל, "נוצרה הזדמנות להיכנס לתחום של הקניינות ב IDdesign, מה שהיה מאוד מדהים מבחינתי כי זה מקום שבאמת נותן לך להביא את היכולות והקישורים שלך למיצוי. אני מאמין שהתפיסה של חנויות רהיטים ברוב המקומות לא מספיק מפותחת ובעיקר לא מוכרת ללקוחות לייף סטייל, דרך חיים מלווה בעיצוב. ב IDdesign יש לזה המון מקום."

יוצרים חווית קנייה (צילום שירן כרמל ל IDdesign)

רשת IDdesign היא במקור חלק מרשת בינלאומית לריהוט ועיצוב הבית שמאפשרת ללקוחותיה פתרונות עיצוב ומציעה קולקציות מעודכנות העוקבות אחרי המגמות והטרנדים העולמיים בעיצוב. "אני מאמין שלקוח צריך להיכנס לחנות רהיטים ולעבור חוויה, כאן יש לנו את האפשרות ויותר חשוב את הרצון, ליצור לו עולם תוכן שלם. ביחד עם הדרך בה אנחנו מסתכלים על טרנדים ברחבי העולם ועם היכולת שלנו גם לתת אינפוט אישי ולייצר מאפס, ההבנה בחומרים ובטקסטיל, אנחנו מעניקים ללקוחות מוצר חדש ושונה."

 

נראה כי IDdesign מסתכלים קדימה ומבינים שבעידן שלנו, הממוצעות מתה. אין פה מקום להבין רק בריהוט או רק בטקסטיל או רק באקססוריז, מי שמוביל את הבחירות שלהם, חייב להבין בכל אלו ולהיות מסוגל לייצר ולכתוב את הסיפור עבור הלקוחות. את האגו הם דואגים להשאיר בחוץ ואת התבניות של הדעות הקדומות הם מעיפים דרך החלון, הם מצליחים לראות את הדברים בצורה מסחרית ולהבין את הקהל. הפרספקטיבה שלהם רחבה והם אוספים את האובייקטים והמוצרים כדי לייצר חוויה בחלל ולא על פי מספרים וחישובים של מה עבד ובאיזו צורה. פחות סכמטיות ויותר וויזואליות. "זו בהכרח נקודת היתרון שלנו כרשת, אנחנו תמיד עם היד על הדופק, לא עוקבים אחרי העדר או חוזרים לתבניות או נתוני מכירה, זה מאפשר אומץ."

לא הולכים אחרי העדר (צילום שירן כרמל ל IDdesign)

מה אתה צופה בעולם העיצוב ב2019? איזה צבע הולך לכבוש? טקסטורה? חומר?

אנחנו ממשיכים עם הקטיפה ומגיעים אלינו בדים עם טקסטורות גסות יותר. גוונים כמו אדום וכתום מאוד מתחזקים, חום בריק (לבנים) גם תופס מאוד חזק. אנחנו ממשיכים עם הירוקים, ירוק זית לדוגמא, דווקא יותר פיגמנטים אפרפרים ולא מבריקים זרחנים, פרוות למיניהם, קורדרוי.

 

למה שאנשים ייבחרו ב IDdesign לבית שלהם?

אני חושב שאנחנו שומרים על התמהיל מוצרים בעל ניחוח בינלאומי מובהק. אנחנו נותנים חוויה משלימה ומלאה ללקוח, זה מתחיל בריהוט, ריהוט משלים, אקססוריז, כל הקשור בתאורה, מוצרים, משלימים במטבח, יש לנו יכולת להעביר ולתת את החוויה השלמה מקצה לקצה, מכלולים מאוד מדויקים של בניית קולקציה, פתרונות מלאים ורחבים ללקוחות קצה. מוצרים שיתחברו בצורה מדויקת בחלל, איכותיים ובמחיר שפוי. זה חיסכון עבורו, במקום לרוץ ולחפש מותגים שונים לפריטים שונים, חנויות אחרות, לא למצוא את הקו המחבר, פה הוא מקבל חבילה אחת.

IDdesign (צילום שירן כרמל)

מהו המקום הכי מעורר השראה (בעולם) שהיית בו ומה היה כל כך מיוחד בו?

הייתי בעיר אסווירה (Essaouira) במרוקו וזה אחד המקומות הכי יפים שביקרתי בהם. הפרימיטיביות שהם חיים בה לצד מה שהם יוצרים איתה, זה פנומנלי. עיירת דייגים שנמצאת בצד המערבי של מרוקו, יש שם שילובי צבעים מטורפים, הרבה מאוד גוונים של טורקיז ולבן משתלבים עם אדום וחמרה וכחולים מיוחדים וצהובים. הרבה פעמים עיצוב שמגיע ממקומות כאלה יוצר תחושה זולה אבל שם הכל כל כך הרבה יותר מוקפד ויש להם גם יכולות טקסטיל מדהימות.

 

מהו מגזין העיצוב שאתה לא יכול בלעדיו? (חוץ מאיתנו כמובן)

אני מאוד אוהב את וולפייפר ואתAD  אבל נוסע גם להרבה תערוכות בעולם שזה כמו מגזין עיצוב רק בגודל אחד לאחד.

 

מיהו אורן נורי?

יוצר עולמות תוכן ומספר סיפורים.

 

*הכתבה בשיתוף IDdesign

טקסטיל וטקסטורות (צילום שירן כרמל ל IDdesign)

אולי יעניין אותך גם...