החלל היפיפה (צילום:Milan Pekar)

מילאנו 2023: ביקור אצל מלכת האם רוסנה אורלנדי

הכירו את האמנים הכי שווים שהציגו השנה במתחמה של אושיית העיצוב הבלתי מעורערת

אי אפשר לסכם את שבוע העיצוב במילאנו מבלי להזכיר את תצוגת התכלית של רוסנה אורלנדי. מתחם התצוגה שלה מהווה מקום עלייה לרגל לכל שוחרי העיצוב. בין המותגים האייקונים היא דואגת לחדש את החלל בקולקציות שמאירות אמנים בועטים ולא פעם שמות גדולים התגלו לראשונה בין כתליה של הגלריה שלה. כמיטב המסורת ביקרנו בגלריה של כוהנת העיצוב והנה כמה מעצבים שצדו את עינינו שווה לעקוב אחרי העבודות שלהם.

 

כשנכנסים למתחם, אחת העבודות שמושכות את העין היא של אלסנדרו סיפו (Alessandro Ciffo), פסל סיליקון. זהו חומר שלא מאוד מוכר בשדה האמנות ומשמש את התעשייה בעיקר מאחורי הקלעים בתבניות למיניהן. כעת, סיפו מביא אותו לקדמת הבמה על ידי שליטה ומניפולציות בחומר הוא מצליח להטמיע בו אסתטיקה חדשה. אחד הפרויקטים המוצגים בגלריה הוא Cuboh  קוביות סיליקוניות מודולריות וצבעוניות, שמתחברות יחד באמצעות מגנטים ויכולות להרכיב מבנים וקונפיגורציות משחק אין-סופיות. לצד עבודת המוזאיקה הזו, האמן האיטלקי הציג סדרת אגרטלים שגם עליהם הפעיל מניפולציות בחומר והתוצאה, אובייקטים מסקרנים שמתעתעים למראה עם רכות מפתיעה.

(צילום: Riccardo Giancola)
באדיבותrossana orlandi gallery

את ליל ריימר הכרנו זה מכבר, האמן שעובד תחת השם Lyle xox, משתמש בחפצים זרוקים, שאריות של חומרים יומיומיים שרובנו רואים בהם כפסולת, אך הוא מוצא בהם חומר גלם ליצירה. לפני שהם מסיימים את דרכם באשפה, ריימר חותך, מדביק ומרכיב מהם מעין קולאז'ים תלת ממדיים לבישים. את היצירות כמסכות הוא נוהג להציג על פניו ולדגמן אותם בעצמו. את הניסיון הרב שלו בתחום האיפור הוא מבטא בהרכבת קומפוזיציות שנראות כמעט כעבודת קוטור בתהליך אינטואיטיבי, אך כזה שמעניק תשומת לב לכל פרט ופרט. אצל אורלנדי מצאנו הדפסים של הפורטרטים העצמיים שמביעים הומור, אירוניה ויופי וקוראות לצופה להתעמק ולנסות לזהות את החלקים הרבים מהן מורכבת כל עבודה.

באדיבותrossana orlandi gallery

סטודיו אחר שהציג בגלריה ושווה להכיר הואAtelier Oi , סטודיו שוויצרי מאת שלושה יוצרים שעובדים יחד כבר מעל שלושים שנה. בעבודה מולטי דיסציפלינרית, הם מעצבים מגוון רחב של עבודות שנעות בין אובייקטים קטנים החל מבשמים למותגים כמו בולגרי, דרך גופי תאורה, ריהוט ועד עיצוב חללים שלמים. בדרך כלל החומר נמצא במרכז וחקירתו היא שמניעה את העבודה. בגלריה האיטלקית הנחשקת, הטריו הציג עבודות תאורה שיוצרות הרמוניה ותנועה מתמדת. העבודות משחקות באלגנטיות במפגש שבין זכוכית ואור ורואות בחומר כנוזל במצב מוצק, מה שמעניק לו אפקט מעניין כמו קרני אור שפוגעות במים. הסטודיו השתתף השנה בין היתר גם בתערוכה Objets Nomades מבית האופנה לואי ויטון, שם הציג קולקציית קערות אוריגמי שהורכבו מול הקהל במופע פרפורמנס במקום.

מיצב אור, באדיבותrossana orlandi gallery
באדיבותrossana orlandi gallery
באדיבותrossana orlandi gallery

האחרון ברשימה שלנו הוא האמן הצ'כי דניאל פירסק (Daniel Pirsc). פירסק עובד בטכניקות ואסתטיקות חדשניות בפורצלן. קולקציית הוואזות אותן הציג בשבוע העיצוב, משחקות עם ארכיטיפיים קלאסיים כמו האמפורה העתיקה להן הוא מעניק טוויסט קטן ומרגש. הוא שומר על הפונקציונאליות של הכלי, אך יוצר אשליות אופטיות במשחק של אור וצל. במבט חטוף, הוואזות נראות משונות ומזמינות את המבקרים לבוא ולבחון אותן מקרוב. הוא משחק בפרופורציות ועיוותים פרובוקטיביים עם פרופיל דק ושברירי שיראו שונה מכל זווית עליהן תסתכל.

עוד תגליות באדיבותrossana orlandi gallery

לפרויקטים מסקרנים נוספים משבוע העיצוב האיטלקי, המשיכו לעקוב.

אולי יעניין אותך גם...