המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב (צילום יחצ)

חשבתם איך היו נראים גלילאו גלילי ומאדם קירי כהיפסטרים?

אם מישהו טוען שמשעמם באקדמיה, אז זהו שממש לא. מינוי חדש בויצו חיפה, תערוכה ואתר חדש בשנקר, האקתון והרצאה בטכניון

מינוי חדש

אדריכלית ד"ר דנה מרגלית היא ראש המחלקה החדשה לארכיטקטורה במרכז האקדמי לעיצוב ויצו חיפה. ד"ר מרגלית (44) היא בעלת תואר ראשון ושני באדריכלות, תואר שלישי בהיסטוריה ותיאוריה של האדריכלות ושני פוסט דוקטורטים. ד"ר מרגלית, היא חוקרת אדריכלות מודרנית, הקשרים בין עבר, הווה ועתיד באדריכלות, ביטויים תרבותיים ומקומיים באדריכלות ויצירתיות אדריכלית. היא שותפה במשרד משה מרגלית אדריכלים ומתכנני ערים, העוסק בתכנון ועיצוב של פרויקטים בתחום של תכנון אורבני, בינוי עיר ונוף ותכנון מפורט של מוסדות, מבני ציבור, ומגורים בארץ ובחו"ל. ״אני שמחה להיכנס לתפקיד ראש המחלקה לארכיטקטורה שהגיעה להישגים מרשימים בשנים האחרונות" אמרה ד"ר מרגלית "אני אפעל לקידום המחלקה תוך שימת דגש על חדשנות, יצירתיות, ואחריות אדריכלית״.

אדריכלית ד"ר דנה מרגלית (צילום תמר קרוון)

עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה ממש הזמן ללחוץ על הקישור

היפסטר סטייל

אילו גלילאו גלילי, ניקולה טסלה ומאדם קירי היו היפסטרים – איך זה היה נראה? באפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, שהורחבה בהרבה מאוד בשנים האחרונות, נעשה לאחרונה שינוי מרענן במיוחד. עמית שמעוני, מ"היפסטורי", יצר באמצעות מדבקות ויניל, מייקאובר לקירות המכללה המשתרעים על פני 175 מ"ר. "כאקדמיה להנדסה ולמדעים" מסבירה רו"ח מירי אורן, מנכ"לית המכללה "הרעיון היה ליצור חווית קמפוס צעיר, חדשני ודינמי".

הקונספט של הקירות הוא רצף של דמויות הקשורות לעולמות התכן הייחודיים למכללה, קרי מנהיגים, הוגי דעות ומדענים שתחת התרגום של שמעוני, הפכו אותם להיפסטרים מקועקעים.

חווית קמפוס צעיר (צילום יחצ)
עם היפסטרים מקועקעים (צילום יחצ)

מה בתערוכה

השבוע, נפתחה בשנקר תערוכת מחווה ליהודית כץ, מעצבת ואמנית אריגה, לרגל פרישתה לאחר 27 שנות הוראה במחלקה לעיצוב טקסטיל. התערוכה, תציג מבחר מרפרטואר העבודות הרחב עליו שוקדת כץ מזה מספר עשורים. הרצון לפרוץ את הגריד המובנה על ידי השתי והערב והשאיפה להרחבת גבולות האריג, הביאו את כץ לפיתוח מתודת אריגה ייחודית המאפשרת יצירת גופים תלת ממדיים בעלי יסוד הנדסי ופיסולי. כך, מתקבלים אוביקטים רב שכבתיים הנארגים באפן שטוח וכחטיבה אחת על הנול. כשהם יורדים ממנו, הם הופכים לגופים תלת ממדיים, מורכבים ואווריריים.

/// אוצרים: אורי צייג, גלי כנעני ויובל עציוני. עד: 30/1. גלריה לורבר, שנקר.

לפרוץ את הגריד (יחצ)
ולהרחיב את גבולות האריג (יחצ)

חקר העיצוב

עוד בשנקר, בתום תהליך ממושך של מחקר, אפיון ועיצוב, מצטרף לאתרי שנקר האתר החדש של מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל. במקביל, מונתה גלית גאון לתפקיד ראשת מכון שנקר לתיעוד וחקר העיצוב בישראל. האתר החדש, מוסיף נדבך נוסף לקשר שבין שנקר, עולמות התכן שלה ואוספיה, לבין קהל המשתמשים. בכך, ממשיכה שנקר לקחת חלק במגמה עולמית של הקמת ארכיונים דיגיטליים ומקוונים לרשות הציבור בארץ ובעולם. האתר החדש, משקף את פניו העדכניים של המכון, מספק תשתית אקדמית לסטודנטים ולחוקרים ומנגיש בצורה מקצועית מגוון רחב של נושאים העוסקים בלימודי עיצוב, תרבות חזותית, היסטוריית העיצוב ועוד. המכון עוסק באיסוף, תיעוד, שימור וחקר העיצוב במגוון תחומים כשאוספיו מספרים את סיפורה של התרבות המקומית ומלווים את ההיסטוריה של מדינת ישראל.

תוצרת תנובה (יחצ)
סע באוניה (יחצ)

בטיחות בבנייה

בימים רביעי וחמישי, 18-18/12, יתקיים האקתון ראשון בישראל לבטיחות בבנייה בשיתוף קבוצת תדהר והטכניון. במסגרת התחרות המרתונית, שתמשך 24 שעות ברציפות, יפגשו כ 100 סטודנטים מהפקולטה להנדסה אזרחית סביבתית עם מנטורים מבכירי הענף והתעשייה כמו גם אם גורמים משמעותיים ברגולציה בתחום ויתבקשו להציע ולפתח רעיונות יישומים לפיצוח אתגרים אלו. בין האתגרים עימם יתבקשו הסטודנטים להתמודד: בטיחות בהנפה, בטיחות בסביבת העבודה ובטיחות בעבודה בגובה. הסטודנטים הזוכים יזכו בפרס כספי משמעותי וחשוב מכך, באפשרות להוציא את הרעיון אל הפועל באתרי הבנייה ובתמיכה מלאה של תדהר.

/// בניין המכון לחקר המים, קריית הטכניון, חיפה. 

סטודנטים נרשמים להאקתון (יחצ)

והרצאה

במסגרת קורס מיני סטודיו בעיצוב, תתקיים ביוםצראשון, 15/12, הרצאת אורח של מעצבת התאורה אורלי אלקבס. ההרצאה תתקיים בבנין אמדו, אולם 231, בשעה 12:30.

הרצאה על תאורה (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...