באדיבות MISSONI

מבזק מילאנו: שובם של הצבע, החלומיות והאסקפיזם

5 אירועים שמבשרים את חזרתה של הצבעוניות, היצירתיות והדמיון לחיינו

שבוע העיצוב מילאנו היה עמוס באירועים, מיצבים, מותגים וקהל מבקרים ששטף את העיר. 5 ימים סיירנו וחרשנו ברובעים השונים ולא הצלחנו להגיע לכל אחד ואחד מהאירועים. המרכזיים והבולטים מביניהם היו מחייבים ביקור והנה 5 אירועים שהביאו איתם בשורה מרעננת לתעשיית העיצוב והאמנות ועסקו לא מעט ברצון לברוח אל עולם חלומי, אופטימי, צבעוני ומרגיע.

 

Solid NatureBeyond the Surface

המיצב של מותג הבוטיק לאבן ולעיצוב זכה במקום הראשון של Fuorisalone. במרתף וילה פרטית ברובע בררה המרכזי, המבקרים נכנסו לנוף חלומי סוחף, שתוכנן על ידי אלן ואן לון וחוליו מרגרי מסטודיו האדריכלות המפורסם OMA, אשר עורך הקבלה בין היווצרות וחציבת אבן, לבין תהליך חלימת החלומות. כשם שיצירה ועבודה של אבן דורשות זמן, מיומנות ומאמץ, כך גם בהגשמת חלומות. המטרה של SolidNature היא לעורר ולהניע מבקרים לחלום ולדחוף את גבולות היצירתיות. החלל חולק ל-5 מיצבים צבעוניים והזויים

לסדרת של מיצבים הזויים המגיבים לנושאים כמו 'עימות', 'התגלות' ו'סבלנות', כל אחד מציג 'טיפולים, וגישות לעיצוב עם אבן טבעית. "אנו חיים בעולם שצורך במהירות הדורש סיפוק מיידי", מספר דוד מהיארי, מנכ"ל SolidNature. "אנחנו רגילים לתת מענה מיידי לצרכים ולרצונות שלנו. אבל כשזה מגיע להשגת המטרות והחלומות שלנו, זה לוקח זמן. זה עניין של משמעת, סבלנות, הרבה כישלונות ולקחים. אותו הדבר ניתן לומר על עבודה עם אבן. לוקח אלפי שנים ליצור פיסת אבן כפי שהיא. חול, עצים, בוץ וחומרים אחרים עוברים תהליכים כמו לחץ או אפילו רעידות אדמה כדי להפוך בסופו של דבר ליצירת אמנות יוצאת דופן".

Moooi – בושם אלגוריתמי

כמדי שנה, אולם התצוגה של מותג העיצוב הצבעוני, מעז ולא משחק לפי החוקים של שאר המותגים בסביבתו. Moooi מנסה להיות בועטת, מחדשת וערה לרוח התקופה. אחרי שבשנה שעברה הפתיעו עם מפיץ ריח רובוטי שנע בחלל לפי תנועות האנשים ולומד את אורחות חייהם, השנה היא חברה לחברת EVERYHUMAN, חברת בישום אלגוריתמית המנסה לחבר את הרכב הבישום המדויק לחלל לפי טכנולוגיית AI. באולם התצוגה ניתנה למבקרים האופציה להירשם ולענות על שאלון באופן דיגיטלי, שאלון לא עובדתי טיפוסי, אלא מבוסס על מצב רוח ותחושות, שנועד לתת לאורח חוויה והשראה. השאלון מתכתב עם מכונה המייצרת את תרכיב הניחוח בזמן אמת לפי הלך הרוח של המתנסה. "בעולם המתפתח במהירות של טכנולוגיה, אנחנו שואפים ליצור עיצובים מעוררי השראה שיחברו אנשים ברמה עמוקה יותר, חוצה גבולות של מרחב וזמן. אנחנו ממשיכים ליצור עתיד שבו הטכנולוגיה והמין האנושי משתפרים ומשלימים זה את זה", אומר המנהל האמנותי של moooi, מרסל וונדרס.

