פסטיבל העיצוב ל לונדון 2021
זהות מיתוגית רעננה של פנטגרם, יחצ LDF

כל הפרטים על פסטיבל העיצוב של לונדון בספטמבר

אירועי העיצוב מתעוררים לחיים וביניהם גם פסטיבל העיצוב של לונדון שהפך בשנים האחרונות, טרום המגפה, לאחד האירועים החשובים של עולם העיצוב. זה מה שיחכה לנו שם

"המהדורה ה-19 של פסטיבל העיצוב של לונדון הולכת לבחון את הכוח שבפעילות קריאייטיבית ותרבותית כדי לעזור להצית מחדש את הבירה הבריטית ולאתחל את כלכלת לונדון" מצהירים מארגני הפסטיבל במסיבת העיתונאים שקיימו השבוע, בה חשפו מה הם מתכננים לנו לספטמבר הקרוב.

 

החל מ 18/9 ועד 26/9 מוסדות התרבות, שכונות העיר לונדון והנקודות הבולטות של העיר יארחו מיצבים, תערוכות ואירועים רבים ומיוחדים, כל זאת בזמן שלונדון עדיין נפתחת לאיתה ומתעוררת בעצמה לעולם חדש. סר ג'ון סורל, יו"ר פסטיבל העיצוב בלונדון, אמר: "בלונדון מתגוררים ועובדים כמה מגדולי המעצבים בעולם, שמגיעים מכל עבר והופכים את העיר הזו לביתם. במהלך השנים, הדבר אפשר לנו לפתח תוכניות מרגשות המציגות את הצד המשמח של העיצוב, אבל גם את הרעיונות והחידושים שמאפשרים לנו לעצב את החברה שלנו. אנו מקווים שהפסטיבל השנה ימשוך אליו לא רק את מי שנמצא בלונדון, אלא גם קהלים מכל רחבי העולם, וכי אנו מסוגלים להוכיח שעיצוב הוא העתיד שלנו."

 

הפסטיבל השנה יספק בירור חלון חדש לתחום העיצוב ויאפשר לקהל לגלות מחדש את העיר כולה, ולמלא תפקיד מרכזי בהתאוששות הכלכלית של לונדון. "פעילות תרבותית ויצירתית היא כלי רב עוצמה שיעזור להעיר את העיר ואת הכלכלה" אמר בן אוונס, מנהל הפסטיבל "פסטיבל העיצוב בלונדון יספק לציבור ולמבקרים הזדמנות לצאת לרחובות כדי לגלות נקודות חדשות של לונדון, ולהכיר עבודות של מעצבים מובילים וכישרונות מתעוררים, תוך שהם נהנים מכל מה שיש לעיר להציע" הוסיף.

Ben Evans (Taran Wilkhu)

הפרויקטים המרכזיים של הפסטיבל

אחד הפרויקטים המסקרנים של הפסטיבל יהיה שיתוף פעולה של Tin Drum, אולפני המציאות המדומה והמפתחת הטכנולוגית המובילה בעולם, והאדריכל היפני סו פוג'ימוטו, יחד הם יציגו מיצב מציאות מעורבת / אדריכלות מעורבת שייקרא Architecture + Reality (A+R), במוזיאון V&A. המיצב יבחן מבנה, טבע והדמיה. רצף של מאפיינים טבעיים ואדריכליים ישתנו לאט לאט, יתפתחו בהתבסס על תנועת הקהל בחלל וייצרו עיצוב כמעט חי שיציין את יחסי הגומלין של כל הפרטים בחלל וינחה את המחשבה אל שינויי האקלים, תפקיד הטבע בחיים המודרניים והחלל המעוצב.

 

כחלק מהמיזם של ראש עיריית לונדון Let’s Do London, זוכה מדליית העיצוב של הפסטיבל בשנה שעברה אינקה אילורי יוביל יוזמה גדולה שתהפוך את מרכז לונדון ואת העיר לונדון לגלריה לאמנות חוץ. הפרויקט הוא שיתוף פעולה בין עיריית לונדון, פסטיבל העיצוב של לונדון, ה- Cheapside Business Alliance ומיזם האספלט לאומני האספלט של בלומברג, שנותן מענקים לתכנון רחוב מונע אומנויות אשר משפר את הבטיחות, מחייה את המרחבים הציבוריים ומעסיק קהילות מקומיות.

