טלי ברנדוינהנדלר לייזרוביץ
טלי ברנדוינהנדלר לייזרוביץ (יחצ)

לא נחה לרגע | טור אישי – טלי ברנדוינהנדלר לייזרוביץ

המושג WE WORK מוכר לכל מזה זמן. עם זה, כדאי לציין שהמושג הוא בעצם שם של חברה עולמית שדבק בכל חללי העבודה המשותפים למרות שהיום קיימות למעלה משבעים חברות שונות שנותנות מענה לטרנד ההולך ומתפשט של חללי עבודה משותפים בארץ ובעולם. מה שהתחיל במשרד השגרתי, עבר אל חדרי העבודה הביתיים, פלש והגיע לבתי הקפה ולבסוף התקבע על חללי העבודה המשותפים.

עבור פרי-לנסרים בעלי המשמעת הסובייטית הקפדנית, העבודה מהבית מהווה יתרון משמעותי גדול בעוד שעבור המפוזרים היא עשויה להוות כקללה של העסק . מחד, לעבודה מהבית יתרונות ברורים ובהם היכולת להתהלך במהלך היום בטרנינג וקוקו, לעשות הפסקות כשאנחנו רוצים, לתלות כביסה ולא לבזבז כסף על אוכל בחוץ. מאידך, אפשר בהחלט להשתגע כשמעבירים ימים שלמים בבית ללא נפש חיה לפצוח איתה בשיחה. המצב נעשה קשה אפילו יותר כשיש עוד נפשות חיות שמסתובבות בבית (בהמשך פתרון לא פחות מגאוני) שמנטרלות את האופציה לעבוד בשקט. בשל כך, רבים בוחרים באופציה שבמידה כזו או אחרת משלבת את בין העולמות והיא עבודה בחללי עבודה משותפים או בשמו הלועזי Co-Working Space.

חלל משותף הורים ילדים MOMMY WORK, עיצוב פנים: תמר רוזן נעים
חלל משותף הורים ילדים MOMMY WORK, עיצוב פנים: תמר רוזן נעים (צילום: אייל תגר)

למעשה, מדובר בנוסחה מנצחת ובאחת המגמות הבולטות בשנים האחרונות בתחום התעסוקה לפיה בחלל נתון עובדים זה לצד זה פרי-לנסרים, שכירים, סטארט-אפיסטים, אנשי חברות קטנות ופעילי עמותות. הפתרון הנוח מנטרל את הצורך להתחייב לנכס בחוזה דרקוני ארוך טווח ומאפשר לכל עובד לשכור משרד ליום, לשבוע, לחודש או לשנה ולא לשלם על הוצאות כמו ארנונה ותחזוקת משרד. בנוסף, בחללים המשותפים לא פעם ניתן לקבל שירותי משרד בסיסיים כמו גם לייצר הזדמנויות עסקיות שלא היו נקראות בדרכי העובדים מהבית.

את חללי העבודה המשותפים ניתן למצוא ברחבי הארץ כולה, בתצורות שונות כשמה שנותר לעשות זה רק לבחור את המתחם הנכון עבורכם בין אם מדובר באחת הרשתות הגדולות או באחד המתחמים הבוטיקיים שנפתחים כמו פטריות אחרי הגשם. גם אלה וגם אלה פונים לסוגי קהילות שונים בין אם מדובר באדריכלים, מעצבים סטארט-אפיסטים, בעלי מקצעות חופשיים ואפילו הורים שהחלו להכיר את מתחמי ה Mommy Work.

אז מה זה בעצם Mommy Work?