באדיבות moooi
באדיבות moooi

Missoni home LIVING INSIDE-OUT

לרגל שבוע העיצוב 2023 החליטה מיסוני, חברת האופנה והלייף סטייל, לעודד את המבקרים לגלות את הרגשות האינטימיים ביותר שלהם, אלה שלעתים קרובות נשכחים או לא ניתנים כבר לזיהוי. בשונה משנה שעברה בה עיצבה את אולם התצוגה כחלל מאוד מזמין אינסטגרמי (צילומים לרשתות על רקע בובת ארנב ענקית בטקסטורות של החברה), נראה שהשנה בחרה להתמקד בחיבור הפיזי בין אנשים לצד שימוש בצבעוניות בולטת ומזוהה. החברה עשתה זאת באמצעות מיצב ראוותני באולם התצוגה המילאנזי שלה על ידי mix & match של צבעים וטקסטורות בצורת דונאטים או אובייקטים מרחפים וצבעוניים, אזורי ישיבה המיועדים לנטוורקינג או מנוחה, שחושפים חזונות דקורטיביים בפרספקטיבה ויוצרים פאזל אומנותי בסגנון המזוהה עם מיסוני שעוצב בחופש מוחלט כדי לעודד את מצב הרוח ודואג להרחיק דאגות.

באדיבות MISSONI
באדיבות MISSONI

Salvatori:

מותג העיצוב האיטלקי המתמחה באבן טבעית משתף פעולה בשבוע העיצוב עם האמן רפאל סלבודי (Raffaele Salvoldi) שעיקר עבודתו מתמקדת בעץ וכעת מציג את עבודתו עם אבן טבעית בפעם הראשונה. במיצב המרשים המבקרים צפו בשלושה אובייקטים, כל אחד מהם מורכב ממאות לבני בנייה קטנות, שאריות חומרי גלם שהורכבו כמו עבודת דומינו, בשיווי משקל ואיזון ללא חומר המדביק אותן זו לזו.

"שיתוף הפעולה עם רפאל מתאים באופן מושלם לפילוסופיה שלנו: קידום מעצבים, אמנים ועבודות המדגימות כיצד כושר ההמצאה והכישרון האנושי יכולים להפוך לכלים להעלות את המודעות לשמירה על כדור הארץ", אומר גבריאל סלבטורי, מנכ"ל החברה. "דרך העבודות של רפאל, אנחנו רוצה להחזיר את הכבוד לכל שבר בודד של חומר גלם על ידי נקיטת גישה חסכנית והדגשת הרעיון שאין משאב מבוזבז. זה תלוי בנו להיות חכמים ולהשתמש בכל אלמנט שהטבע מספק בצורה הטובה ביותר".

באדיבות Salvatori
באדיבות Salvatori

MIRAGE by NOROO

חברת מוצרי הצבע NOROO יצרו ברובע טורטונה במילאנו את MIRAGE, מיצב שהוא בעצם אשליה אופטית מהפנטת ושובת לב, המעבירה את המבקרים לעולם אחר, עולם של תקווה ואפשרות, שבו המוח יכול לשוטט חופשי והרוח יכולה לנסוק. עם יצירות אמנות ההדפסה התלת-ממדיות האקולוגיות של Unaproject שנראות כמו מעין טוטמים ברקע, המבקרים הוזמנו  לחקור את גבולות הדמיון והיצירתיות, להתמכר ליופי של אור וצבע ולהצעיר את נשמתם. התערוכה מתרחשת בחלל לילי שבו גבולות ואור מצטלבים בצורה לא סדירה, ומובילים את המבקרים לממלכה חלומית שמעבר לתודעה. בתוך החלל, המבקרים יכולים לחוות מגוון רגשות, כולל בדידות, הגנה, פליאה וריפוי, תוך עמידה בסחרחורת הנגרמת על ידי ההשתקפויות והשבירה האינסופיות של האזור. האורחים הוזמנו להתענג על יחסי הגומלין של אור ומרחב, שבו העולם הקונבנציונלי והעולם הלא קונבנציונלי נפגשים בקשר של הפריזמה שלמעלה והאובייקט בהשראת הטוטם המגלם טבע נסתר.

מיראז', באדיבות NOROO
מיראז', באדיבות NOROO

לפרויקטים מסקרנים נוספים משבוע העיצוב האיטלקי, המשיכו לעקוב.

אולי יעניין אותך גם...