Sou Fujimoto, Tin Drum
A+R by Tin Drum and Sou Fujimoto

הפסלים שיוצגו ברובעים ומוזיאון ויקטוריה ואלברט

בלונדון ישנם עשרה רובעי עיצוב וכל אחד מהם עתיד לקבל 'סימן דרך' פיסולי ייחודי שיקבל את פני המבקרים ויעביר את האופי הייחודי של אותו רובע. כדי להפוך את זה למציאות חברה Designposts, American Hardwood Export Council ליצרני הרהיטים Benchmark ויחד הן פנו לעשרה סטודנטים ובוגרים צעירים מבתי הספר לעיצוב, שיוכלו להציג את כישרונותיהם ברחבי העיר, תחת המנטורים Izaskun Chinchilla, פרופסור ללימודי אדריכלות בבית הספר לאדריכלות בארטלט, וPeter Marigold, פרופסור לעיצוב ויזמות מאוניברסיטת מטרופוליטן בלונדון.

 

זו השנה ה-12 לשיתוף הפעולה בין הפסטיבל למוזיאון ויקטוריה ואלברט (V&A) והוא באופן רשמי מרכז את מירב הפעילות של הפסטיבל. השנה הם יציגו חללים איקוניים במוזיאון שקיבלו חיים חדשים על ידי אוסף יוצא דופן של מיצבים ותצוגות בידי מעצבים עכשוויים בינלאומיים.

 

סופשבוע לעיצוב דיגיטלי יחזור גם הוא השנה וב 25-26/9 יחגגו אותו אמנים, מהנדסים ואנשי טכנולוגיה עם סדנאות, הרצאות ופעילויות שיבחנו את צומת הטכנולוגיה והעיצוב.

Designposts group (Thom Atkinson)

רובעי העיצוב ותערוכות העיצוב

מצפון לדרום, ממזרח למערב, 'רובעי העיצוב' הם מרכיב מרכזי של הפסטיבל. לכל רובע אישיות ייחודית משלו המשקפת את הקהילה המקומית ומאפשרת למבקרים לגלות אירועים במרחק הליכה קצר זה מזה. במסגרת הפסטיבל השנה יהיו עשרה רובעי עיצוב: ברומפטון, קלרקנוול, איסלינגטון, קינגס קרוס, מייפייר, משולש העיצוב של שורדיץ', קו העיצוב של ויליאם מוריס, מחוז העיצוב בחצי האי גריניץ', מחוז הפארק המלכותי ומחוז העיצוב סאות'ווארק דרום.

 

כחלק מתוכנית הפסטיבל, יוצגו גם תערוכות מרכזיות המכונות Design Destinations. אלה עמודי התווך המסחריים של הפסטיבל והם מהווים מקומות מפגש מרכזיים עבור מעצבים, יצרנים, קונים, אמצעי התקשורת וחובבי העיצוב לגלות מהדורות חדשות של מוצרים ולזהות מגמות עכשוויות. תערוכת Design London (22-28 בספטמבר) תושק גם היא לראשונה ותציג מבחר של מותגי ריהוט חדשניים, תאורה וחללי פנים, כמו גם שיתופי פעולה עם מעצבים ידועים וחדשים.

פסטיבל העיצוב הלונדוני כבר כאן, תמונה: יח"צ LDF21

זהות מיתוגית של Pentagram

מאז 2007, סוכנות הקריאייטיב המפורסמת, פנטגרם, מייצרת זהות גרפית בכל שנה עבור הפסטיבל, בתגובה למגמות בעיצוב ובטיפולוגיה. בעוד שנושא הצבעים של הפסטיבל לבן על אדום היה עקבי לאורך השנים, פנטגרם התאימה את הגרפיקות בכל שנה, כדי לייצר זהויות חזותיות מובחנות ולהבטיח שכל מהדורה של הפסטיבל תהיה ייחודית. Domenic Lippa, שותף בפנטגרם, הוביל את הכיוון היצירתי של המיתוג והעיצוב החזותי לפסטיבל מאז הקמתו. השנה, הזהות משתמשת בטיפוגרפיה כדי לחקור עומק ממדי, “החיים שלנו רב מימדיים, וכך גם העיצוב. לכל עיצוב יש צורה ומבנה, הם יכולים להשתנות ולהתפתח, כך גם החברה שלנו." הוא אמר.

 

לונדון מחכה לכם!

אולי יעניין אותך גם...