מימין הכלים של מעין בן יונה, משמאל הפוני של סטודיו קאהן

כשמלאכת יד פוגשת אינסטגרם: החשבונות השווים של הקרמיקה הישראלית

הם מהלכים על הגבול הדק שבין עיצוב לאמנות, יוצרים מתוך חומר וממציאים אותו כל הזמן מחדש. גלזורות, עבודת כפיים וקעריות – הקרמיקאים באים

יש ביצירה בקרמיקה משהו קסום שקשה להסביר אותו. אנשים יוצרים, קריאייטיביים, אמנותיים, מעצבים, ברגע שהם מתחילים להיחשף לתהליכי העבודה עם הקרמיקה, הם נשבים בקסמה. בהנחה שהם אוהבים ללכלך את הידיים והבגדים, אם לא ישימו לב ימצאו את עצמם במהרה בשיעור או קורס או חוג של קרמיקה במסגרת כזו או אחרת, מדובר על חומר ותהליכי יצירה שקשה לעמוד בפניהם.

 

כמו בהרבה תחומים שקשה לעמוד בפניהם, יש גם הרבה מאוד יוצרים, ברמות שונות ומשונות. מלאכת היד הוותיקה מושכת עליה חובבים, ילדים, זקנים, סטודנטים לתחומים יוצרים וגם אמנים ותיקים ומעצבים מובילים בתחום בארץ ובעולם. לרוב אלה שמצליחים לייצר מהחומר הזה משהו שונה ומיוחד ובעיקר יפה, יש גם פרופיל אינסטגרם שיוציא לכם את העיניים.

קבלו את מצעד 10 חשבונות האינסטגרם האהובים עלינו של קרמיקאים ישראלים:

@yaaranirkachlon

יערה ניר כחלון עוסקת בקרמיקה שולחנית, כל מה שיכול להיות על השולחן – היא יודעת. כוסות, צלחות, קערות, ואזות, תבניות ועוד ועוד. הכל למכירה באתר הבית שלה.

@nowpottery

עירית בירן מונעת מהתשוקה והאהבה שלה לבישול, לאוכל ולהאטה (בחיים). הרבה מינימליסטיות תוכלו למצוא בחשבון שלה וגם את כליה תוכלו לרכוש באתר.

@maiyanbenyona

מעין בן יונה היא מעצבת קרמית שסיימה את לימודיה בבצלאל לפני כחמש שנים ומאז היא יוצרת בחומר ואזות בכל מיני צורות וגדלים לשימושים שונים ובצבעים עזים.

@studiokahn

סטודיו קאהן של מיי ובועז הוקם בזמן לימודיהם בשנת 2008 ובו הם יוצרים פריטים שכבר מזמן הפכו לאייקוניים. בין בננה על כדור לפונים המפורסמים הם גם מעבירים סדנאות יצירה בקרמיקה בהן תוכלו ללכת עם קצת מכל הטוב הזה ביתה.

@materialgirlz_ceramics

סטודיו מטיריאלגירלז שייך לקרמיקאיות עדי טל ושי ג׳רסי שיוצרות בשנים האחרונות דברים ממש מטריפים שתוכלו לראות בעיקר בעמוד האינסטגרם שלהן או בסטודיו. פריטים גולמיים וצבעים חומים, החום והאהבה ממש נוזלים מבעד לחריצי הקרמיקה.

@plusoplus

בסטודיו +O+ יוצרים קרמיקה לצמחים מכל מיני סוגים, כלים לפרחים, עציצים לצמחי נוי וחישוקים תלויים לצמחי אוויר, הרבה עבודת טרקוטה עדינה ומיוחדת.

@esti.castro

הסטודיו של אסתי קסטרו מציג אמנות ופיסול בקרמיקה, והיא נותנת מהידע רב השנים שלה בסדנאות ושיעורי קרמיקה ממש בסטודיו, שכבר מזמן הפך לבית ליוצרים חדשים שמגיעים אליו כדי להתחבר לחומר ולגלות את כל סודותיו

@ayn_ceramics

הסטודיו של עינב פרייס ממוקם בהוד השרון ועוסק באהבה שלה לקרמיקה ובשילוב שלה ב'חיים האיטיים' שבחרה לה וזה ניכר מחשבון האינסטגרם שלה. יש מצב שאם תעקבו גם אתם תתחילו לחיות לאט.

@1220ceramicsstudio

הסטודיו של ליאור שחר 1220° (על שם טמפ' השריפה) הוקם רק לפני כמה שנים אך היא כבר ותיקה בתחום ומוכרת וגם מוכרת את יצירותיה ברחבי העולם.

@ronityampottery

רונית ים מעידה על עצמה שהיא קרמיקאית שמאוהבת באוכל, אמא, חולמת חלומות ומייקרית. יש לה סטודיו לקרמיקה שימושית והיא גם מלמדת קדרות בעיר חיפה. עמוד האינסטגרם שלה שווה וגם שובה וראו הוזהרתם.

@freefoldingceramics

אחרונה חביבה היא מיכל קרן-גלמן שיוצרת את כליה בקיפול חופשי מה שמייצר כלים בתצורה קצת אחרת, זורמת ומנוגדת להרגלים שלנו מהחומר הקרמי.

עד כאן חשבונות אינסטגרם של קרמיקה ישראלית, מקווים שלא יצאתם מכליכם ושמצאתם לכם איזו קערה או צלחת או ואזה להזמין הביתה.

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...