כיתת עוורים לשיפור חיי הילדים (צילום Pichan Sujaritsatit)

קוביה רב חושית נועדה לשפר את חייהם של ילדים לקויי ראייה

מטרתה של כיתת הלימוד היא לצייד את התלמידים בכמה שיותר מיומנויות בסיסיות שיאפשרו להם לקיים את עצמם בעתיד

אי שם, בפאטאיה שבתאילנד, הושלם לא מזמן פרויקט מרגש שקשה להתעלם ממנו. כיתה ייחודית בבית הספר לעוורים בעיר, נהגתה במטרה לאפשר סביבת למידה חדשה שמשמשת השלמה מבורכת לתכנית הלימודים הקיימת. המטרה העקרית של הפרויקט, הייתה לצייד את התלמידים במיומנויות בסיסיות שיאפשרו להם לקיים את עצמם בעתיד לאחר שיסיימו את לימודיהם במקום. 

מתקנים גמישים

בבית הספר לומדים היום ילדים בדרגות שונות של לקויות ראייה. מסיבה זו, צריך היה בעצם לייצר מתקנים גמישים שיאפשרו לכל אחד מהם ללמוד ולשחק בהתאם ליכולותיו. מבנה בית הספר, עשוי בטון ובתוכו חדרי כיתות מרובעים בגימור טיח וצבע. המתקן החדש, שתוכנן כחלק מהספרייה שהייתה קיימת כבר בעבר, נהגתה כקוביה רב חושית שגימוריה משלבים חומרים ומרקמים רבים.

קוביה רב חושית (צילום Pichan Sujaritsatit)
ממגוון חומרים (צילום Pichan Sujaritsatit)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

המתקן האוורירי החדש, עוצב בהתאם לתכנית הלימודים והוא ממוקם כך שהוא נגיש מאוד לילדי בית הספר. כך למשל, המעקה הוחלף בחזית אינטראקטיבית מנוקדת חורים צבעוניים שלתוכם ניתן לנעוץ את יתדות הלמידה השונים.

קיר למידה אינטראקטיבי (צילום Jirakit Panomphongphaisarn)

לחידוד החושים

בתוך החדר, כל אחת מהפאות מתוכננת כך שניתן יהיה לבוא איתה באינטקראקציה. הילדים, נעים בין ארבעת הקירות ככל שהם מתקדמים בתכנית הלימודים ומחדדים את חושיהם. המגע מתחיל בצורות הבסיסיות ביותר ואז מצטרפים קנה מידה, מרקמים ומשקלים עד שהם מגיעים לזיהוי של בעלי חיים ופריטים אחרים. 

מצורות בסיסיות (צילום Pichan Sujaritsatit)
לבעלי חיים (צילום Pichan Sujaritsatit)

ולהכנה לחיי היומיום

ככל שהם מתקדמים, לומדים הילדים לזהות מכשולים פוטנציאליים שעשויים להזיק להם בחיי היומיום. בשיתוף מומחה לניחוחות, עוצבו קפסולות ריח שתפקידן ללמד את הילדים לגבי ריחות המעידים על מיני מזיקים שבהם אש, עשן, נזילת גז וכדומה. מומחה לסאונד, יצר הקלטות של סביבות המדמות את האפן בו הילדים מדמים את העולם. התאורה מתוכננת כך שהילדים יכולים לתרגל ולדמות ראייה בדרגות שונות של לקויות ראייה. רצפת החדר משובצת ספרות ואותיות ברייל בתאילנדית ובאנגלית. 

ניחוחות (צילום Pichan Sujaritsatit)
וסוגי תאורה (צילום Pichan Sujaritsatit)

הפרויקט, שתוכנן על ידי Creative Crews Ltd, אמור לשמש כאב טיפוס למפעלים רב תחושתיים ומוגבלים בתקציב בעתיד. 

לטובת פרויקטים בעתיד (צילום Pichan Sujaritsatit)

אולי יעניין אותך גם...