שיתוף פעולה מרתק בין וירג'יל אבלו ומוזיאון הלובר (צילום: thibautgrevet)

כשמדונה בין הסלעים הופכת להדפס על חולצת טריקו

רק טוב יכול לצאת ממפגש בין מעצב לוהט ועכשווי כמו וירג'יל אבלו למוזיאון הלובר הוותיק. קולקציית קפסולה חדשה חוגגת את יצירותיו של המאסטר האיטלקי לאונרדו דה-וינצ'י

שיתוף פעולה מיוחד במינו בין מוזיאון הלובר הוותיק לבין, לא אחר מוירג'יל אבלו – המנהל האומנותי ומייסד מותג האופנה המאוד בועט Off-White, הוליד קולקציית פרטי לבוש חדשה ומסקרנת. שיתוף הפעולה, נרקם לכבוד תערוכה לציון 500 שנים למותו של הגאון האיטלקי, לאונרדו דה וינצ'י. התערוכת הרטרוספקטיבית, משקפת את הקריירה האומנותית של דה וינצ'י כצייר, והיא מוצגת בימים אלה ועד סוף חודש פברואר במוזיאון.

)
לכבוד התערוכה (צילום: thibautgrevet)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק

גאון איטלקי

דה וינצ'י, איש הרנסנס, ידוע בסקרנותו העיקשת בנוגע לתחומים רבים ומגוונים. מאמנות למדע, דרך הנדסה, אווירונאוטיקה, מתמטיקה, אנטומיה, ציור והרשימה עוד ארוכה. הוא נחשב לאמן וממציא גדול שללא ספק הקדים את זמנו. "הייתי מוקסם מדה וינצ'י כבר מראשית דרכי" אמר וירג'יל אבלו "הייתי בשנה הראשונה שלי בוויסקונסין בחוג אומנות. התעניינתי במיוחד לא רק ביצירות האמנות שלו, אלא גם מההשפעה שהייתה לו בתחומים רבים מלבד אמנות: מדע, הנדסה, ארכיטקטורה… בעיניי הוא מסמל את כל מה שהרנסנס היה".

עוסקים במגוון תחומים (צילום: thibautgrevet)

לא נח לרגע

אבלו, גם הוא חולק אהבות שונות ונחשב ליוצר רב פעלים בעצמו. הוא מעצב אופנה מוערך, יזם, אמן ואפילו די ג'יי. ב 2018, הוא מונה למנהל האומנותי של אופנת הגברים במותג לואי ויטון היוקרתי ונכנס לרשימת מאה האנשים המשפיעים בעולם על פי מגזין טיים. "אני רוצה לחבר יחד את שני העולמות האלה, שהם לכאורה שונים זה מזה: אופנה ואמנות גבוהה. זה חלק מכריע בעבודה שלי. להוכיח שכל מקום, לא משנה כמה בלעדי הוא נראה, נגיש לכולם. שאתה יכול לבטא את עצמך ביותר מדרך אחת ושהיצירתיות לא חייבת להיות קשורה לתחום אחד בלבד. אני חושב שדה וינצ'י הוא אולי האמן הראשון שחי לפי העיקרון הזה, וגם אני מנסה לעשות את זה" מוסיף וירג'יל, שרק בשנה החולפת איחד כוחות עם ענקית הריהוט השוודית איקאה בליין מוצרים נגישים לכל.

לחבר בין העולמות (צילום: thibautgrevet)

מהמוזיאון אל חלון הראווה

כעת, בקולקציה החדשה, הכוללת חולצות טריקו וקפוצ'ונים, משלב אבלו את הלוגו האייקוני של בית האופנה, בעל החיצים המופנים לארבעה כיוונים, ומטמיע בהם את יצירותיו של האמן. בין פרטי הלבוש, מסתתרות עבודות נבחרות של דה וינצ'י כמו 'המדונה בין הסלעים', ויצירתו של אנה הקדושה עם מריה הבתולה וישו הקטן, לצד רישומים אנטומיים אחדים. זוהי בחירה מעניינת, שכן ישנן יצירות מפורסמות יותר המוכרות לכל, אבל דווקא בדרך זו, באמצעות אופנה, מצליח אבלו לחשוף דוקא את אלה שבחר ולנגיש אותן לציבור הרחב.

ולהנגיש יצירות פחות מוכרות (צילום: thibautgrevet)

הקולקציה צולמה בין כותלי המוזיאון, שכן המוזיאון מחזיק באוסף הגדול ביותר של ציוריו ורישומיו של דה וינצ'י. בדרך זו, מתחברת הקולקציה המודרנית אל מקור השראתה, ולא פחות חשוב, מתקבלים צילומים מרהיבים במיוחד. את הפריטים, ניתן למצוא בחנויות שונות של המותג, חנות המזכרות של המוזיאון ובחנויות אונליין.

אולי יעניין אותך גם...