ינאי פרישר גוטמן, מעצב פנים פנים ומבעלי NewRoom (צילום יהודית הופמן מג'ר)

מאות פרויקטים ואלפי לקוחות לסטרטאפ עיצוב אונליין בן פחות משנה

האתר מאפשר עיצוב מקוון לפי סגנון ותקציב שהוגדרו מראש. "הרעיון נולד כשרצינו לעצב את הסלון וחיפשנו פתרון אונליין שיחסוך לנו פגישות וימי קניות" אומרת רו"ח ריקי אלבז ממייסדי NewRoom

לאחר מספר חודשי פעילות,  NewRoom מציגה נתונים מרשימים: נרשמו באתר מעל 2,500 לקוחות, 700 מעצבים ו 40  רשתות לעיצוב הבית. למעלה מ 500 פרויקטים של עיצוב בארץ ובעולם כבר בוצעו דרכו ויצאו אל הפועל. כעת, נמצאת החברה בשלב הרחבת הפיתוח הטכנולוגי מחד והפעילות בשווקים נוספים מאידך.

היזמים מאחורי NewRoom הם: מעצב הפנים ינאי פרישר גוטמן, איש העסקים איתן טיש (סמנכ"ל לשעבר בהוט ומנכ"ל לשעבר בקבוצת IDB), ורו"ח ריקי אלבז המתמחה בניהול פרויקטים מורכבים בארץ ובעולם. אליהם הצטרפו בחודשים האחרונים, אבינועם נובוגרודסקי (מייסד ומנכ"ל לשעבר של חברת הענק Clarizen) וקובי שלום (סמנכ"ל בכיר שהוביל את מערך ההשקעות הלא סחירות בקבוצת כלל ביטוח).

ינאי פרישר גוטמן, מעצב פנים ומבעלי NewRoom (צילום יהודית הופמן מג'ר)

כולם מרוויחים

לשיטה, שתפורט בהמשך, כך לפי הוגיה ויזמיה, יש רק יתרונות. "היתרונות ללקוחות הם חסכון בזמן וכסף אבל גם הנחות מספקים, יעוץ מקצועי אונליין בעלות מופחתת וקבלת הדמיה ללא עלות לצורך בחירת המעצב" אומר ינאי פרישר גוטמן, מעצב פנים ומהשותפים במיזם. "במקביל, ישנם יתרונות גדולים גם למעצבים עצמם ולנותני השירות. האתר, מאפשר להם חשיפה לקהל לקוחות גדול בארץ ובעולם ללא כל עלות, הם מקבלים כלים טכנולוגיים להכנת הדמיות וניהול הפרויקטים וכן נהנים מתמיכה מקצועית ומהסכמים עם ספקים.

כשאנחנו תוהים בכל זאת אם המגע האישי אינו חסר, מציינים אנשי החברה שבניגוד למיזמים אחרים בתחום העיצוב המאמינים בעיצוב רובוטי, NewRoom מעודד עיצוב בעזרת מעצבים ומאמין שאין תחליף למגע האנושי והעיצוב האישי בתחום האומנות והיצירתיות.

עיצוב ג'ני ויאלינק (צילום מאור מויאל)

פשוט וקל

"הרעיון נולד כשרצינו לעצב את הסלון וחיפשנו פתרון און ליין ללא פגישות וימי קניות" אומרת רו"ח ריקי אלבז "עבודת המיון בחיפוש אחר מעצבת, הסתברה כתהליך מסובך וקשה כי לכל אחת יש סגנון עבודה שונה, טעם שונה ומחיר שונה והקושי הכי גדול הוא שלא ברור מה הולכת להיות בסוף התוצאה". 

המצב שמיד נתאר מוכר להמון אנשים באינספור בתים. רבים מאיתנו, נכנסים הבייתה ועוד לפני שאנחנו מספיקים להניח את סלי הקניות או לחלוץ את נעלי הילדים, מרגישים שמשהו בתמונה הכללית לא מסתדר לנו בעיניים. כשאנחנו רגע מתפנים להעמיק בזה, מסתבר לנו שמדובר בעיצוב. ואז, כשאנחנו רק מתחילים לחשוב על זה, אנחנו מן הסתם מתעייפים, עוד לפני שעשינו ולו צעד אחד לקידום הסיטואציה. "קודם נעבור את חופשת הקיץ", "אולי אחרי החגים", "כשלא יהיה כל כך הרבה אבק באוויר", "כשנחליף את המיטה של הילד" – אלו הם רק כמה מהתירוצים שאנחנו יכולים להעלות בחשבון לפני שאנחנו נכנסים לאופרציה המפרכת הזו.

