צבע טרי 2018, ביתן העיצוב, אולה ברנר
צבע טרי 2018, ביתן העיצוב, אולה ברנר (צילום נגה שדמי ון דה ריפ)

חממה לתמיכה במעצבים צעירים תזכה אותם במענק כספי וליווי אישי

החממה, ביוזמת מועצת הפיס לתרבות ואמנות ובשיתוף יריד צבע טרי, תבחר עד שישה מעצבים בשנה שיעבדו על פרויקט שיוצג בביתן אישי ביריד של השנה הבאה

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות, בשיתוף יריד צבע טרי, הכריזו יחד על יוזמה חדשה לפיה ישיקו יחד את חממת מפעל הפיס לעיצוב. המשתתפים בחממה יהיו מעצבים ישראלים צעירים שיזכו לליווי של אנשי מקצוע בכירים במהלך עבודה על עיצוב וייצור פרויקט חדש. כמו כן, הם יזכו למענק כספי בסך עד חמישים אלף שקלים ולחבילת תצוגה ביריד צבע טרי שיתקיים באביב 2019, הכוללת הקצאת ביתן אישי להצגת התוצרים החדשים.

"אנו נרגשים לפתוח את חממת הפיס לעיצוב, שנועדה להרחיב את תמיכתנו לתחומי עיצוב נוספים" אמרה דולין מלניק, מנהלת אגף התרבות והאמנות במפעל הפיס "בכך, בכוונתנו לעודד איכות ומקצועיות בתחום העיצוב בישראל, לחשוף מעצבים ישראלים בקרב קהלים בארץ ובחו"ל ולהעלות את המודעות והשיח בתחום העיצוב הישראלי".

על מנת להגיד מועמדות לחממה, מוזמנים מעצבים להגיש הצעות אישיות או משותפות של מעצבים מתחומים שונים, כולל מעצבים שאינם עובדים יחדיו בשגרה. את ההצעות יש להגיש עד סוף אוגוסט דרך אתר מפעל הפיס.

וועדה מקצועית תדון בהצעות ותקבע מיהם הזוכים. הוועדה כוללת את איתי אהלי, מעצב מוצר, תערוכות וחלל העוסק במגוון רחב של פרויקטים מסחריים וניסיוניים, במחקר תרבותי וחומרי. גלית גאון, ראש התוכנית לאוצרות בעיצוב, והיחידה ללימודים בינתחומיים בשנקר, מייסדת ומנהלת מוזיאון הישראלי לקומיקס. ליאורה רוזין, מעצבת מוצר המתמחה בתחום פיתוח קונספטים ומוצרים עבור תעשיית המזון ומרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל בתואר הראשון ובתואר השני. יפעת גוריון, מייסדת שותפה, מנהלת אמנותית ואוצרת ראשית, ירידי צבע טרי וענת ספרן, מנהלת אמנותית של שבוע העיצוב בירושלים, יזמית ואוצרת פצ׳ה קוצ׳ה תל אביב ופרויקטים נוספים בתחום העיצוב, חברת מועצת הפיס לתרבות ולאמנות.

צבע טרי 2018, ביתן העיצוב
צבע טרי 2018, ביתן העיצוב (ענבר גור)

אולי יעניין אותך גם...