In - n - out, night
In - n - out, night (אולגה קונדינה)

נוכחות חובה: ירוק לימוני, אמריקה ומיקרופופ יפני

בפריסקופ מציגים עולם ירוק ולימוני, במדרשה ציורים על תפוחים זהובים ואמריקה, בטיקוטין תוכלו לראות מהו מיקרופופ יפני ולחובבי הצילום מחכה אחד הכנסים החשובים

מחר, יום חמישי, 21/2, תיפתח בגלריה פריסקופ התערוכה עולם ירוק לימוני של קארין צור בה היא תציג שתי סדרות שמצד אחד מתחקות אחר הטבע ומאידך מתרחקות ממנו. צור מתבוננת בעולם הצומח ובחלקיקיו בצורה מדוקדקת ומשתמשת בחמר אותו היא הופכת ליצירות אמנות מעוטרות בסדר קפדני, בפרטים ובאלמנטים פיסוליים. זה עמוד? זה קקטוס? הוא שלם? או בנוי מחלקיקים? תוכלו להבין ולגלות בהתבוננות מקרוב.
// אוצרת: ורה פלפול. נעילה: 23/3. בן יהודה 176, תל אביב.

עולם ירוק לימוני, קארין צור
עולם ירוק לימוני, קארין צור (צילום אלעד ברנגה)

בגלריית המדרשה יפתחו גם מחר, יום חמישי, 21/2, התערוכות תפוח זהב של אתי יעקובי ואמריקה של קבוצת הברביזון החדש. בשתיהן יוצגו ציורים שיעוררו במבקרים שאלות על היחס שלהם למציאות ועל המורכבויות הפוליטיות הנמצאות בתוכם. לעיתים, ציור מתחיל מקנבס ריק ומאמן המתבונן פנימה אל גופו וזכרונו ולעיתים, ההתבוננות מתחילה דווקא במציאות העירונית. איך שני אלו מתחברים? בצבע ובמשיכות מכחול.
// אוצר: אבי לובין. נעילה: 30/3. הירקון 19, תל אביב.

Austin, מתוך התערוכה 'אמריקה'
Austin, מתוך התערוכה 'אמריקה' (אולגה קונדינה)

ביום שבת, 23/2, תיפתח במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית התערוכה מיקרופופ שבוחנת מגמות חשובות ומשמעותיות, בעיקר באמנות היפנית העכשווית, כפי שהן מיוצרות על ידי אמנים יפנים צעירים. המונח 'מיקרופופ' נטבע על ידי מבקרת האמנות ואוצרת התערוכה מידורי מאטסואי. האמנים ליקטו חלקיקי מידע מהחוויות האישיות שלהם ועשו שימוש גם באובייקטים יותר בנאליים ובאופנות שחלף זמנן. הם משתמשים באלו כדי להראות את ההתמודדות שלהם עם ההשפעות השליליות של הגלובליזציה הבאה לידי ביטוי בהתפוררות הכלכלה, ביטול השונות התרבותית והרס קהילות מקומיות.
// אוצרת: מידורי מאטסואי. נעילה: 23/6. שד' הנשיא 89, חיפה.

מערה חסרת תועלת, מתוך מיקרופופ
מערה חסרת תועלת, מתוך מיקרופופ (צילום סטס קורולוב)

ביום שני, 25/2, ולמשך יומיים בלבד, יתקיים כנס Photoshow המהווה את אחד מאירועי הצילום הגדולים בארץ לצלמים מקצועיים ולחובבי צילום. זוהי הפעם החמישית בה הכנס מתקיים ביוזמת המכללה לעיצוב וצילום מנטור בבית ציוני אמריקה. עשרות סדנאות, הדגמות והרצאות מאושיות מובילות בתחומי הצילום השונים, החל מצילומי רחפנים, ניו בורן, צילומי אופנה ועד ספורט, בלט ורישום באור.
// דניאל פריש 1, תל אביב.

צילום אומנותי, כנס Photoshow
צילום אומנותי, כנס Photoshow (עירא ענר)

התערוכה הקבוצתית אנוכי במזרח תיפתח ביום רביעי, 27/2, במרכז למורשת היהדות ע"ש צימבליסטה למדעי היהדות באוניברסיטת תל אביב ותציג את היפוך היוצרות. מצד אחד, אמנים הפועלים במרחב המקומי המזרח תיכוני המזוהים ומזהים את עצמם כחלק ממנו ומחפשים בו שורשים כשמהצד השני, הם חשופים לתרבות המערב ומושפעים ממנה. הסתכלות רחבה על העבודות, מציגה שאלות בנוגע למזרח אל מול מערב גיאוגרפי, חברתי ותרבותי ואיפה בכלל נמצא המקום של אמנות יהודית ישראלית בין שני אלה.
// אוצרים: רם עוזרי וורה פלפול. קריית האוניברסיטה, חיים לבנון, תל אביב.

מתוך אנוכי במזרח
מתוך אנוכי במזרח (לידה שרת מסד)

אולי יעניין אותך גם...