רפאל נבות לרוש בובואה (צילום רוש בובואה)

יפהפייה וחושנית נחתה בארץ לפני שלושה חודשים ומחכה רק לכם

קולקציית NATIV של המעצב הישראלי רפאל נבות לרוש בובואה מורכבת משלל אלמנטים ייחודיים שטרם נראו בעולם העיצוב

בחודש ינואר השנה, הושקה בפריז הקולקציה המשותפת לחברתRoche Bobois  ולרפאל נבות. לא בכל יום מעצב ישראלי משיק קולקציה כל כך גדולה עבור מותג כל כך נחשק ולכן הכבוד כפול ומכופל.

רפאל נבות (צילום Vincent Leroux)

יופי ישראלי-אירופאי

הקולקציה החדשה, שזכתה לכינוי NATIV, מורכבת מלא פחות מארבע-עשרה משפחות של רהיטים ומבוססת כולה על חומריות של עץ. היא הוצגה לראשונה באפריל השנה בפיארה של מילאנו במסגרת  Salone del Mobile וזכתה לאהדה רבה בקרב הקהל האירופאי. כבוד, כבר אמרנו?

בארץ, נחתה הקולקציה המשובחת בבית פיטרו הכט באוגוסט השנה. מה שאומר, שכל היופי הישראלי-אירופאי הזה הגיע ללא עיכובים מחלל התצוגה במילאנו היישר לאולם התצוגה בהרצליה פיתוח וכבר נמצא כאן שלושה חודשים.

פריטים מקולקציית NATIV (צילום Vincent Leroux)
כפי שהם מוצגים בסניף של רוש בובואה בפריז (צילום Vincent Leroux)

היסטריה והיסטוריה

נבות, מתגורר ועובד בפריז מזה כעשור. את ניקולה רוש, המנהל האמנותי של החברה הצרפתית, פגש לפני כשלוש שנים, איך לא, בתערוכת עיצוב. רוש, שהתרשם מאוד מגישתו הייחודית והמודרנית של נבות לעבודה בעץ, הצליח לראשונה לשכנע את המעצב הישראלי לעצב קולקציה מסחרית.

משם – הכל היסטוריה וגם לא מעט היסטריה. הקולקציה, שכבר הופצה מאז אפריל בעולם כולו, נחשבת מהמצליחות שהשיקה החברה עד כה.

הרמוניה בין משפחות הרהיטים (צילום יחצ)

הכמות תעשייתית, הגימור אומנותי

"עצם הרעיון של לעשות ריהוט בסדרות, מכניס את העניין של נגישות ודמוקרטיזציה" אמר לי רפאל נבות במסיבת השקת הקולקציה בפריז והוסיף שמדובר אפילו בסוג של שחרור. "משולב פה בהחלט רעיון של הנגשת הפריטים לקהל יותר רחב. ההישג טמון בזה שהצלחנו להימנע מעבודה תעשייתית, למרות הכמויות, לטובת אומנות ושימוש בחומרים טבעיים" הוסיף.

הנגשה לקהל הרחב (צילום רוש בובואה)

חופש מוחלט

כששאלתי את נבות איך התקיים תהליך היצירה, הוא אמר שהחופש שניתן לו היה מוחלט. "בנוסף, כמובן שלא התפשרנו על איכות ונוחות. וכך, התמזל מזלי ויכולתי להיעזר באנשי המקצוע האירופאיים שאיתם עובדת רוש בובואה לאורך שנים. הייתה לי גישה חופשית לארגונומים ולאומנים מומחים שהותאמו באפן מדויק לכל חפץ ורהיט. כמנהל אמנותי, ניקולה רוש היה כמובן מעורב לאורך כל הדרך ואפילו נסע איתי לאיטליה, לפורטוגל וברחבי צרפת כדי למצוא את האומנים הנכונים. העובדה שאני הבאתי את העיצוב שלי בזמן שהחברה הייתה אחראית בפועל למצוא את האומן המתאים, אפשרה לי חופש יצירה בלתי רגיל". 

נבות תכנן מחדש גם את אולם התצוגה של רוש בובאה בפריז (צילום Vincent Leroux)

אופני ביטוי חדשים

כבר מההתחלה, הקולקציה שדמיין נבות בעיני רוחו, התפתחה מהר מאוד לסוג של מותג הכולל כמה עשרות רהיטים. "כמות כזו של מוצרים, לבטח מאפשרת הזדמנות להביע סיפור מלא והוליסטי" אמר נבות המעיד על הקולקציה כמלאת תשוקה ומרקמים.

"הקולקציה מדברת בשפה אוניברסלית המתייחסת למה שקרה בעבר ומה שיקרה בעתיד. בו בזמן, היא עושה שימוש בצורות אורגניות שכמו מדמות את שפת הגוף האנושי שלא השתנה מזה מאות אלפי שנים. עולם העיצוב, לעומת זה, נמצא תמיד בחיפוש אחרי אופני ביטוי חדשים".

שידה במראה שבטי (צילום רוש בובואה)

מלאכת יד וחומרים טבעיים

הטבע, שהיווה מאז ומתמיד מאז ומתמיד בסיס ליצירה של נבות, משקף בקולקציה את הרצון שלו ליצור אווירה חמה, רגועה ומסבירת פנים. זו, משלבת נוחות מבלי לוותר על חומרים טבעיים מאיכות גבוהה כמו עץ, צמר, כותנה, קרמיקה וחיפויים מינרליים.

חומרים טבעיים (צילום רוש בובאה)

סקסית וחושנית

ניקולה רוש, מי שחתום על הקשר עם נבות, מעיד שמבחינתו, הקולקציה מלאת המרקמים חושנית ואפילו סקסית. "העור הממורק והקטיפתי מעניק לספות מראה רך, ענוג ומבהיק. בעוד ששטיחי הצמר הטבעי הכי כיפיים כשהולכים עליהם ברגליים יחפות" אומר ניקולה רוש ומוסיף שהסגנון של נבות לא ספציפי לשום תרבות, חלל או זמן. "לכל פריטי הריהוט בקולקציה יש סגנון קלאסי והם כביכול מאוד מוכרים לנו מצד אחד ועם זה יש בהם משהו מיוחד שלא נראה קודם לכן מצד שני".

סקסית (צילום רוש בובואה)
וחושנית (צילום רוש בובואה)

במהלך ימי חול המועד סוכות מזמין בית פיטרו הכט לשמונה ימי מכירות מיוחדים על מגוון קולקציות, בהן קולקציות של Roche Bobois.

אולי יעניין אותך גם...