מתוך קראפטולוגיה, טליה מוקמל
מתוך קראפטולוגיה, טליה מוקמל (צילום רמי זרנגר)

נוכחות חובה: אמנים בינלאומיים, פרחים מוגנים וקראפט

תערוכות אירועים ומה שביניהם 30.8-5.9.18

האמן אורי גרשט יציג בגלריה נגא לאמנות עכשווית את ארץ שברירית החל מיום חמישי, 30/8. בתערוכה יוצגו תצלומים של פרחים מוגנים בישראל החווים את החיים שלאחר המוות שהם עבורם בעצם התלישה מן האדמה. הגישה של גרשט לנושא הושפעה מתולדות האיור הבוטני המדעי, כששביקש להתעלות אל מעבר לספציפיות של המודל שמולו ולתאר את הפריט הארכיטיפי הנצחי, המבודד מן ההקשר הסביבתי שלו. נעילה 26/10.

Cyclamen 06
(Cyclamen 06 (Ori Gersht

האמן האמריקאי ג'ואל מוריסון יציג בגלריה אלון שגב, שעברה למיקום חדש, את תערוכת היחיד החדשה שלו החל מיום חמישי, 30/8. זוהי התערוכה השנייה של מוריסון בתל אביב והיא תחנוך את חלל הגלריה החדש אשר הוקם ברחוב המנוע 7 בעיר. הפסלים שיוצגו, מבוססים על חפצים שנאספו ברחובות לוס אנג'לס שבהם עגלות סופר, כדורי חיזוי מזג אוויר, מגפיים מקסיקניות ופטישים לריכוך בשר. מוריסון מותח ביקורת על תרבות הצריכה של ימינו וממזג את החפצים מהרחוב עם אלמנטים של אופנה גבוהה. תערוכה זו הנה פרי שיתוף פעולה בין גלריה אלון שגב לבין Almine Rech Gallery. נעילה 2/11.

Hermes
Hermes ( Joel Morrison)

ובעיר התחתית בחיפה ייפתח ביום חמישי, 30/8, אירוע הפופ-אפ מ ב י ט ו ת שהוא כולו שיתוף פעולה בין אמניות ויוצרות חיפאיות שיציגו את עבודותיהן בתערוכה וחנות עיצוב למשך שבוע. שש אמניות חזותיות, יוצרות במדיות השונות כמו צילום, וידאו ארט, ציור, רישום וקולאז' וחושפות בתערוכה את נקודת מבטן על המציאות שסביבן. שילוב בין מציאות לפנטזיה ומציאת אלטרנטיבה לחיי היומיום הניעו את נושא התערוכה ואת המפגש בין הנשים. נעילה 7/9. אוצרות: שקד שמיר. הפקה: ליאת מולכו.

הפסקה, 2018
הפסקה, 2018 (לייה רוז מגן)

בגלריה שלוש תיפתח ביום שישי, 31/8, תערוכת היחיד פרויקט ווסטבת' של האמנית הטאיוואנית איסה הו (Isa Ho). התערוכה מתקיימת בעקבות הזכייה של האמנית בפרס הראשון בתחרות "ARTE LAGUNA" ותציג פרויקט שצולם במשך חמש שנים במתחם ניו-יורקי בווסט-וילג' המהווה דיור בר השגה לאמנים. רוב האמנים החיים במקום הם מעל גיל שישים שבחרו להפוך את המקום לכזה החותר תחת דמות האמן העכשווי, הצעיר, העסוק בשיווק עצמי על-פני יצירה. התערוכה נולדה כתוצאה משיתוף פעולה בין נירה יצחקי מגלריה שלוש לבין מארגני התחרות.

Ralph Lee, Westbeth Project, 2017)
Ralph Lee, Westbeth Project, 2017 (Isa Ho)

ובמלון רויאל ביץ' תל אביב פותחים את התערוכה העשירית במספר המוצגת בין חלליו הציבוריים. ביום שבת, 1/9, תיפתח התערוכה קרפטולוגיה השופכת אור על פועלם של מעצבים ישראליים המשלבים בין עולמות הקראפט המסורתיים, עבודת היד, העמלנות והאומנות לבין הסביבה הטכנולוגית. עבודות מחומרים קלאסיים, ייצור סדרתי אל מול one-of-a-kind וטכנולוגיה חדשה. תשאל השאלה מהו בדיוק הקראפט החדש ואיך הוא מתבטא ביצירה. האוצרות נעשתה ע"י מיכל מרחב ומור שילוני כחלק מהמחזור הראשון של התוכנית הבינ"ל לאוצרות עיצוב בשנקר. אוצרים מנחים: מירב רהט, שרון תובל. נעילה 1/3.

מתוך קראפטולוגיה, שירי כנעני - טופוגרפיה
מתוך קראפטולוגיה, שירי כנעני - טופוגרפיה (צילום ליאוניד פטרול)

אולי יעניין אותך גם...