סלונה דל מובילה, תערוכה במילאנו, שבוע העיצוב במילאנו, שבוע עיצוב 2021
התערוכה האחרונה, לפני שנתיים, צילום יחצ

סופית: שבוע העיצוב במילאנו יתקיים בספטמבר הקרוב. כל הפרטים

אחרי ניסיון דחייה בשנה שעברה, ביטול האירוע לחלוטין ב 2020, תאריכים חדשים לאפריל 2021 ודחייה נוספת, אלה הם התאריכים הסופיים של שבוע העיצוב מילאנו 2021

מארגני סלונה דל מובילה במילאנו אישרו בשבועות האחרונים כי יריד הריהוט הגדול ביותר בעולם יתקיים בספטמבר הקרוב ובזאת שמו סוף לשמועות הרבות שהתרוצצו בקהילת העיצוב העולמית בנוגע למיקום האירוע, לתאריכים ולאפשרות שהוא בכלל יבוטל.

 

תערוכת סלונה דל מובילה ואיתה שבוע העיצוב במילאנו יתקיים ב 5-10 בספטמבר. התערוכה הגדולה תישאר במקום הקבוע שלה, מרכז התערוכות פיירה מילאנו מחוץ לעיר. מועצת המנהלים של Federlegno Arredo, הגוף המנהל של האירוע שבבעלותו המותג סלונה דל מובילה, הצביעו על הנושא וקבעו פה אחד כי האירוע יתקיים כמתוכנן, ללא שינויים.

שבוע העיצוב במילאנו, מילאנו 2021, סלונה דל מובילה
התגעגעתם? שבוע העיצוב במילאנו, בקרוב (צילום יחצ)

תמיד יש מקום לדרמה

היריד שבוטל בשנה שעברה בעקבות התפשטות הקורונה ברחבי איטליה ובמיוחד במחוז מחוז לומברדיה בו נמצאת מילאנו, יתקיים השנה בצורה קצת אחרת, עם ניצוחו של האוצר סטפאנו בוארי (Stefano Boeri), אדריכל מילאנזי, שכבר מתכונן לעידן חדש של אירוע העיצוב שנחשב עד לאחרונה לגדול ביותר בעולם.

 

"האירוע עליו אנו עובדים יהיה למעשה אירוע שלא תוכלו לפספס והוא יהיה פתוח גם לאנשי מקצוע וגם לקהל הרחב" אומר  בוארי, "בנוסף לחידושים האחרונים והטובים ביותר של החברות, יתארחו למכירה לקהל הרחב מוצרי עיצוב איכותיים במחירים מיוחדים לאירוע, כדי לענות על הרצון שמביעים היום מליוני אנשים בעולם וחברות עיצוב רבות, לחשוב מחדש על חללי הבית והעבודה."

 

נשיא Federlegno Arredo, קלאודיו פלטרין, הסביר כי ההחלטה להמשיך עם סלונה דל מובילה נובעת מ"מאמץ צוותי שיאפשר לנו לארגן מהדורה מיוחדת, אחרת, כמו התקופה שאנו חווים." ההחלטה באה בעקבות תקופה של חוסר וודאות וספקולציות רבות לגבי כדאיות היריד, שראתה את הנשיא לשעבר קלאודיו לוטי מתפטר מתסכול רב שנבע בעיקר מחוסר התמיכה מצד המציגים.

הביטחונות והגב שקיבלו מהעירייה והמדינה

הנשיא הקודם הצליח לקבל את ההבטחות של ממשלת איטליה כי מגבלות המגפה יוסרו בזמן כדי לאפשר את קיום האירוע בספטמבר. ראש עיריית מילאנו פפה סלה, אותו פגשנו וראינו לפני שלוש שנים במילאנו, הודיע כי נשיא איטלה סרחיו מטארלה ישתתף באירוע הפתיחה של התערוכה והזהיר כי אם יבוטל, ערים אירופאיות אחרות עלולות לתפוס את מקומה של מילאנו כבית של אירוע העיצוב הגדול בעולם.

 

ההתרחשות הזו קרתה במקביל לשמועות רבות לפיהן מותגים איטלקיים מרכזיים ביטלו את הביתנים שלהם ביריד בגלל החששות ממספר מבקרים נמוך ואי הוודאות מאיך האירוע הזה הולך להראות אחרי השנה וחצי שעברה עלינו.

 

מוקדם יותר החודש, מארגני אירועי fuorisalone המתקיימים במילאנו לצד התערוכה הגדולה הודיעו כי האירועים שלהם יתקיימו, גם אם הסלונה יבוטל, דבר שיאפשר את הביטחון למאות אלפי המבקרים כי מילאנו הולכת לחגוג עיצוב בספטמבר 2021 ויהי מה.

 

תערוכת העיצוב סלונה דל מובילה תציין השנה שישים שנה לאירוע, אך זו תהיה המהדורה ה-59 שלה מכיוון שבשנה שעברה האירוע בוטל.

אולי יעניין אותך גם...