מבנים בעולם שהפכו לסיכות אוסף צבעוניות

כשאדריכל ומעצבת גרפית חיפשו סיכה לקשט בה כובע קסקט

"בהתחלה, לא ידענו לאן זה יגיע. עכשיו, אנחנו כבר חולמים על מפת גוגל שאנשים יוכלו לגלוש בה ולראות נעצים של מבנים שעיצבנו להם סיכות או שעדכנו תכנים לגביהם" 

האדריכל והמעצבת הגרפית, המעדיפים להשאר בשלב זה  בעילום שם, הם בני זוג עוד מימי לימודיהם בבצלאל. היום, כשהם כבר נשואים באושר ולמרות שהם עובדים כל אחד בתחומו, החליטו לעשות גם משהו מקצועי במשותף.

"יחד, אנחנו DROPAPIN" הם אומרים ומסבירים שבחמש השנים האחרונות טיילו בעולם, כשתמיד חלק חשוב מהטיול שלהם כלל יעדים הסובבים סביב עיצוב ואדריכלות. "בטיול שלנו לארה"ב לפני כשנה, ממש התחשק לי להצמיד סיכה אדריכלית לכובע החדש שקניתי" אומר האדריכל "לא מצאנו משהו שאהבנו וכך, עם חזרתנו לארץ, ישבנו להסתכל על הבניינים שתיעדנו והחלטנו שהגיע הזמן לאחד כוחות ולשלב את העיצוב הגרפי עם האדריכלות ולעשות משהו ביחד. בהתחלה, לא ידענו לאן זה יגיע. עכשיו, אנחנו כבר חולמים על מפת גוגל שאנשים יוכלו לגלוש בה ולראות נעצים של מבנים שעיצבנו להם סיכות או שעדכנו תכנים לגביהם".

תל אביב
קליפורניה

הצהרה אופנתית

כך, נולד בעצם הפרויקט המשותף של השניים והם מצאו את דרכם, לאט ובטוח, לעולם הסיכות. "היופי בפריט האספנות הזה, הוא בכך שהוא מהווה גם הצהרה אופנתית וגם דרך להחצין את עולם התכן שמעניין אותנו. ככה, אנחנו יכולים גם לתקשר עם אחרים שמתעניינים באותם התחומים. מבחינתנו, בניינים לא צריכים לקשט רק את העיר, אלא גם את התיקים, הבגדים, והכובעים של כולנו" הם אומרים.

תל אביב
קליפורניה

מופשט ומינימליסטי

התהליך של בחירת המבנים לסיכות, החל בזיהוי מבנים איקוניים מסביב לעולם. חלק מהם הם אבני בסיס בסצנת האדריכלות, ולחלקם אין חשיבות היסטורית מיוחדת אבל הם מזוהים במרחב בו הם נמצאים וכל תייר או תושב באזור יוכל לזהות אותם בקלות. "את כל המבנים עיצבנו בצורה מופשטת ומינימליסטית והתחלנו להעלות את התוצרים לחשבון אינסטגרם ייעודי שפתחנו לצורך הפרויקט כדי לבחון התעניינות. אדריכלים ומעצבים שאוהבים את הנראות הגרפית של הסיכות כבר הפכו לחברים".

מה שמיוחד בסיכות, מסבירים השניים, זה שיש גודל מינימום ומקסימום של כשניים וחצי סנטימטר המאפשרים מבנים בצורת מלבן על גבול המשולש, מה שאילץ אותם לוותר על כמה כאלה שרצו ליצור. בנוסף, השטח המצומצם של הסיכה מחייב להמעיט בפרטים ובצבעים ולכן הבחירות במבנים צריכות להיות מאוד מושכלות.

יפן
קליפורניה

בימים אלה, משיק הזוג קמפיין מימון המונים ב indiegogo כדי להפוך את הסיכות למציאות. כך, הם מקווים, יוכלו להפיץ את האהבה וההערכה למבנים ואדריכלות ברחבי העולם.

איטליה

אולי יעניין אותך גם...