אינטרקטיביות סמויה, אוסטרליה
אינטרקטיביות סמויה, אוסטרליה (נעם בן צבי)

יומינו השלישי בלונדון: המדינות שפיצחו את הביאנלה

זוהי בסך הכל הפעם השנייה בה נערכת הביאנלה לעיצוב ב Somerset House במרכז לונדון ובה ארבעים מדינות עם ארבעים רעיונות למהו עיצוב בעולם. קבלו את ארבע הבחירות שלנו

Palopò, גואטמלה

לאנשים היוצרים בגוואטמלה יש רעיונות מקוריים מאוד לאיך להשפיע על הסביבה שלהם. את הפרויקט המוצג בביאנלה מוביל המעצב דיאגו אוליברו (Diego Olivero) מאוליברו אנד בלנד סטודיו, קבוצת מעצבים, אדריכלים ומנהיגים גוואטמליים והם למעשה צובעים עיירה ענייה הממוקמת על גדות אגם אטיטלן בגוואטמלה בתקווה להופכה ליצירת אמנות אשר תרומם את מצבה. הם צובעים את 800 הבתים בעיירה בעזרת פאטרנים המושפעים מהטקסטיל המקומי. אל דאגה, כל משפחה יכולה לבחור את הצבע והדוגמא. את כל זה הם מצליחו להעביר במיצב מקסים המחולק לשניים, בצידו האחד חתיכות בד לבנות ותפורות לאורך חוטים המתוחים מהתקרה לרצפה. בצידו האחר, אותן חתיכות הבד, מוצגות באותה צורה אך צבועות בצבעים עזים ובולטים. הצלחה מסחררת בהעברת פרויקט יפהפה ומורכב, ללא מילים למיצב בלתי רגיל.

צבע משנה עולם, גוואטמלה
צבע משנה עולם, גוואטמלה (נעם בן צבי)
החלק הלבן, גוואטמלה
החלק הלבן, גוואטמלה (נעם בן צבי)
צובעים את העיירה, גוואטמלה
צובעים את העיירה, גוואטמלה (נעם בן צבי)

Full Spectrum, אוסטרליה

המיצב של אוסטרליה נוצר על ידי האמן פלין טלבוט (Flynn Talbot) כמחווה לאישור נישואים גאים באוסטרליה בשנה שעברה לאחר כעשור של וויכוחים בנושא בפוליטיקה האוסטרלית. טלבוט בחר לחגוג את האהבה הזו עם חבלי אור דקיקים התלויים מלמעלה בצבעי הגאווה. אם אתם שואלים את עצמכם כמה זמן אפשר לחזות בחבלים נעים במרחב ומחליפים צבעים? התשובה היא הרבה, המבקרים (וגם אנחנו) מניעים אותם, מצלמים, מצטלמים ומבלים בחלל זמן רב לפני שממשיכים הלאה. אינטרקטיביות סמויה היא סוד הקסם.

צבעי הגאווה, אוסטרליה
צבעי הגאווה, אוסטרליה (נעם בן צבי)
חבלי אור תלויים, אוסטרליה
חבלי אור תלויים, אוסטרליה (נעם בן צבי)
אוסטרליה מציגה - נישואים גאים
אוסטרליה מציגה - נישואים גאים (נעם בן צבי)

State of Indigo, הודו

בצמוד לגוואטמלה חושפת הודו שאלות ותהיות אחרות בנוגע לצבע. כמה אפל הוא צבע האינדיגו? המיצב ההודי מספר את סיפורו המורכב של הצבע הטבעי המופק מהצמח אינדיגופרה (indigofera) שכבר הפך לחלק מההיסטוריה וגם ההווה של זהות המדינה. לפיגמנט הנדיר בצורתו הטבעית שימושים רבים מעבר לצביעה כמו שאנחנו מכירים אותה והוא הפך במקומות רבים לאחד הגורמים לסחר בבני אדם ולעבדות. ההודים מצליחים בחדר הקטן לקחת את המבקרים אל תוך חוות האינדיגו, אל העבודה הבלתי נסבלת והכפייה אותה חווים האנשים שנקלעו לסיטואציה. התמונות, הקולות והארט מקיפים את הצופה וגורמים לך להרגיש כעד שעומד מהצד. כשהכל כמובן צבוע בכחול אינדיגו. מעצבים ויוצרים: Hanut Ewari, Feroze Gujral, Shaunak Mehboobani and Aparna Konat

אינדיגו, הודו
אינדיגו, הודו (נעם בן צבי)

housEmotion, טורקיה

לאן אנחנו שייכים? טאבאנליגלו אדריכלים (Tabanlıoğlu Architects) שואלים אותנו עם המיצב הביתי שלהם ואנחנו מרגישים שממש אליו. ברחבת Somerset House בו מוצגת הביאנלה מציגות מספר מדינות פרויקטים שנראה כי פחות התאים להם להיות בין קירות. משרד האדריכלים הטורקי מדבר על ההבדלים בין בית (House) לבית (Home) וכמה בית שהוא הום יכול להיות למעשה כל דבר ומקום והוא לא בהכרח ארבעה קירות וגג. רגע לפני שהתחיל גשם והמיצבים החיצוניים נסגרו בפנינו, הספקנו לעמוד בתוך הבית הזה ולחוש את הביתיות החמימה למרות שהוא נטול ריקות ותקרה. חוויה.

לאן אנחנו שייכים? המיצב של טורקיה
לאן אנחנו שייכים? המיצב של טורקיה (נעם בן צבי)
טורקיה ברחבת הביאנלה
טורקיה ברחבת הביאנלה (נעם בן צבי)

אולי יעניין אותך גם...