הטרנדולוגים
הטרנדולוגים

מי, מה, מו: הטרנדולוגים מציגים חלק שני משלושה

נפגשנו עם יזם העיצוב גיל רויטר וחזאית הטרנדים נתלי יצחקוב לדיבור על המגמות, הטרנדים, הצבעים והמעצבים הנכונים לשנים הקרובות. אנחנו התאהבנו. בואו גם

והנה עשרה דברים שכדאי לכם להגיד בשיחות סלון:

  1. בני דור ה Z הם מי שנולדו בסביבות שנת 2000 והם נקראים גם 'דור המסכים'. זה מכיוון שהחיבור לאינטרנט ולטלפונים הסלולריים, השיתוף ההמוני והרשתות החברתיות הם חלק בלתי נפרד מהזהות העצמית שלהם. דור ה Zs הוא כינוי של נתלי יצחקוב לשדרוג דור ה Z בדומה לשדרוג הנעשה בטלפונים סלולריים.
  2. סבין מרצ'ליס (Sabine Marcelis) היא מעצבת הולנדית שגדלה בניו זילנד, למדה באקדמיה לעיצוב באיינדהובן ומחזיקה היום סטודיו ברוטרדם. בגילה הצעיר, כבר הוזמנה להציג בירידים וגלריות ברחבי העולם, היא משתפת פעולה עם מותגים נחשקים ועיצוביה נמכרים בהצלחה רבה.
  3. מעצבת האופנה היפנית בת ה 76, ריי קוואקובו (Rei Kawakubo), היא הדמות העומדת מאחורי המותג Comme des Garcons. המותג המזוהה עם אוונגרד קיצוני, אותו הקימה בשנת 1969, הפך אותה לאחת ממעצבות האופנה החשובות של המאה העשרים.
  4. ואם כבר מדברים על קוואקובו, הרי שהיא זו שגם הגתה והקימה את החנות הלונדונית Dover Street Market הנחשבת לאחד ממתחמי הסטייל החמים הקיימים. בחמש קומות החנות, מוצגים פריטי מעצבים שנבחרו כולם כאחד על ידי קוואקובו כשלצדם מיצבים מעוררי השראה המתחלפים אחת לתקופה.
  5. אז אם אתם אוהבים טקסטיל וטפטים, אתם חייבים להכיר את המותג היצרני הממוקם בגלזגו – Timorous Beasties. המותג, עטור הפרסים, מחזיק חנויות בגלזגו ובלונדון וידוע ככזה המשלב בין דוגמאות של מוטיבים היסטוריים לדוגמאות נועזות, משעשעות ומלאות צבע.
  6. כמו הסטודיו בסעיף הקודם, גם Studio Dimore האיטלקי מורכב משני שותפים. הסטודיו, שהוקם לפני 15 שנה, משלב בין עקרונות קלאסיים לסגנון מודרני תוך שימוש בגוונים עזים ובדים עליזים.
  7. חובבי האמנות המודרנית לא יגיעו לפריז מבלי לבקר בפאלה דה טוקיו (Palais de Tokyo) הידוע כאחד המוזיאונים הבולטים בעיר להצגת אמנות עכשווית. במוזיאון מוצגות תערוכות שונות העוסקות בציור, פיסול, עיצוב, אופנה, וידאו ארט, קולנוע, ספרות ומחול.
  8. מוזיאון הפופ אפ שהזכירה יצחקוב הוא The Museum of Everything שהוקם כארגון ללא מטרות רווח ושמוצגות בו תערוכות של אומנים שלא עברו דרך מוסדות האקדמיה. המוזיאון נודד מזה כעשר שנים ופתוח מהשנה עברה בטנזניה כשמוצגים בו כרגע 2,000 יצירות של 100 אומנים.
  9. מוזיאון ויקטוריה ואלברט הלונדוני, הידוע בכינויו V&A, ידוע כמוסד וותיק אך נועז וככזה המכיל אירועי תרבות ואמנות בינלאומיים. בשוטף, מוצגות בו תערוכות מתקופות סגנונות ומקורות שונים כמו גם תערוכות מתחלפות העוסקות גם באמנות ועיצוב עכשוויים.
  10. "על מנת להיות בלתי ניתנים להחלפה, אתם חייבים תמיד להיות שונים" הוא אחד המשפטים המצוטטים של מעצבת האופנה הצרפתייה הפמיניסטית ופורצת הדרך, קוקו שאנל Coco Chanel)), הנחשבת, ללא ספק, כפורצת דרך בתחומה ומעצבת האופנה היחידה שהתברגה לרשימת 100 האישים המשפיעים במאה העשרים' של מגזים טיים.

אולי יעניין אותך גם...