חלל משותף הורים ילדים MOMMY WORK, עיצוב פנים: תמר רוזן נעים
חלל משותף הורים ילדים MOMMY WORK, עיצוב פנים: תמר רוזן נעים (צילום: אייל תגר)

אין הורה ובמיוחד אימהות שלא מרגישים את תחושת הפרידה הקשה בתום חופשת הלידה. שלושה וחצי חודשים, כך חורץ החוק, ואז נאלצת האם להיפרד לרב שעות היום מהיקר לה מכל ולשוב לעבודה. פתרון נחמד לכך הוא Mommy Workשהינו מתחם עבודה שיתופי להורים וילדים ברעננה שבו עמדות עבודה בחלל פתוח לצד מרחב פעילות לקטנטנים עם מטפלות. המתחם מחולק לשלושה חללים כשכל עובד יכול לבחור היכן וכמה זמן ירצה לעבוד בכל אחד מהם: חלל משותף להורים וילדים בו ניתן לשלב עבודה לצד משחק, חלל עבודה סטרילי מילדים שבו עמדות בחלל אופן פתוח ואזור לקטנטנים עם מטפלות.

מייסדת המקום ובעליו היא גל חיים. "לפני שנה וחצי, כשעוד הייתי בהריון, נחשבתי כמכורה לעבודה" מספרת גל חיים "עבדתי מסביב לשעון כמפיקת טלוויזיה וקולנוע גם בחודש תשיעי. עמיתי לעבודה חשבו שאשוב לעבודה תוך חודש וחצי מהלידה. בפועל, אחרי הלידה חיי השתנו לבלי היכר, גיליתי בעצמי צד שלא הכרתי והתאהבתי בדניאל ובאימהות. מהר מאוד הבנתי גם שאני לא מסוגלת להכניס את דניאל לכל מסגרת שהיא בגיל שלושה חודשים".

לקראת סיום חופשת הלידה פנתה חיים למעסיק שלה וביקשה לשוב לעבודה אם כי מהבית לצד דניאל. "לשמחתי הוא הסכים" מעידה חיים "עבדתי בכל רגע שיכולתי, כשדניאל על המנשא, תוך כדי טיול בעגלה ובזמן שישן. אך, בנקודה מסוימת, דניאל גדל והבית הפסיק להיות נח עבורי ועבורו. חסרה לי חברת אנשים בוגרים והרגשתי שגם הוא זקוק לאינטראקציה עם בני גילו. התגעגעתי למפיקה שהייתי, לצילומים, לחדרי העריכה, לקצב המהיר בו חייתי לפני שהפכתי לאמא, עם זה, גם תהיתי אם בכלל בחרתי במקצוע הנכון ואיך אשלב אותו עם עוד ילדים שאנחנו מתכננים בהמשך".

סן פרנסיסקו, קליפורניה
סן פרנסיסקו, קליפורניה (NextKids)

לקראת ספטמבר כשקבוצות הפייסבוק הוצפו בפוסטים של הורים שבורים על כך שהם צריכים להכניס את הקטנטנים שלהם למסגרת, ליבה של חיים יצא אל כל אחד מהם. "לא הבנתי איך זה שבחברה מתקדמת כמו שלנו כל כך הרבה הורים הולכים נגד האינטואיציה שלהם ומעבירים את זה לסדר היום" היא מציינת "באיזה עולם אנחנו חיים המחייב אותנו ללכת הפוך ממה שהכי טבעי ונכון עבורנו. זו בדיוק הייתה הנקודה בה החלטתי שצריך לפתוח מקום שיהיה בית עבור הורים הבוחרים לשלב הורות וקריירה. בין אם זה כי הם חייבים להשתכר ובין אם משום שהם רוצים להתקדם ולפתח קריירה משמעותית. סיפרתי לאסף, בן זוגי, על הרעיון והוא מיד דחף אותי לצאת אל המסע".

מהר מאוד התחילו השניים לחפש מקום שבו יפתחו את Mommy Work. "היה לנו חשוב למצוא מקום באזור תעשייה על מנת לאפשר גם לשכירים/ות להגיע אלינו" אמרה חיים שציינה גם שעל מנת להקל על ציבור ההורים העובדים, המקום עושה גם שיתופי פעולה עם חברות הממוקמות באזור התעשייה בו הם יושבים.

טלי ברנדוינהנדלר לייזרוביץ

יועצת בכירה בתחום המשרדים ובעלת חברת TooT המתמחה בניהול פרויקטים לחברות שעוברות משרדים. יוצרת הסדרה דסק-טופ המשרדים היפים בישראל, סדרת דוקו בנושא עיצוב משרדים.

אולי יעניין אותך גם...