עיצוב אלינור ליפשיץ סיידן (צילום אורית ארנון)

עובדים במקומכם

בדיוק בשבילכם ובדיוק בשביל זה, הושק לפני פחות משנה NewRoom, מיזם טכנולוגי חדש ומסקרן בתחום עיצוב הבית. הטכנולוגיה, בדמותו של אתר ידידותי מאוד למשתמש, מאפשרת לכל אדם להשתמש בשירותי עיצוב מקצועיים ולחסוך כך זמן, כסף ולא מעט כאב ראש. "הלקוח, נכנס לאתר, מצלם את החלל שהוא רוצה לעצב, מגדיר תקציב, בוחר סגנון ונותן לאנשי מקצוע לעשות לו את החיים קלים ולתת לו את כל היעוץ הנדרש" אומר פרישר גוטמן.

אז מה חדש בעצם בשירות שלכם?

"המערכת מאפשרת למשתמש לבחור מראש את התוצאה לפי התקציב והסגנון שהגדיר. בנוסף, באמצעות טכנולוגיה שפיתחנו, ובתהליך פשוט ומהיר, המערכת מחברת לכל משתמש את המעצבים הזמינים והמתאימים בדיוק בשבילו".

איך זה קורה בפועל?

"אחרי שהזין את הנתונים, המשתמש מקבל סט של הדמיות שמתוכן הוא בוחר את המעצב והעיצוב האופטימליים המתאימים לסגנון ולתקציב שהגדיר. כל זה מתאפשר בארץ ובחו"ל, מבלי להרים אף טלפון ומבלי לצאת מהבית".

מתי בכל זאת המשתמשים עוברים מהמחשב לפעילות מעשית?

"אז זהו שזה לא קורה. המשתמשים מקבלים רשימת קניות, כולל לינקים וקודי הנחה, מזמינים הכל מהמחשב ומקבלים את המוצרים ישירות הביתה".

והקשר האישי עם הלקוח לא חסר?

‏"במהלך הפרויקט,  קיים קשר אישי דרך ווטסאפ  ושיחות טלפון. בנוסף, לקוח המעוניין להוסיף פגישה או יום קניות עם המעצב, יכול כמובן לעשות זאת בהתאם למגבלות המיקום ולוח הזמנים של שני הצדדים".

עיצוב זוהר אוריאל (צילום אורית ארנון)

לכל סיר יש מכסה

כולנו יודעים שעיצוב הבית דורש הבנה, ניסיון ומקצועיות גם אם מדובר רק בהלבשת חלל, עיצוב חדר לילד או רכישת רהיטים. "המיזם הופך את עיצוב הבית לבר השגה לכל משתמש ולכל סוג חלל, בין אם מדובר בהלבשת חלל יחיד או בעיצוב מספר חללים בבית "אומר פרישר גוטמן.

באיזה אפן המערכת מתאימה מעצב ללקוח ולפרויקט שלו?

‏"לכל מעצב יש דירוג, סיווג לתקציבים וזמינות. המשתמש בוחר את ההדמיה והמעצב המתאימים לו ביותר, רק לאחר שהוא מקבל ובוחן מספר הדמיות של מעצבים שונים". 

איך בעצם המעצבים משתלטים על פרויקט מבלי לבקר בשטח?

‏"הם מקבלים מהמשתמשים סרטונים, צילומים, תוכניות עם מידות, תמונות השראה וכל מידע משלים נוסף שלו הם נזקקים. בזכות הטכנולוגיה, כל לקוח יכול להתייעץ עם מעצב מקצועי אונליין  לכל סוג חלל ובכך להקל מאוד על התהליך".

עיצוב ג'ני ויאלינק (צילום הגר דופלט)

אולי יעניין אותך גם...