מתוך 'כד על הראס'
מתוך 'כד על הראס' (רמי מימון ודנה דרויש)

נוכחות חובה: אמנות נייר, בוגרי המחלקות לצילום ומהות הבית

תערוכות אירועים ומה שביניהם 3.10-10.10.18

במרכז לאמנות עכשווית תיפתח ביום חמישי, 4/10, תערוכת היחיד של האמנית נבט יצחק תערוכה תמידית בה היא ממקדת את תשומת הלב במשמעות החברתית המגולמת בחפצים כנושאי זיכרון, ידע ואידיאולוגיה. לצד יצירותיה של יצחק, אשר נוצרו במרוצת השנים במלאכות יד שונות, יוצג ספר המלווה את התערוכה ובו 111 עמודים הנושאים בחובם את הטקסט האוצרותי על כל אחד מהפריטים מלווה בציטוטים היסטוריים הלקוחים ממקורות שונים.

// סאלי הפטל נוה. נעילה: 1/12. צדוק הכהן 2א', תל אביב

תערוכה תמידית
תערוכה תמידית (יחצ)

עוד ביום חמישי, 4/10, תיפתח אצל עודד שתיל תערוכה משותפת של האמנים רמי מימון ודנה דרויש הנקראת כד על הראס ותציג את הדיאלוג בין השניים סביב שפה ומקום ומהו דימוי מקומי אל מול דימוי רב תרבותי ומהם ההקשרים של כל אלה ביחס לייצוג אייקוני.

// נעילה: 17/11. ליברמן 8, תל אביב

כד על הראס
כד על הראס (רמי מימון ודנה דרויש)

תערוכת מֵ ת וֹ תַ י של אמנית הנייר נעמה אהרנסון תיפתח גם היא ביום חמישי, 4/10, בגלריית פריסקופ שבתל אביב. בתערוכה, אהרנסון, המציגה לראשונה מזה שנים רבות, לוקחת אותנו למסע אל תחנות חייהן של אימה וחברתה הטובה שהלכו לעולמן לאחרונה וכעת פסלים בדמותן מונחים במרכז חלל הגלריה כגופות העטופות בתכריכים מוקפות בשדה לבן. זוהי לא סתם תערוכה, אלא מסע פרידה של ממש, אישי אך לא בהכרח קודר כמו שנשמע.

// אוצרת: יונה הראל. נעילה: 3/11. בן יהודה 176, תל אביב

מתוך מתותי
מתוך מתותי (צילום: רפאל לוי)

בבית קנדינוף שבתל אביב תיפתח ביום ראשון, 7/10, התערוכה חשיפת יתר #1 של בוגרי המחלקות לצילום בבתי הספר הגבוהים לאמנות. התערוכה למעשה מחייה מסורת של כשני עשורים בה המוזיאון הפתוח לצילום בתל-חי היה מארח את תערוכת בוגרי המחלקות לצילום ונותן למגיעים אליו מבט מיוחד על הנעשה בעולם הצילום הישראלי הצעיר. עם סגירת המוזיאון, הופסקה המסורת המתחדשת כעת לראשונה, בידי נעמה קליימן שהיתה המפיקה האמנותית של פסטיבל הצילום הבינלאומי וכעת האוצרת והמנהלת האמנותית של בית קנדינוף. בתערוכה, יוצגו מגוון עבודות של הבוגרים הטריים מהשנה החולפת שלמרות הסגנונות השונים, עוסקות רבות בשאלות זהותיות סביב גוף. אמנם אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה דיגיטלית אך נראה כי הצילום מנסה לחזור לאחור.

// אוצרת: נעמה קליימן. הצורפים 14, יפו

חשיפת יתר #1
חשיפת יתר #1 (עדי דאר)

האמנית עמית ברוך תציג את תערוכת היחיד שלה דפוסי בית החל מיום רביעי, 10/10, במוזיאון יפו. אם חיפשתם מקום להרגיש בו בבית או לפחות לגלות מהו בית, זה המקום. ברוך מנסה להבין מהו אותו מבנה המקיף רגשות ופעולות שונות, והיא עושה זאת בטכניקות שונות של צילום, פיסול, וידאו וטקסטיל. היא לוקחת את המבקרים למסע חיפוש אחר אותם החפצים אשר יגדירו עבורנו מהו המרחב הביתי. התערוכה מגיעה לאחר מחקר ארוך אשר כלל ביקורים בבתים ושיחות עם בעליהם במדינות בהן שהתה. אז מהו בית והאם מדובר במרחב או בחפץ? תגלו בתערוכה.

// אוצרת: בר גורן. נעילה 3/11. מפרץ שלמה 10, יפו

דפוסי בית
דפוסי בית (עמית ברוך)

אולי יעניין אותך גם...