מתוך התערוכה 'אמת דיברתי', חברי הכנסת בניין נתניהו ומשה קצב, דוד רובינגר
מתוך התערוכה 'אמת דיברתי', חברי הכנסת בניין נתניהו ומשה קצב, דוד רובינגר (מבית ידיעות אחרונות)

נוכחות חובה: רובינגר האמנותי, מבחן לבג"ץ והאישה החרדית

תערוכות, אירועים ומה שביניהם 25/10-31/10

מחר, יום שישי, 26/10, תיפתח במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב תערוכה חדשה מצילומיו של דוד רובינגר שנפטר בשנה שעברה. התערוכה אמת דיברתי היא ניסיון ראשון להצגה מוזיאלית דו-ערכית את עשייתו המקצועית של רובינגר הן מההיבט האסתטי והן מההיבט התיעודי. הבחירה בתצלומים ההיסטוריים הידועים והצבת כל אחד מהם לצד תצלום ידוע פחות אך בעל זיקה אסתטית או פוליטית, מבקשת לנסח פרשנויות בעלות ערך מוסף כמו גם קריאה מחדש את צילום העיתונות של רובינגר גם כבעל מבע אמנותי.
אוצר: גיא רז // מוז"א, רח' חיים לבנון 2, תל אביב.

תרגיל צבאי בסיני
תרגיל צבאי בסיני (דוד רובינגר, קבוצת ידיעות אחרונות)

האמן ראובן זהבי מצייר במרקר שחור על גבי צלחות פלסטיק "פושטיות" את המבנה ההדור של בג"ץ בתערוכה אפרופו בג"ץ המוצגת מאז השבוע שעבר בגלריית צדיק ביפו. ביצירתו קובל זהבי על חנק התרבות והאמנות על ידי מניעת מיזמים ורעיונות, כמו על נפח החשיפה והרעש שמיצרים מי שאמונים עליהן מטעם השלטון. כל סט צלחות מאויר בשפה רזה ומדויקת, ללא רבדים ושכבות ומשמש הן כנקודת תצפית והן כאבן בוחן לבג”ץ.
אוצרת: חנה קומן // נעילה: 23.11 // גלריית צדיק, רח' שמעון הצדיק 16, יפו.

אפרופו בג
אפרופו בג"ץ (ראובן זהבי)

בתערוכה עזרת נשים שנפתחה אתמול, יום רביעי, 24/10, בגלריית המקלט בירושלים, מישירות האמניות נעמי טנהאוזר ושרה קוטלר מבט אל האישה במגזר החרדי. מקומה הייחודי בבית הכנסת משמש מטאפורה למקומה בחברה שמצד אחד יכול להיתפס כמקום מובדל קפוא המשדר ערגה אל הקודש הלא מושג ומצד שני יכול להיחשב כמרחב חופשי נטול מניירות המאפשר לנשים שפה וטרמינולוגיה משלהן בממלכה נפרדת.
|אוצרת: נעה לאה כהן // נעילה: 27.11 // גלריית המקלט, רח' יהודה מכבי 7, ירושלים.

עזרת נשים, שתי נשים
עזרת נשים, שתי נשים (נעמי טנהאוזר)

בתערוכת היחיד Homes שנפתחה אתמול, יום רביעי, 24/10, בוחן האמן ניב רוזנברג, ישראלי המתגורר כיום בניו-יורק, את הנוף האורבני וסביבת מגוריו המשתנה מתוך נקודות מבט מוכרות וזרות בו זמנית. הדימויים המעובדים של רוזנברג מייצרים אסתטיקה הנעה במרחב החזותי שבין צילום, אדריכלות ועיצוב ומתוך שימת דגש על צבע, צורה, חלל וזמן.
אוצרים: שרה קופלמן ודורון אלטרץ // נעילה: 22.11 // גלריית החוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה, רח' הנביאים 37, ירושלים

Homes
Homes (ניב רוזנברג)

תערוכות נוספות:

גלריית מאיה תפתח הערב, יום חמישי, 25/10, את שעריה לראשונה. תערוכת הפתיחה סתיו מציגה מקבץ מעבודתם של שי יחזקאלי, רונית פורת, מורן קליגר, ציבי גבע, נגה שץ ועמית קבסה – שישה אמנים ותיקים וצעירים. כל עבודה בתערוכה עומדת בפני עצמה ואינה מכפיפה עצמה לרעיון אוצרותי מאחד, אך כמכלול התערוכה פותחת צוהר לעולם היצירה של כל אמן.
גלריית מאיה, רח' שביל המרץ 2, קומה 2, ת"א

הערב יחל פסטיבל נא לגעת לאמנות פורצת גבולות. הפסטיבל יעניק במה לאמנים עם או בלי מגבלה חושית. לצד הצגות תיאטרון, מופעי מוזיקה בחשיכה וסדנאות חושיות, תוצג במוזיאון תערוכתו של רפאל אביב, פסל עיוור וחירש המביע את רגשותיו באמצעות דמויות חמר מהמיתולוגיה. כל תכני הפסטיבל יהיו נגישים לקהל שומע, רואה, חירש ועיוור.
פסטיבל נא לגעת ייסגר ב- 2.11 // מוזיאון נא לגעת, רציף העלייה השנייה, נמל יפו

ביום רביעי, 31/10, יפתח פסטיבל פרינט סקרין לאמנות דיגיטלית – Print screen 2018. הפסטיבל, שמתקיים זו השנה השמינית, מציג תמונת מצב של החיים בעידן הדיגיטלי באמצעות תערוכות אינטראקטיביות, מופעי תיאטרון וסאונד, יריד אמנות אינטרנטית ועוד.
פסטיבל פרינט סקרין 31.10-4.11 // מדיטק חולון, רח' גולדה מאיר 6, חולון

אולי יעניין אותך גם...