מתוך חשבון האינסטגרם thegofont@

מאירים זרקור: 5 מעצבי פונטים עבריים שכדאי לכם להכיר

סדרת כתבות חדשה מביאה למרכז הבמה אמנים צעירים בולטים בתחומם ואם עוד לא שמעתם עליהם, הגיע הזמן

האלפבית העברי, כפי שאנחנו מכירים אותו היום, הולך אחורה אלפי שנים לתקופת בית שני. היום אנחנו נהנים ממגוון גופנים וסגנונות שמאפשרים לשדר מסרים, נסתרים או גלויים, מעבר לטקסט הכתוב. הפונטים מלווים אותנו בחיי היום יום; בין אם זה בגלילה בנייד, על גבי תפריט במסעדה, או השלטים שמקשטים את הרחוב. יש להם נוכחות וכוח השפעה אל התת מודע שלנו, בצורה בלתי מפורשת. הכירו 5 יוצרי פונטים שמציעים נקודת מבט רעננה על האות הקדומה.

 

גופונט

דנה ברקאי וארין אסרף מגשימות את תשוקתן האמיתית ובזמן הפנוי, בין עבודות, מעצבות אותיות. תחת המותג 'גופונט' הן עושות מתיחת פנים לאות העברית. מתנסות במידול תלת דיגיטלי ומתחזקות חשבון אינסטגרם עדכני, כשהשחור לבן שולט בו.

אלרון בוקאי

מעצב פונטים שמבקש שהעולם יראה פשוט יפה יותר. הוא רואה בטיפוגרפיה גם אמנות וגם מדע. מאמין שלגופנים יש שפה רגשית, שיש לשים לב לפרטים הקטנים ולצורות שמסתתרות, אותן יוצרות האותיות עצמן ולדרך שהן גורמות לנו להרגיש.

נריה בן משה

את האהבה שלו לאותיות עבריות הוא מגשים בעבודה שלו כמעצב, יוצר וממתג. הוא נושם עיצוב , מצייר אותיות ויוצר קליגרפיות יפיפיות בציפורן על דף נייר ולצד זה, פונטים שונים וזמינים לקהל הרחב.

רוני קוך

מעצבת צעירה בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר וכבר רשמה הישג מרשים כשפונט 'קרנטינה' נכנס לגוגל פונטס. מלבד יצירת פונטים, היא עובדת בעיצוב גרפי ומיתוג, עם לא מעט פרויקטים מעולמות המוזיקה והאלבומים.

בן נתן

הוא התחיל בגיל מוקדם, כבר כשהיה בן 15, לאט לאט תחביבו הפך למקצוע. כמעצב, מרצה, ומייסד של 'הפונטיה', נתן פועל במטרה להגדיל את ההיצע של הגופנים העבריים הקיים בשוק. עם עשרות פונטים שנולדו תחת ידיו, הוא מציע מנעד רחב של אפשרויות הן למעצבים והן לקוראים, בצדו השני של הדף או המסך.   

אולי יעניין אותך גם...